Μία διαδικτυακή εφαρμογή που είναι ικανή να αλλάξει την Ελλάδα – Σελίδα 2 – The Analyst
Χωρίς κατηγορία

Μία διαδικτυακή εφαρμογή που είναι ικανή να αλλάξει την Ελλάδα

Γιατί να χρησιμοποιήσει ο πελάτης αυτή την εφαρμογή;

Γιατί βρίσκει εύκολα και οικονομικά την καλύτερη γι’ αυτόν λύση.

Η εφαρμογή απαντά ακριβώς στο ζήτημα που ενδιαφέρει πρωτίστως τον πελάτη: Πώς, με τι κόστος και πότε θα φθάσει στον προορισμό του, όχι πού θα βρει π.χ. ταξί ή τραίνο.

Τελείως φυσιολογικά, αυτή η συνολική εξυπηρέτηση δεν απασχολεί τους διάφορους μεταφορείς και μεσάζοντες.

Αυτή η υπηρεσία, κάποια στιγμή, θα προσφέρεται από την εφαρμογή και με ένα απλό πλήκτρο “GO!” στον ιστότοπο όπου φαίνεται η θεατρική παράσταση ή η αθλητική συνάντηση που επιθυμεί να παρακολουθήσει ο πελάτης. Το ανάλογο για ξενοδοχεία, ταβέρνες κ.λ.π.

Όπως θα δούμε παρακάτω, μπορούν να διαμορφωθούν – πάντα προς το συμφέρον του πελάτη – και άλλα κίνητρα χρήσης της εφαρμογής, ήτοι :

.

–          Αποδοτικότερη μετακίνηση με ταξί.

–          Υποκατάσταση μετακινήσεων με Ι.Χ.

–          Αξιοποίηση ευκαιριών και προσφορών.

–          Συμβολή στη βελτίωση των δημόσιων μεταφορών.

.

Πώς θα κερδίζει η επιχείρηση που θα παρέχει αυτή την τόσο σύνθετη υπηρεσία;

Εφικτές πηγές εσόδων είναι :

.

–          Συνδρομή εγγραφής πελάτη

–          Χρέωση κατά «φύλλο πορείας»

–          Ποσοστό επί του κομίστρου από τον μεταφορέα

–          Ποσοστό επί των εισιτηρίων προορισμού, ιδίως τουριστικών και θεαμάτων

–          Προμήθειες προβολής μέσων μεταφοράς και προορισμών

–          Διαφημίσεις

.

Η επένδυση είναι κυρίως θέμα χρηματοδότησης της αρχικής εγκατάστασης της εφαρμογής ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί τον πρώτο πελάτη. Μετά ο δρόμος είναι ανοικτός για αξιοπρόσεκτη κερδοφορία. Η συντήρηση των βάσεων δεδομένων είναι σχετικά μικρού κόστους. Στην εξυπηρέτηση τα πάντα θα είναι αυτόματα. Και διαφήμιση της εφαρμογής θα είναι η ίδια η αξία των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Το πρόβλημα είναι άλλο : μην μονοπωλήσει κάποιος την εφαρμογή. Γι’ αυτό ακριβώς έχουν υπάρξει και άλλες ενέργειες ώστε – κατά το δυνατόν – να μην μπορεί να πατενταρισθεί η ιδέα.

.

Μπορεί να εξασφαλισθεί υγιής ανταγωνισμός;

Ναι.

.

Πώς;

Με τον κλασικό επιχειρησιακό διαχωρισμό υποδομής και εκμετάλλευσης.

Με δεδομένες και τις πληροφορίες που ήδη παρέχουν μέσω διαδικτύου οι διάφοροι μεταφορείς (π.χ. Μετρό, ΟΣΕ, ΚΤΕΛ), υποδομή θα είναι η ενιαία βάση γεωγραφικών πληροφοριών (χάρτες, δίκτυα, συνδέσεις, προορισμοί). Ιδιαίτερα θα απαιτούνται πληροφορίες μετεπιβιβάσεων π.χ. διαδρομή πεζή από τη στάση του τρόλεϋ στον σταθμό του Μετρό.

Εφ’ όσον κυριαρχήσουν κάποιες προδιαγραφές στη δόμηση των βάσεων δεδομένων, οι επιχειρήσεις υποδομής μπορεί κάλλιστα να είναι τοπικές. Πελάτες τους θα μπορεί να είναι οι αντίστοιχοι προβαλλόμενοι «προορισμοί» (π.χ. τουριστικά καταλύματα, ταβέρνες, κέντρα διασκέδασης), οι τοπικοί μεταφορείς και – κυρίως – οι επιχειρήσεις εκμετάλλευσης.

Πάνω σε αυτή την υποδομή, σε κυψελωτή δόμηση, οι επιχειρήσεις εκμετάλλευσης θα βρίσκουν τρόπο να εξυπηρετήσουν τον πελάτη τους. Να ικανοποιούν τα αιτήματα μετακινήσεών του, είτε τακτικών είτε έκτακτων, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε άνεση, ασφάλεια, αξιοπιστία, χρόνο, κόστος.

.

