Μία διαδικτυακή εφαρμογή που είναι ικανή να αλλάξει την Ελλάδα – Σελίδα 3 – The Analyst
Χωρίς κατηγορία

Μία διαδικτυακή εφαρμογή που είναι ικανή να αλλάξει την Ελλάδα

Τί αλλάζει στα ΜΜΜ;

Γίνεται άμεσα ελκυστικότερη η χρήση τους. Σε δεύτερο χρόνο, αναβαθμίζονται και αναδιοργανώνονται.

Ο μετακινούμενος μπορεί να ξέρει, με απλό, άμεσο και φθηνό τρόπο, πώς θα αξιοποιήσει τις δημόσιες μεταφορές για να φθάσει «και άνετα και γρήγορα και οικονομικά» στον προορισμό του. Σε επιστημονικούς όρους, αλλάζει η «αντιληπτή» διαδρομή, γίνεται «προβλέψιμη» και άρα αυξάνει η «ελκυστικότητά» της.

Η προαναφερθείσα αλλαγή στο χώρο των ταξί συμβάλλει στην ίδια κατεύθυνση. Η προτεινόμενη εφαρμογή δίνει την ευκαιρία για αντεπίθεση κατά του κοινού τους αντιπάλου, του Ι.Χ., που σήμερα στη χώρα μας έχει την «μερίδα του λέοντος».

Ο αυτοματισμός δίνει και άλλες δυνατότητες στις γνωστές κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Δεύτερος μεγάλος κερδισμένος θα είναι τα λεωφορεία – ιδίως τα υπεραστικά ΚΤΕΛ. Εφ’ όσον ξεπερασθεί η «μπακαλίστικη» νοοτροπία που επικρατεί στον κλάδο, ο δρόμος για τον αποδοτικό σπονδυλωτό επανασχεδιασμό των δρομολογίων είναι ανοικτός. Ιδιαίτερα ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει τους λεωφορειούχους στην αναγκαστική εγκατάλειψη του σημερινού μποϋκοτάζ άλλων ΜΜΜ, όπως π.χ. ο Προαστιακός. Κάπως έτσι θα αντιληφθούν ότι αυτό ποτέ δεν τους σύμφερε …

Εν ολίγοις, υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για ένα νέο ξεκίνημα των ΜΜΜ. Ελπιδοφόρο.

.

Τί αλλάζει στον τουρισμό;

Αναμένεται αναβάθμιση του περιηγητικού τουρισμού. Η περιήγηση γίνεται παιχνίδι για τους λάτρεις της ομορφότερης χώρας του κόσμου. Θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν σε ελεύθερη διαδρομή τη χώρα της ελευθερίας. «Βλέποντας και κάνοντας», κάτι άγνωστο και μοναδικό. Χωρίς «καπέλα» από αισχροκερδείς. Χωρίς μεσάζοντες. Χωρίς γκρουπ που αγχώνουν, αλλά σε τιμές γκρουπ. Χωρίς πορτοφόλι.

.

Τί είναι οι δημιουργικές λύσεις αναβάθμισης των μεταφορών;

Είναι τεχνικές λύσεις που αλλάζουν τις ίδιες τις μεταφορές, με μελέτες που αξιοποιούν τα στοιχεία που συγκεντρώνονται μέσω της εφαρμογής. Ήδη αναφέρθηκε η οργάνωση συνεπιβιβάσεων σε ταξί. Δεν είναι καθόλου απλή άσκηση, και η αυτοματοποίηση της επίλυσής της προϋποθέτει δημιουργικότητα.

Δημιουργικές λύσεις νοούνται κυρίως σε θέματα οργάνωσης των δρομολογίων των διαφόρων ΜΜΜ, καθώς πλέον θα διατίθενται στοιχεία προέλευσης-προορισμού μετακινήσεων άλλου επιπέδου. Αν το δούμε σχηματικά, σήμερα οι συγκοινωνιολόγοι έχουμε στη διάθεσή μας «φωτογραφίες», και μάλιστα ακριβές, με χρονοκαθυστέρηση και συγκριτικά μικρής αξιοπιστίας. Με την εφαρμογή, θα υπάρχουν «videos». Στοιχεία ακριβή, επίκαιρα και φθηνά. Αλλάζει τελείως το τοπίο στις κυκλοφοριακές μελέτες. Ήδη αναφέρθηκε και ο επανασχεδιασμός των ΚΤΕΛ.

Εννοείται ότι οι άλλου πιά επιπέδου – σε αξιοπιστία και καιρικότητα – κυκλοφοριακές μελέτες θα έχουν αντικείμενο και τον εδραίο σχεδιασμό νέων συγκοινωνιακών έργων, καθώς και τον επανασχεδιασμό υφισταμένων.

