.
Στο αυξανόμενο κόστος της ενέργειας και στις συνέπειες του γενικότερα στην οικονομία, η οποία βαδίζει από το κακό στο χειρότερο εξαιτίας των τεράστιων λαθών της κυβέρνησης, δεν υπάρχει λόγος να αναφερθούμε – αφού είναι πλέον γνωστά σε όλους, με ένα πέμπτο μνημόνιο πιθανότερο από ποτέ. Δεν είναι άλλωστε δυνατόν να πετάει μία κυβέρνηση 44 δις € από το παράθυρο, τα οποία δανείσθηκε και δεν είχε, περιμένοντας πως δεν θα υπάρχουν συνέπειες – οι οποίες δυστυχώς δεν θα αργήσουν πολύ ακόμη. Από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί να είναι σε τέτοιο βαθμό ανεύθυνος ο πρωθυπουργός, για να αποδράσει με πρόωρες εκλογές και μάλιστα με διπλές, για να αποφύγει τις συνέπειες, πόσο μάλλον εν μέσω πολλαπλών κρίσεων – όπως δηλώνουν στα ΜΜΕ οι υπουργοί και οι βουλευτές της ΝΔ που τις προβλέπουν για το Φθινόπωρο, θεωρώντας ως εκ τούτου εντελώς ανεύθυνο τον πρωθυπουργό.
.
Κοινοβουλευτική Εργασία
Θα ξεκινήσω από τις χθεσινές αναφορές του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ στην ΕΛ – εν πρώτοις σε σχέση με τις αμβλώσεις.
Εν προκειμένω, ο καθένας μπορεί να έχει την άποψη του – κάτι που σεβόμαστε απόλυτα. Η δική μας όμως ως κόμμα είναι πως για τέτοια θέματα, μείζονος κοινωνικής σημασίας, δεν είναι σωστό να αποφασίζει μία μικρή μειοψηφία δικαστών ή βουλευτών – αλλά οι Πολίτες, με τη διεξαγωγή δημοψηφισμάτων, όπως είναι σωστό σε δημοκρατικά πολιτεύματα.
Σε σχέση τώρα με την παράνομη μετανάστευση, δυστυχώς το ΚΚΕ μπερδεύει τον κομμουνιστικό διεθνισμό με την παγκοσμιοποίηση – στα πλαίσια της οποίας οι πληθυσμοί των φτωχών χωρών, χρησιμοποιούνται ως εξής:
(α) για να πιέζονται οι αμοιβές των εργαζομένων στις χώρες υποδοχής – προς όφελος κυρίως των ελίτ και των μονοπωλίων, καθώς επίσης
(β) για τη δημιουργία πολυπολιτισμικών, εύκολα ελεγχομένων κοινωνιών – με την εργαλειοποίηση των μεταναστευτικών ροών.
Εμείς, ως ΕΛ, είμαστε υπέρ του εθνικού κράτους και εναντίον της ασύμμετρης παγκοσμιοποίησης – ενώ θεωρούμε πως το σωστό για τα φτωχά κράτη, οι Πολίτες των οποίων υποχρεώνονται να μεταναστεύσουν από τις οικονομικές συνθήκες, από τους πολέμους που διεξάγει η Δύση, από τη λεηλασία τους κλπ., είναι η οικονομική στήριξη τους από τις ανεπτυγμένες χώρες, το σταμάτημα των πολέμων και της λεηλασίας τους.
Όσον αφορά τέλος το χαρακτηρισμό του, σύμφωνα με τον οποίο είμαστε αντιδραστικό κόμμα, εάν εννοεί μη συστημικό έχει απόλυτο δίκιο – σημειώνοντας πως εντός του καπιταλιστικού συστήματος που κυριαρχεί σήμερα, με την ακραία νεοφιλελεύθερη, ολιγοπωλιακή μορφή του, έχει πάψει πλέον να υφίσταται ο κλασσικός διαχωρισμός μεταξύ αριστεράς και δεξιάς.
Η αιτία είναι το ότι, έχουν δημιουργηθεί πλέον δύο διακριτές τάξεις: (α) αυτή του 1% που συρρικνώνεται σταδιακά στο 0,1% με αντιστρόφως ανάλογη άνοδο της ισχύος της, καθώς επίσης εκείνη του 99%, η πολιτική και οικονομική ισχύς της οποίας μειώνεται συνεχώς.
Το γεγονός αυτό δεν αφορά προφανώς το ΚΚΕ που πρεσβεύει ένα τελείως διαφορετικό και κατά την άποψη μου ιδεατό, αλλά φαντασιακό, ουτοπικό σύστημα – κάτι που ασφαλώς είναι δικαίωμα του.
Τους ακραίους όμως καλύτερα να τους αναζητήσει στη ΝΔ – θα βρει πολλούς.
Κλείνοντας, το ευχάριστο είναι το ότι, σύμφωνα με μία πρόσφατη δημοσκόπηση, το 14% των Πολιτών συμφωνεί πως δεν υπάρχει πια ο κλασσικός διαχωρισμός αριστεράς/δεξιάς – ενώ το 24% βλέπει την αντιπαράθεση του εθνικού κράτους με την παγκοσμιοποίηση.
Επομένως εισακουγόμαστε από τους Πολίτες – όσο και αν μας αποκλείουν τα καθεστωτικά ΜΜΕ.
Όπως αναφέραμε τώρα στην επιτροπή, το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου είναι προβληματικό, ανεπαρκές όσον αφορά την πραγματική επίλυση των προβλημάτων της χώρας μας, καθώς επίσης χωρίς την απαιτούμενη κοστολόγηση – οπότε λογικά το καταψηφίσαμε αμέσως.
Ξεκινώντας τώρα από το αντικείμενο του, πρόκειται για τη 2η φάση αδειοδότησης των ΑΠΕ – όπως αναφέρεται στα εισαγωγικά άρθρα του.
Εν προκειμένω, με την υποβολή αίτησης στον αρμόδιο διαχειριστή, για τη χορήγηση οριστικής προσφοράς σύνδεσης – σε συνέχεια της αντίστοιχης 1ης φάσης του Ν4685/2020.
Ο θεωρητικός σκοπός του είναι να υπάρξει τάξη στις άδειες, ενώ θα παγώσουν αιτήματα για όρους σύνδεσης νέων ΑΠΕ από τον ΔΕΔΔΗΕ – σε μία εποχή που δεν γνωρίζουμε εάν η χώρα μας έχει ενεργειακή επάρκεια, αφού εκκρεμεί η επικαιροποίηση του ΕΣΕΚ.
Άλλωστε το ΕΣΕΚ, το εθνικό σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα της ΝΔ του 2019, είναι για τα σκουπίδια – αφού προέβλεπε την πρόωρη απολιγνιτοποίηση, καθώς επίσης μέγιστο κόστος 120 €/MWh.
Εκτός αυτού, η αντικατάσταση του λιγνίτη από φυσικό αέριο και LNG, είναι πια επισφαλής – αφού υπάρχει θέμα τροφοδοσίας, λόγω των κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας, με τις οποίες η Ευρώπη, η Ελλάδα πολύ περισσότερο, πυροβολεί τα πόδια της.
Επίσης λόγω των προβλημάτων των ΗΠΑ, μετά την έκρηξη στη Freeport – ενώ όσον αφορά το Κατάρ, φαίνεται πως η Κίνα θα δημιουργήσει μεγάλα εμπόδια, επενδύοντας εκεί.
Στο αυξανόμενο κόστος της ενέργειας και στις συνέπειες του γενικότερα στην οικονομία, η οποία βαδίζει από το κακό στο χειρότερο εξαιτίας των τεράστιων λαθών της κυβέρνησης, δεν υπάρχει λόγος να αναφερθούμε – αφού είναι πλέον γνωστά σε όλους, με ένα πέμπτο μνημόνιο πιθανότερο από ποτέ.
Δεν είναι άλλωστε δυνατόν να πετάει μία κυβέρνηση 44 δις € από το παράθυρο, τα οποία δανείσθηκε και δεν είχε, περιμένοντας πως δεν θα υπάρχουν συνέπειες – οι οποίες δυστυχώς δεν θα αργήσουν πολύ ακόμη.
Από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί να είναι σε τέτοιο βαθμό ανεύθυνος ο πρωθυπουργός, για να αποδράσει με πρόωρες εκλογές και μάλιστα με διπλές, για να αποφύγει τις συνέπειες, πόσο μάλλον εν μέσω πολλαπλών κρίσεων – όπως δηλώνουν στα ΜΜΕ οι υπουργοί και οι βουλευτές της ΝΔ που τις προβλέπουν για το Φθινόπωρο, θεωρώντας ως εκ τούτου εντελώς ανεύθυνο τον πρωθυπουργό.
Επιστρέφοντας στην ενέργεια, η Γερμανία θέτει ξανά σε λειτουργία τις μονάδες άνθρακα που είχαν κλείσει – ενώ στην Ελλάδα, παρά το ότι η κυβέρνηση ισχυρίζεται πως λειτουργούν όλες οι μονάδες, η συμμετοχή του λιγνίτη στο ενεργειακό μας μείγμα είναι σταθερά κάτω του 10%. Επομένως, απλά κοροϊδεύει τους Έλληνες.
Συνεχίζοντας με τα περιεχόμενα του νομοσχεδίου, μετά το εισαγωγικό πρώτο μέρος, στο δεύτερο υπάρχουν διατάξεις για την αδειοδότηση ΑΠΕ και ΣΥΘΗΑ.
Συμπεριλαμβάνονται επί πλέον η διάρκεια της άδειας, η τροποποίηση της άδειας επανέκδοσης, η τμηματική άδεια εγκατάστασης, η άδεια λειτουργίας κλπ.
Συνολικά πάντως για το νομοσχέδιο, το Ινστιτούτο Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δήλωσε πως η αδειοδότηση παραμένει γραφειοκρατική – καθώς επίσης αναποτελεσματική.
Συνεχίζοντας, με το τρίτο μέρος ρυθμίζεται πληθώρα ζητημάτων, σχετικά με την αδειοδότηση παραγωγής και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας – ενώ με το τέταρτο μέρος εισάγονται ρυθμίσεις, με τις οποίες θεσπίζεται το πλαίσιο ανάπτυξης Πιλοτικών Θαλάσσιων Πλωτών Φωτοβολταϊκών Σταθμών και καθορίζονται οι επιμέρους λεπτομέρειες.
Δυστυχώς, όπως μας συνηθίζει η κυβέρνηση, δεν λείπουν οι πολλές και υπερβολικές νομοθετικές εξουσιοδοτήσεις, βασικά προς τους αρμόδιους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας – για τον καθορισμό σημαντικών ζητημάτων, τα οποία θα έπρεπε να αποτελούν αντικείμενο διατάξεων τυπικού νόμου.
Εδώ επικρατεί πλήρης αδιαφάνεια και έλλειψη της απαιτούμενης δημοκρατικότητας – ενώ η ΡΑΕ, μία ανεξάρτητη και ανέλεγκτη αρχή, μη προβλεπόμενη από το Σύνταγμά μας, καθορίζει ελεύθερα τα τέλη για την έκδοση, παράταση ισχύος, τροποποίηση και μεταβίβαση των ως άνω αδειών, καθώς επίσης τα ετήσια τέλη για τη χρήση αυτών των αδειών.
Περαιτέρω, προβλέπεται ότι επιτρέπεται η εκτέλεση κάθε έργου που αφορά τη δημιουργία σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, σε αγροτεμάχια που χαρακτηρίζονται ως αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας – ενώ ήδη επιτρέπονται σχεδόν όλα τα έργα ΑΠΕ σε αυτές, γεγονός που θεωρούμε απαράδεκτο.
Αντί να εκμεταλλευόμαστε την εύφορη γη μας και τον φυσικό της πλούτο, τη γεμίζουμε με φωτοβολταϊκά και με άλλα έργα ΑΠΕ – ακόμη χειρότερα, σε μία εποχή που η επισιτιστική κρίση κλιμακώνεται συνεχώς.
Είναι ξεκάθαρο εδώ πως δεν υπάρχει καμία λογική εκ μέρους της κυβέρνησης – η οποία είναι δυστυχώς η χειρότερη των τελευταίων δεκαετιών.
Στο πέμπτο μέρος τώρα, νομοθετείται ο επιμερισμός του κόστους σύνδεσης έργων επέκτασης ή ενίσχυσης του Ελληνικού Δικτύου Διανομής ηλεκτρικής Ενέργειας, μεταξύ του διαχειριστή του και των παραγωγών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού, ο Εικονικός Ενεργειακός Συμψηφισμός, τα Αιολικά πάρκα σε Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά κλπ.