Πού οδηγείται ο ανταγωνισμός στις μεταφορές;

Ο μεγάλος κερδισμένος, και μάλιστα σύντομα, προβλέπεται να είναι τα ταξί. Μεγάλος χαμένος, το Ι.Χ. Σε πρώτη φάση μειώνεται η χρήση του, σε δεύτερη θα εγκαταλειφθεί από πολλούς. Βέβαια είναι και η ωφέλεια των δημόσιων συγκοινωνιών (Μέσα Μαζικής Μεταφοράς – ΜΜΜ).

.

Τί αλλάζει στα ταξί;

Ο συνδυασμός της προτεινόμενης εφαρμογής με τα ήδη εν χρήσει GPSδίνει την ευκαιρία για πλήρη και κερδοφόρο αυτοματισμό, αλλά και για άρδην αλλαγή στην αντίληψη περί ταξί.

Ο κλάδος των αυτοκινητιστών θα κληθεί όχι τόσο να μειώσει τα κόμιστρα, όσο να αλλάξει τρόπο εργασίας, ώστε να αυξηθεί η κερδοφορία του ταξί. Ο ανταγωνισμός, αλλά και το συμφέρον, θα μετατρέψουν το ταξί από μέσο εκτάκτων μετακινήσεων σε τακτικό συμπλήρωμα των ΜΜΜ.

Το αυτόματο σύστημα θα οργανώνει σε πραγματικό χρόνο (realtime) απλές προγραμματισμένες μισθώσεις, αλλά και συνεπιβιβάσεις. Αξιοποιούνται και δυνατότητες επιβίβασης σε κενά επιστροφών. Οι ηλεκτρονικές πληρωμές εξοικονομούν χρόνο, αλλά λύνουν ακόμη και θέματα ασφαλείας.

Η «κούρσα» μπορεί κάλλιστα να χρεώνεται με βάση την απόσταση, όπως υπολογίζεται από την εφαρμογή. Δεν θα χρειάζονται πιά ταξίμετρα. Ο συνεπιβάτης δεν θα χρεώνεται την τυχόν παράκαμψη. Ταυτόχρονα θα έχει την έκπτωση λόγω συνεπιβίβασης.

Στην πιάτσα του σταθμού, του λιμανιού ή του αεροδρομίου ο ταξιτζής δεν θα ξεροσταλιάζει για να βρει πελάτη. Θα έχει στην οθόνη του ποιόν (ή ποιους) θα πάρει και πού θα τον πάει. Στη γλώσσα της πιάτσας, τελικά ο κλάδος θα «κοστολογήσει την κατανάλωση». Έτσι το ταξί θα γίνει προσιτό μέσο, με το αζημίωτο για τον κλάδο.

.

Τί αλλάζει στα Ι.Χ.;

Η ίδια η θέση του κατόχου Ι.Χ. μπροστά στην απόφαση «πώς να πάω στο …;».

Σήμερα έχει μία συνήθως αρκετά σαφή εικόνα του τι σημαίνει σε χρόνο η μετακίνηση με το Ι.Χ. του. Έχει και κάποια καλή εμπειρική αίσθηση του κόστους σε καύσιμα, αλλά όχι και τόσο καλή εικόνα του συνολικού κόστους του Ι.Χ. του ανά χιλιόμετρο, ιδίως στην πόλη. Δεν είναι πολλοί αυτοί που υπολογίζουν στο χιλιόμετρο τα λάδια, τα ελαστικά, το service κ.λ.π. Πόσο μάλλον τα τέλη κυκλοφορίας, την ασφάλεια και τα έκτακτα έξοδα. Χώρια η απόσβεση του αυτοκινήτου.

Την ίδια στιγμή, σήμερα δεν έχει αντίστοιχη εικόνα των εναλλακτικών του επιλογών. Σε πολλές περιπτώσεις δεν γνωρίζει ούτε καν πώς θα μπορούσε να φθάσει στον προορισμό του «με τη συγκοινωνία». Πολύ περισσότερο δεν έχει αξιόπιστη εκτίμηση του χρόνου που θα απαιτούνταν. Δεν έχει αξιόπιστη εκτίμηση και των χρόνων διαδρομής και – κυρίως – των ανταποκρίσεων.

Με την προτεινόμενη εφαρμογή έχει άμεσα την εικόνα για το τί ακριβώς μπορεί να διαλέξει. Η εναλλακτική «χωρίς Ι.Χ.» είναι σε ελάχιστο χρόνο στην οθόνη του. Κάλλιστα μπορεί ταυτόχρονα να έχει και πραγματική κοστολόγηση του τί ακριβώς σημαίνει «με το Ι.Χ. μου».

Έχει και την δυνατότητα να πάει προγραμματισμένα με το Ι.Χ. του στο parking π.χ. του σταθμού του τραίνου. Έχει και τη δυνατότητα να καλέσει ταξί – άμεσα και φθηνά. Καθώς ήδη πολλοί έχουν ξεπεράσει τον φετιχισμό, η εφαρμογή τελικά θα οδηγήσει πολλούς να μην έχουν Ι.Χ. ή να το έχουν για ειδικές και μόνο χρήσεις.

Ή να ενοικιάζουν πότε-πότε.


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Συντάξτε την άποψή σας

Σχόλια

Don`t copy text!