Πρότυπα χρειάζονται τα παιδιά μας, όχι συνεχή νομοσχέδια για την παιδεία – The Analyst
Κοινοβουλευτικές Εργασίες

Πρότυπα χρειάζονται τα παιδιά μας, όχι συνεχή νομοσχέδια για την παιδεία

.

Ως οικονομολόγος βέβαια βλέπω τα πράγματα από μία άλλη οπτική γωνία, πιο πρακτικά – όπως το ότι οι νέοι μαθαίνουν, διδάσκονται καλύτερα, από τις πράξεις και όχι από τα λόγια. Τι να μάθουν λοιπόν από ένα κόμμα που δρομολόγησε στην Ελλάδα το διεφθαρμένο κομματικό πελατειακό κράτος, ενώ οδήγησε την πατρίδα του χωρίς να ρωτήσει κανέναν στην παγίδα του ΔΝΤ; Τι να μάθουν από το άλλο που την υπερχρέωσε με τις απίστευτες σπατάλες του και την καταδίκασε στο PSI, παραδίδοντας την εθνική της κυριαρχία και υποθηκεύοντας τα πάντα; Τι να μάθουν από το τρίτο που δεν τήρησε καμία από τις υποσχέσεις του, έκλεισε τις τράπεζες και αντέστρεψε το δημοψήφισμα, μη σεβόμενο ούτε στο ελάχιστο το Σύνταγμα; Τέλος, τι να μάθουν και από τα τρία μαζί που υπέγραψαν το τρίτο μνημόνιο, τη μεταφορά των πάντων στο ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ με το ΦΕΚ του Αυγούστου του 2015 κοκ.;

.

Κοινοβουλευτική Εργασία

Ως πατριωτική δύναμη ευθύνης χαρακτήρισε ο κ. Τσίπρας το κόμμα του! Ενδιαφέρουσα μεταμόρφωση. Προτιμούμε να μην το σχολιάσουμε. Τα γεγονότα της διακυβέρνησης του μιλούν από μόνα τους. Αυτό είναι το μήνυμα που αναρωτιόταν ποιο είναι.  Το ότι η Ελλάδα τώρα έχει πρόβλημα παιδείας είναι ολοφάνερο – όχι μόνο από το νομοσχέδιο, στα βασικά μέρη του οποίου αναφερθήκαμε χθες (ακολουθούν στο τέλος). Ως οικονομολόγος βέβαια βλέπω τα πράγματα από μία άλλη οπτική γωνία, πιο πρακτικά – όπως το ότι οι νέοι μαθαίνουν, διδάσκονται καλύτερα, από τις πράξεις και όχι από τα λόγια.

Τι να μάθουν λοιπόν από ένα κόμμα που δρομολόγησε στην Ελλάδα το διεφθαρμένο κομματικό πελατειακό κράτος, ενώ οδήγησε την πατρίδα του χωρίς να ρωτήσει κανέναν στην παγίδα του ΔΝΤ;

Τι να μάθουν από το άλλο που την υπερχρέωσε με τις απίστευτες σπατάλες του και την καταδίκασε στο PSI, παραδίδοντας την εθνική της κυριαρχία και υποθηκεύοντας τα πάντα;

Τι να μάθουν από το τρίτο που δεν τήρησε καμία από τις υποσχέσεις του, έκλεισε τις τράπεζες και αντέστρεψε το δημοψήφισμα, μη σεβόμενο ούτε στο ελάχιστο το Σύνταγμα;

Τέλος, τι να μάθουν και από τα τρία μαζί που υπέγραψαν το τρίτο μνημόνιο, τη μεταφορά των πάντων στο ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ με το ΦΕΚ του Αυγούστου του 2015 κοκ.; Ρητορικά ασφαλώς τα ερωτήματα, ενώ δεν χρειάζεται να αναφέρουμε κανένα όνομα – όλοι τα γνωρίζουν.