Νομοθετούνται επίσης ο προσωρινός μηχανισμός επιστροφής μέρους των εσόδων της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας της επομένης ημέρας, η μεταφορά, η εγκατάσταση και η λειτουργία μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Κρήτη, η άδεια των οποίων παρατείνεται έως ότι γίνει η ηλεκτρική διασύνδεση, προφανώς για να εξυπηρετηθούν οι σταθμοί ΑΠΕ των Κοπελούζου και ΤΕΡΝΑ, καθώς επίσης ρυθμίσεις για το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης – δηλαδή, για το ταμείο της απολιγνιτοποίησης που ακόμη δεν γνωρίζουμε τι κεφάλαια διαθέτει.
Τέλος, υπάρχουν ρυθμίσεις για τις εγγυήσεις προέλευσης ενέργειας, για το περιεχόμενο και τη διαδικασία έκδοσης τους – καθώς επίσης για την ανάκληση και μεταβίβαση των εγγυήσεων προέλευσης.
Στο έκτο μέρος τώρα, περιλαμβάνονται διατάξεις για τη λειτουργία μεταλλείων – επί πλέον χωροταξικές διατάξεις, όπως για τον έλεγχο των οικοδομικών αδεών και τον προσδιορισμό του χρόνου εκτέλεσης αυθαίρετων κατασκευών.
Εδώ παρεμβάλλεται ένα άρθρο για την ρύθμιση χρήσεων γης στον Ελαιώνα – σε μια περιοχή μεγάλης σημασίας, δίπλα στο κέντρο της Αθήνας, όπου για δεκαετίες εκκρεμεί η αξιοποίηση της, ενώ έχουμε υποβάλει σχετικό ερώτημα στο παρελθόν.
Υπάρχουν επίσης ρυθμίσεις για έργα διαχείρισης αστικών λυμάτων, για τη χρηματοδότηση κατασκευών επί του δικτύου αποχέτευσης και για τη σύνδεση ακινήτων με το δίκτυο αποχέτευσης – με την παροχή κινήτρων σε οικισμούς.
Για το τελευταίο, παρέχεται κοστολόγηση από το ΓΛΚ – αφού εκτιμάται στα 670,48 εκ. € συνολικά, κυρίως από συγχρηματοδοτούμενα ΕΣΠΑ, με την κρατική συμμετοχή στα 56,4 εκατ. €.
Είναι το σημαντικότερο ποσόν που παρέχεται από το ΓΛΚ – ενώ το μεγαλύτερο κόστος που δεν παρέχεται, είναι το κόστος της ενέργειας.
Γιατί αλήθεια; Προφανώς για να κερδοσκοπούν τα καρτέλ, όπως αυτό του χρηματιστηρίου ενέργειας – όπου ο κ. Χατζηδάκης υποσχόταν μείωση του κόστους με τη λειτουργία του, χωρίς την παροχή τότε κανενός στοιχείου.
Ειδικά όσον αφορά την αποθήκευση ενέργειας, είναι προφανές το ότι, εάν η χώρα ήθελε να απεξαρτηθεί από το λιγνίτη, θα έπρεπε να έχουν γίνει κάποια έργα μετά την ψήφιση της νομοθεσίας από το 2011.
Εν τούτοις, δεν υπάρχει καν αποθήκη φυσικού αερίου – ενώ το σχέδιο για την Καβάλα μελετάται χρόνια τώρα χωρίς αποτέλεσμα, οπότε δεν υφίσταται καμία δυνατότητα για τα στρατηγικά αποθέματα που ζητάει σήμερα η ΕΕ.
Ειδικά σε σχέση με τα πλωτά φωτοβολταϊκά, το μεγαλύτερο στην Ευρώπη είναι μόλις 14,5 MW, ενώ τοποθετούνται στην κλειστή θάλασσα της Ολλανδίας και σε φιόρδ στη Νορβηγία – ασφαλώς όχι σε ανοιχτές θάλασσες, όπως στο Αιγαίο.