Δημιουργικές λύσεις μπορούν να δοθούν και ως ανταπόκριση σε ειδικές ανάγκες μαζικών μετακινήσεων. Π.χ. σε μία συναυλία ή μία ποδοσφαιρική συνάντηση, μπορούν να οργανωθούν με καλομελετημένο τρόπο μεταφορές χιλιάδων ατόμων με εκατοντάδες λεωφορεία, και με ελεύθερη ζήτηση. Φυσικά σε ανταγωνιστικό κόμιστρο και χρόνο.

Ειδικές δημιουργικές λύσεις – πάντα ανταγωνιστικές – είναι εφικτές ιδιαίτερα σε θέματα οργάνωσης τακτικών μετακινήσεων, όπως των καθημερινών μετακινήσεων σπίτι-εργασία.

Ο αυτοματισμός του συστήματος δίνει και δημιουργικές δυνατότητες αποδοτικού συνδυασμού υπηρεσιών courier.

.

Γιατί η εφαρμογή είναι ικανή να αλλάξει την Ελλάδα;

Με την ανάπτυξη της προτεινόμενης διαδικτυακής εφαρμογής :

.

-Προκύπτει άμεσα σημαντική μείωση του κόστους μεταφοράς, τόσο σε χρήμα, όσο και σε χρόνο. Καίριο ζήτημα για την ανταγωνιστικότητα της Οικονομίας μας.

-Αποκλιμακώνεται η χρήση Ι.Χ., ιδίως στις πόλεις. Λιγότερα Ι.Χ. Ταχύτερες μετακινήσεις, ανετότερες, πιό οικονομικές. Μείωση εισαγωγών αυτοκινήτων.

-Αναβαθμίζονται οι δημόσιες μεταφορές. Μείωση των ελλειμμάτων τους.

-Ενισχύεται ο περιηγητικός τουρισμός.

-Ενισχύεται η τάση αντιστροφής του ρεύματος εσωτερικής μετανάστευσης. Αυξάνεται η «προσιτότητα» της περιφέρειας και ιδίως της υπαίθρου. Όλο και περισσότεροι ανακαλύπτουν τη διαφορά ποιότητας ζωής σε μικρότερης κλίμακας πόλεις, ή και ακόμη κοντύτερα στη φύση. Το διαδίκτυο και οι επικοινωνίες – τώρα και οι δημόσιες μεταφορές ! – σπάνε την απομόνωση της υπαίθρου, όλο και περισσότερο.

.

Θα ήταν υπερβολή να εκτιμήσουμε ότι θα ξαναπάρει δυναμικά μπροστά και η ατμομηχανή της Οικονομίας μας, η Οικοδομή;

.

Έλληνες ξανά!

Η προδιαγραφόμενη άρδην αλλαγή στο τοπίο των μεταφορών οδηγεί σε «δημιουργικό σοκ» εν μέσω του τέλματος της σοβούσας βαθειάς κρίσης. Σπάει ο φαύλος κύκλος της συρρίκνωσης. Όχι με λόγια και δημιουργική λογιστική, αλλά με βάσιμα χειροπιαστά πλάνα.

Ευρύτερα η επιτυχής υλοποίηση της προτεινόμενης διαδικτυακής εφαρμογής δίνει εδραία επιχειρήματα υπέρ της άποψης ότι η λύση στην κρίση είναι στα δικά μας χέρια. Δεν θα ζητήσουμε από κανένα να εξασφαλίσει το μέλλον μας, θα το δημιουργήσουμε!

.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Είδαμε σε γενικές γραμμές μία φιλόδοξη τεχνολογική πρόταση, με επιχειρηματικό successstoryικανό να συγκινήσει start up επενδυτές. Είδαμε τί ακριβώς προτείνεται, τί θα προσφέρεται στον πελάτη, γιατί θα τον συμφέρει να το χρησιμοποιήσει, ποιες είναι οι δυνητικές πηγές επιχειρηματικής κερδοφορίας, ποιες είναι οι προοπτικές της αγοράς.

Ταυτόχρονα είδαμε και τις συναφείς προσδοκίες για ισχυρή ανάκαμψη της χώρας μας.

Σίγουρα, στην εποχή του ακραίου ατομισμού, ο καθένας θα κρίνει για το δικό του συμφέρον και μόνον. Εμείς οι μηχανικοί, όμως, έχουμε όχι μόνον το πιό άμεσο συμφέρον αλλά και την συγκρότηση για να εκτιμήσουμε βασίμως αν πρόκειται για κάτι too good to be true ή για εμπεριστατωμένη συνοπτική μελέτη σκοπιμότητας.

Θα επανέλθουμε τον Σεπτέμβρη, στον ενικό πιά, με την παρουσίαση του βιβλίου-προσκλητήριο «ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ – Στρατηγική Εθνικής Αναγεννήσεως», που έχουμε ήδη προαναγγείλει από το φιλόξενο www.analyst.gr

Μέχρι τότε, αν τυχόν κάποιος επιθυμεί να αναχαιτίσει την Ελληνική Αναγέννηση, και νομίζει ότι μπορεί, ας το αποτολμήσει.

.

υ.γ. Γ.Δ. =  1.047,21


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Discover more from The Analyst

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading