.
Η κυβέρνηση αρνείται στην ουσία να απαντήσει μέχρι σήμερα στην επερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με τα χρήματα που οφείλει η ΝΔ – με τα 350 εκ. € περίπου που αυξάνονται κατά 30 εκ. € σχεδόν κάθε έτος και που ο υπουργός ανάπτυξης δήλωσε πως αδυνατεί να πληρώσει. Γιατί όμως αδυνατεί; Δεν θα μπορούσε να καταθέσει έστω ένα σχέδιο αποπληρωμής τους σε βάθος χρόνου; Μέσω των επιχορηγήσεων που εισπράττει από το δημόσιο ως κόμμα, πάνω από 5 εκ. € κάθε χρόνο, καθώς επίσης με την παρακράτηση ενός ποσοστού των βουλευτικών, ευρωβουλευτικών, υπουργικών και πρωθυπουργικών μισθών; Αυτό δεν απαιτεί από τους άλλους Πολίτες; Δικαστική ασυλία έχουν τα κόμματα;
.
Κοινοβουλευτική Εργασία
Θα ξεκινήσουμε από το ότι, στα δύο πρώτα χρόνια της κυβέρνησης της ΝΔ, έχουν συσταθεί δύο εξεταστικές επιτροπές – με αντικείμενο υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ. Η πρώτη για τον κ. Παπαγγελόπουλο, αντί για τη Novartis και γενικότερα για το θέμα του θηριώδους σκανδάλου των φαρμάκων, όπου χάθηκαν πάρα πολλά χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων – ενώ η δεύτερη ξανά για ένα δευτερεύον θέμα, τουλάχιστον σύμφωνα με την κατάληξη του.
Αντίθετα, δεν διενεργήθηκε η μία και μοναδική εξεταστική επιτροπή που εμείς προτείναμε, για να ερευνηθεί η παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας – η προδοσία κατά πολλούς, αφού πρόκειται για απώλεια εθνικής κυριαρχίας σε βάθος χρόνου, εκτός από τη μεγάλη οικονομική ζημία που προκλήθηκε στους επιχειρηματίες της Μακεδονίας.
Κατά την άποψη μας, ήταν το αντάλλαγμα για την επιμήκυνση των 95 δις € που έληγαν το 2018 και που ήταν αδύνατον να αποπληρώσει η Ελλάδα – ενώ απορούμε γιατί το αποδέχθηκε η κυβέρνηση της ΝΔ, αφού ισχυρίζεται πως δεν συμφωνούσε.
Κατά την ίδια δεν αντέδρασε στην προδοσία, δήθεν επειδή το κράτος έχει συνέχεια – παρά το ότι τα Σκόπια έχουν παραβεί πάρα πολλές φορές τα συμφωνηθέντα.
Αν είναι δυνατόν να υπάρχει τέτοια υποκρισία εκ μέρους της – ενώ τώρα δεν έχει καν το θάρρος να φέρει στη Βουλή τα τρία μνημόνια συνεργασίας με τα Σκόπια, φοβούμενη τις αντιδράσεις των Μακεδόνων βουλευτών της.
Έτσι και αλλιώς όμως, οι βουλευτές της ψηφίζουν τα πάντα, όπως έχουμε διαπιστώσει δύο χρόνια τώρα – μνημόνια επί μνημονίων, ενδιαφερόμενοι μόνο για τα βουλευτικά τους προνόμια και όχι για την Ελλάδα, πόσο μάλλον για τους Έλληνες. Θλιβερό φαινόμενο παρακμής – δυστυχώς!
Εκτός αυτού, η κυβέρνηση αρνείται στην ουσία να απαντήσει μέχρι σήμερα στην επερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με τα χρήματα που οφείλει η ΝΔ – με τα 350 εκ. € περίπου που αυξάνονται κατά 30 εκ. € σχεδόν κάθε έτος και που ο υπουργός ανάπτυξης δήλωσε πως αδυνατεί να πληρώσει.
Γιατί όμως αδυνατεί; Δεν θα μπορούσε να καταθέσει έστω ένα σχέδιο αποπληρωμής τους σε βάθος χρόνου;
Μέσω των επιχορηγήσεων που εισπράττει από το δημόσιο ως κόμμα, πάνω από 5 εκ. € κάθε χρόνο, καθώς επίσης με την παρακράτηση ενός ποσοστού των βουλευτικών, ευρωβουλευτικών, υπουργικών και πρωθυπουργικών μισθών;
Αυτό δεν απαιτεί από τους άλλους Πολίτες; Δικαστική ασυλία έχουν τα κόμματα;
Συνεχίζοντας στο θέμα μας, η εξεταστική επιτροπή συστάθηκε στα πλαίσια προκαταρκτικής εξέτασης – αφορά δε την έγκληση που υπέβαλε το 2020 ενώπιον του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών η εταιρεία «ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΕ», συμφερόντων της οικογένειας του κ. Χρήστου Καλογρίτσα.
Η έγκλιση ήταν κατά των νόμιμων εκπροσώπων δύο εταιριών, συμφερόντων της οικογένειας των Αράβων επιχειρηματιών Khoury – της CCC που έχει έδρα το Μαρούσι και της AL GHANDI με έδρα το Ντουμπάι.
Η Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή συστήθηκε με σκοπό τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης σχετικά με τη διερεύνηση αδικημάτων, τα οποία τυχόν τέλεσε ο πρώην Υπουργός κ. Νικόλαος Παππάς, κατά την άσκηση των καθηκόντων του – επειδή στη δικογραφία υπήρξαν στοιχεία που σχετίζονται με τα πρόσωπα και τα αδικήματα του άρθρου 86§1 του Συντάγματος, το οποίο ρυθμίζει τους όρους αναζήτησης της ποινικής υπουργικής ευθύνης.
Στη συνέχεια, η δικογραφία αυτή διαβιβάσθηκε από τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών στη Βουλή – σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 86 §§ 1 και 2 του Συντάγματος.
Κατ’ επακόλουθο, αποφασίσθηκε η σύσταση της εν λόγω Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής – προς διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, κατά τον Κανονισμό της Βουλής και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Διαδικαστικά δε, η παραπάνω αντιδικία έχει δύο σκέλη: το αστικό και το ποινικό.
Ως προς την εξέλιξη του αστικού και του ποινικού σκέλους της αντιδικίας, έχουμε τα εξής:
(α) το αστικό σκέλος της αντιδικίας της Ελβετίας έχει λήξει, με την έκδοση διαιτητικής απόφασης από ελβετικό φορέα υπέρ των Αράβων – την οποία αναγνώρισε και κήρυξε εκτελεστή στην Ελλάδα το ελληνικό δικαστήριο.
(β) Το ποινικό σκέλος, αφορά την παρούσα δικογραφία και ηγέρθη με την εν λόγω επίδικη έγκληση – την οποίαν υπέβαλε η οικογένεια Καλογρίτσα κατά των Αράβων Khoury, για τους πιο πάνω λόγους.
Θα το έκανε αλήθεια, εάν η απόφαση του ελβετικού φορέα ήταν υπέρ της; Δεν το γνωρίζουμε.
Παρεμπιπτόντως, η εντύπωση που αποκομίσαμε εμείς προσωπικά από την ακρόαση του κ. Χ. Καλογρίτσα, ήταν πως δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να παρασυρθεί από κανέναν – αφού πρόκειται για έναν εξαιρετικά έμπειρο επιχειρηματία, όπως ο ίδιος το επιβεβαίωσε πολλές φορές, με επί πλέον μεγάλη πολιτική πείρα, μεταξύ άλλων και από το ΚΚΕ.
Όσον αφορά δε τις πολιτικές πιέσεις, σύμφωνα τουλάχιστον με το πρώην διευθυντικό στέλεχος της Τράπεζας Αττικής που ρωτήθηκε ως μάρτυρας, δεν συνέβη ποτέ κάτι τέτοιο – σε σχέση βέβαια με τη συγκεκριμένη τράπεζα.
Χωρίς να επεκταθούμε τώρα σε λεπτομέρειες, αφού έχουν αναφερθεί ήδη από τους προηγουμένους, η δική μου εντύπωση, ως μη ειδικού όμως, μη νομικού και μη δικαστή, ήταν πως επρόκειτο για μία διαμάχη μεταξύ δύο επιχειρηματιών που δεν είχε κανένα λόγο να απασχολήσει τη Βουλή – με αντικείμενο το ποσόν των 3.000.000 €.
Με δεδομένο δε το ότι, όλες οι πολύ σοβαρές κατηγορίες αποσύρθηκαν από τη ΝΔ, παραμένοντας μόνο αυτή περί παράβασης καθήκοντος, θα μπορούσε κανείς να υποθέσει πως υπήρξε συμφωνία μεταξύ των δύο κομμάτων της Τρόικα Εσωτερικού – κάτι που ελπίζουμε να μη συνέβη, αφού θα ήταν συνδεδεμένη με ανταλλάγματα ή με μία μελλοντική συγκυβέρνηση
Θα κλείσουμε με το συμπέρασμα μας, σύμφωνα με το οποίο τα εξής:
Τα φερόμενα ως πραγματικά περιστατικά της δικογραφίας, καθώς επίσης της εξεταστικής επιτροπής που ακολούθησε, φυσικά συνιστούν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την πολιτική ιστορία της χώρας μας.
Εν τούτοις, σε μια ευνομούμενη και δικαιοκρατούμενη Πολιτεία, κανένας Πολίτης δεν μπορεί να είναι υπεράνω των νόμων – ή να απολαύει ειδικού πλαισίου ασυλίας, όποιο αξίωμα κι αν κατέχει, όσο ψηλά και αν είναι.
Ειδικές εγγυήσεις, λόγω πρόδηλης ιδιαιτερότητας της θέσης που κατέχει ένα πρόσωπο, δεν είναι συμβατές με ένα γνήσιο δικαιικό σύστημα – όπως θα έπρεπε να είναι το ελληνικό.
Το ειδικό καθεστώς που προβλέπει το άρθρο 86 του Συντάγματος, σχετικά με την ποινική ευθύνη των μελών της κυβέρνησης και των υφυπουργών, είναι αναχρονιστικό και επικίνδυνο για τον πολιτικό και κοινωνικό μας βίο.
Αποτελεί δε έναν από τους πολλούς λόγους που οδηγήθηκε η πάμπλουτη, πολλαπλά προικισμένη πατρίδα μας στη χρεοκοπία – στην πολιτική της υποτέλειας, των υποκλίσεων και της διεθνούς επαιτείας, καθώς επίσης στο κατάντημα να κληροδοτήσουμε στα παιδιά μας πολύ λιγότερα, από όσα εμείς κληρονομήσαμε από τους γονείς μας.
Το άρθρο 86 ανάγεται σε αντίστοιχες συνταγματικές προβλέψεις του 19ου αιώνα και πρόκειται για μια εξαιρετική περίπτωση, όπου πολιτική και δικαστική εξουσία συμπλέκονται και δεν ακολουθούν δρόμους χωριστούς – όπως, αντίθετα, επιτάσσει η αρχή της διάκρισης των εξουσιών.
Με την ανάμειξη της Βουλής, η εξέταση του ζητήματος της ποινικής ευθύνης ενός υπουργού, μοιραία λαμβάνει πολιτικά χαρακτηριστικά – ενώ μπορεί, μεταξύ άλλων, να αποτελέσει αντικείμενο πολιτικών σταθμίσεων, διευθετήσεων ή σφοδρών αντιπαραθέσεων, που συχνά ξεφεύγουν από το κρίσιμο επίδικο.
Συχνά δε, καθίστανται αντικείμενο επικοινωνιακής εκμετάλλευσης – ενώ το ποινικό πεδίο της εκάστοτε υπόθεσης πολιτικοποιείται, δημιουργώντας έτσι δυσπιστία στους Πολίτες, απέναντι στο πολιτικό σύστημα.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ έχει ταχθεί ανοικτά υπέρ της κατάργησης του άρθρου 86 του Συντάγματος. Είναι μία πρόταση που περιέχεται στο πρόγραμμά μας – έτσι ώστε οι ποινικές υποθέσεις να κρίνονται για όλους, Πολίτες, βουλευτές και υπουργούς, από το φυσικό ανεξάρτητο δικαστή.
Κλείνοντας, έχουμε πολλές φορές επισημάνει την επικοινωνιακή κατάχρηση των εν λόγω κοινοβουλευτικών διαδικασιών, για μικροκομματική πολιτική – οι οποίες δεν προσφέρουν ουσιωδώς στη διαλεύκανση των υποθέσεων αλλά, αντίθετα, επιτυγχάνουν να αποσπάσουν την προσοχή των Ελλήνων Πολιτών, από την ουσία της υπόθεσης.
Ταυτόχρονα, επιτρέπουν στους «πρωταγωνιστές» να επιδίδονται σε παιχνίδια εντυπώσεων – σε θεατρικές παραστάσεις δηλαδή, με στόχο να επηρεάσουν τους ψηφοφόρους.
Κυρίως ως εκ τούτου, αλλά και εξαιτίας της ξαφνικής αλλαγής στάσης της ΝΔ προς το ευνοϊκότερο, η ΕΛ αποχώρησε από τη διαδικασία της ψηφοφορίας στην επιτροπή – καταγγέλλοντας με τον πιο ξεκάθαρο και κατηγορηματικό τρόπο, κάθε προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης μίας βαθιά ποινικής υπόθεσης.
Για τους ίδιους δε λόγους, θα αποχωρήσουμε από τη σημερινή διαδικασία και ψηφοφορία.
Σας ευχαριστούμε πολύ.
Σημείωση: Αποσύρθηκαν όλες οι κατηγορίες από τη ΝΔ και έμεινε μόνο η παράβαση καθήκοντος – η οποία, εάν αποδειχθεί, σημαίνει ποινή 3-4 μηνών! Ο απόλυτος εμπαιγμός των Ελλήνων.