Επίσης σε λίμνες, σε συνδυασμό με μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας, όπως στην Κίνα – κάτι που όμως απαιτεί πειραματισμούς, για τους οποίους δεν έχουμε κανένα λόγο, αφού διαθέτουμε τόσο μεγάλα λιγνιτικά αποθέματα, καθώς επίσης υδρογονάνθρακες στη δική μας ΑΟΖ.
Εάν πρόκειται πάντως να πειραματιζόμαστε, γιατί δεν ξεκινάμε την κυματική παλίρροια στην Χαλκίδα που μελετάται από το 2011, ενώ υπάρχουν ανάλογες μονάδες στην Κίνα; Ακόμη καλύτερα, γιατί δεν γεμίζει επιτέλους το έτοιμο φράγμα της Μεσοχώρας;
Τέλος, δεν αναφέρεται τίποτα για τα υπεράκτια αιολικά – παρά το ότι έχει εκπονηθεί μελέτη, ενώ πιέζουν διάφοροι παραγωγοί.
Σε ορισμένα άρθρα τώρα, ξεκινώντας από το 4, κανένα έργο ΑΠΕ ή ΣΗΘΥΑ δεν πρέπει να αδειοδοτείται σε δασικές εκτάσεις και σε αιγιαλό, ούτε να παρέχεται δικαίωμα χρήσης σε αυτές τις περιοχές – επειδή είναι ξεκάθαρο πως παραβιάζεται η περιβαλλοντική νομοθεσία.
Στο άρθρο 12, δεν προβλέπεται πουθενά η υποχρέωση του εκπροσώπου μικρού ιδιωτικού δικτύου, να τηρεί τα απαιτούμενα μέτρα πυροπροστασίας – όπως αποψιλώσεις, προσβασιμότητα πυροσβεστικών οχημάτων κλπ.
Ούτε καν ειδικές μελέτες που να αποδεικνύουν ότι, τα δίκτυα δεν γειτνιάζουν με δέντρα και δεν έχει γίνει ανάλογη επέμβαση – έτσι ώστε να μην αποτελούν πιθανές εστίες εκδήλωσης πυρκαγιών από οποιαδήποτε αιτία, όπως βραχυκύκλωμα κλπ.
Στο άρθρο 21, δεν γίνεται αναφορά στην απόσταση ασφαλείας των ανεμογεννητριών – από οικισμούς, από αρχαιολογικούς χώρους ή από προϋπάρχοντα μεταλλεία, όπως σωστά ανέφερε ο εκπρόσωπος τους.
Η πρόταση μας εδώ, είναι να υπάρχει υποχρεωτικά μία απόσταση – η οποία δεν θα μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερη των 2 χιλιομέτρων, για λόγους ακουστικής όχλησης και προστασίας ανεπιθύμητων συμβάντων, όπως μία πυρκαγιά.
Στο άρθρο 28, δεν πρέπει να δρομολογείται καμία αδειοδότηση λειτουργίας για έργα ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, εάν προηγουμένως δεν έχει εξασφαλιστεί, με μία περιβαλλοντική μελέτη, τι θα συμβεί με τους εξοπλισμούς – μετά το όριο λειτουργίας τους των 20 ετών.
Θα συνεχίζουν να παραμένουν στη θέση τους ανενεργοί, ή μήπως θα αποψιλώνονται, χωρίς πρόβλεψη ανακύκλωσης των υλικών τους; Δεν είναι εύλογο το ότι, πρέπει να υπάρχει σαφής απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα από τη νομοθεσία;
Στο άρθρο 48, δεν αναφέρεται πού θα γίνει η εναπόθεση των παλαιών πάνελ – ούτε σε ποιο χώρο θα γίνει η απόσυρση τους.
Ακόμη χειρότερα, δεν υπάρχει καμία αναφορά σε ανακύκλωση τους – η οποία προφανώς είναι απαραίτητη.
Το άρθρο 49 πρέπει να αποσυρθεί – αφού είναι απαράδεκτο να εγκαθίστανται μονάδες ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ σε δασικές εκτάσεις.
Δεν έχει απολύτως καμία περιβαλλοντική ευαισθησία η κυβέρνηση; Θέλει να κάψει και την υπόλοιπη Ελλάδα, εκτός από την Εύβοια κλπ., κατηγορώντας την κλιματική αλλαγή για την ανευθυνότητα της;
Το συγκεκριμένο άρθρο αποτελεί ντροπή για ένα κράτος που θέλει να σέβεται το περιβάλλον και την υγεία των πολιτών του.
Στο άρθρο 50, δεν αποδεχόμαστε καμία προτεραιότητα για την εξέταση αντιρρήσεων κατά δασικών χαρτών – αφού η πάγια θέση μας είναι πως κανένα έργο ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ δεν μπορεί να αδειοδοτηθεί, εάν προηγουμένως δεν έχουν ολοκληρωθεί και αναρτηθεί όλοι οι δασικοί χάρτες στην χώρα.
Αλήθεια, ο απλός Πολίτης που του έχει δεσμευθεί το οικόπεδο του ως δασικό, ενώ δεν είναι, πρέπει να περιμένει χρόνια, ενώ ο επενδυτής των ΑΠΕ θα έχει την προτεραιότητα εξέτασης των ενστάσεων;
Εδώ πρόκειται για μία ξεκάθαρη και απαράδεκτη παραβίαση των κανόνων του Δικαίου και της αρχής της ισονομίας των Πολιτών.
Στο άρθρο 66, η θέση μας είναι πάγια, σταθερή και αμετακίνητη. Δηλαδή, η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής στο ενεργειακό μείγμα της χώρας μας για ηλεκτροπαραγωγή από λιγνίτη, από το 10% ή ακόμη χαμηλότερο που είναι σήμερα, τουλάχιστον στο 35% –με την ενσωμάτωση οικολογικών τεχνολογιών, όπως η αποξήρανση του λιγνίτη και ο ενταφιασμός του παραγόμενου CO2 σε υπόγειες λεκάνες.
Με τεχνολογίες δηλαδή που έχουν εφαρμόσει πολλές άλλες χώρες – όπως, για παράδειγμα, η Γερμανία, η Αυστραλία κλπ.
Στο άρθρο 68, πρέπει να καταργηθεί ο ΕΤΜΕΑΡ – αφού πρόκειται για τέλη που προορίζονται για την ανάπτυξη ΑΠΕ και με τα οποία κακώς επιβαρύνονται οι φορολογούμενοι.
Στην ουσία, με αυτά τα τέλη επιδοτούνται οι ευνοούμενοι της εκάστοτε κυβέρνησης – αφού τόσα χρόνια και ενώ έχουν διπλασιαστεί οι εγκατεστημένες δυνατότητες των ΑΠΕ, οι πολίτες δεν έχουν δει ούτε ένα ευρώ λιγότερο στους λογαριασμούς ρεύματος που πληρώνουν.
Στο άρθρο 69, είμαστε αντίθετοι στις εξουσίες μίας ανεξάρτητης και ανέλεγκτης αρχής που δεν ανήκει καν στις συνταγματικά προβλεπόμενες και έχει αποτύχει, της ΡΑΕ, να χορηγεί άδειες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας – καθώς επίσης να καθορίζει ελεύθερα τα συναφή τέλη.
Στο άρθρο 103, όπως και στο 105, δεν θα μπορούσαμε ποτέ να συμφωνήσουμε με οποιαδήποτε εγκατάσταση αιολικών, στα πανέμορφα και τόσο σημαντικά για τον τουρισμό νησιά μας – είναι κάτι περισσότερο από απαράδεκτο.
Η μοναδική αποδεκτή εγκατάσταση, είναι σε ξερονήσια και βραχονησίδες – από τα οποία, με υποβρύχια καλώδια, θα υπάρχει διασύνδεση με τα γειτονικά κατοικημένα νησιά, όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές στο παρελθόν.
Στο άρθρο 122, η θέση μας είναι η καθολική κατάργηση του μηχανισμού ρητρών αναπροσαρμογής – χωρίς αντικατάσταση του από κάποιον άλλο.
Επί πλέον, η τοποθέτηση πλαφόν στη χονδρεμπορική τιμή του ρεύματος, η σύναψη προθεσμιακών συμβολαίων αγοράς καυσίμων με σταθερές τιμές πενταετίας, καθώς επίσης η καθολική κατάργηση του ληστρικού target model – το οποίο δεν θα μπορούσε να δρομολογήσει κανένας άλλος, εκτός από τον κ. Χατζηδάκη των ειδικών αποστολών.