Πρότυπα χρειάζονται τα παιδιά μας, όχι συνεχή νομοσχέδια για την παιδεία. Αυτό που μαθαίνουν είναι η διαφθορά, η διαπλοκή και η βρωμιά που έχει επικρατήσει στην ελληνική κοινωνία. Έχουμε χορτάσει από τα λόγια, πράξεις χρειάζονται.

Θα συνεχίσουμε τώρα με ορισμένα θέματα της επικαιρότητας, τονίζοντας όμως από την αρχή πως τα σημαντικότερα για την Παιδεία μας είναι τα εξής:

(1) η δημιουργία επαγγελματικών σχολών μετά το Γυμνάσιο,

(2) η διπλωματική στο Λύκειο,η 4η τάξη, καθώς επίσης η κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων, για να κλείσει η πληγή των φροντιστηρίων και

(3) η σύνδεση της παιδείας με την πραγματική οικονομία – έτσι ώστε οι νέοι Έλληνες να βρίσκουν θέσεις εργασίας στη χώρα τους, ανάλογες με τις σπουδές τους και να μη μεταναστεύουν μαζικά στο εξωτερικό για να επιβιώσουν, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια με τη βαθιά ύφεση που βιώσαμε και η οποία έχει ήδη επανέλθει.

Θυμίζουμε εδώ πως ενώ η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί ανάπτυξη 4%, ο ρυθμός είχε ήδη μειωθεί στο 1% το τελευταίο τρίμηνο του 2019 από 2,3% προηγουμένως, καθώς επίσης στο -0,9% το πρώτο τρίμηνο του 2020 – χωρίς φυσικά να οφείλεται στο κλείδωμα της οικονομίας μας, αφού δρομολογήθηκε μόλις στα μέσα Μαρτίου.

Ειδικά όσον αφορά το «κλείδωμα», στη Δανία έχει ξεκινήσει έρευνα, αφενός μεν σχετικά με την αναλογικότητα των μέτρων που λήφθηκαν για την πανδημία, αφετέρου εξαιτίας του ότι, η πρωθυπουργός της το αποφάσισε μόνη της – λαμβάνοντας εκ των υστέρων την έγκριση της Βουλής.

Στην Ελλάδα βέβαια, όπου ακόμη και οι ΠΝΠ αποφασίζονται μονομερώς και εφαρμόζονται από την κυβέρνηση, ενώ έρχονται εκ των υστέρων στη Βουλή για την προσχηματική συζήτηση και ψήφιση τους, δεν έχει απαιτηθεί καμία έρευνα – παρά το ότι τα ενδεχομένως δυσανάλογα μέτρα φαίνεται πως θα προκαλέσουν τεράστιες ζημίες στην οικονομία μας.

Θεωρούμε λοιπόν πως η διεξαγωγή μίας αντίστοιχης έρευνας με τη Δανία είναι απαραίτητη – για να μάθουμε τουλάχιστον με ποια κριτήρια αποφασίσθηκαν τόσο το κλείδωμα, όσο και τα υπόλοιπα μέτρα, καθώς επίσης εάν τηρήθηκε η νόμιμη αναλογικότητα.

Το να χρησιμοποιούμε πάντως επικοινωνιακά ή με άλλον τρόπο επιστήμονες για να αποφεύγουμε τις πολιτικές ευθύνες, όπως ακούγεται και για την Οικονομία, με οικονομολόγους που θα μένουν στο Λονδίνο ή στη Νέα Υόρκη συμβουλεύοντας τη χώρα μας δια  αλληλογραφίας, δεν είναι ότι καλύτερο – ειδικά στις οδυνηρές συνθήκες που έχουν προκαλέσει στην Ελλάδα οι κυβερνήσεις των μνημονίων, κατ’ εντολή των Γερμανών.

Σε κάθε περίπτωση, είναι προσβλητικό για τους Έλληνες το ότι δεν ρωτούνται για απολύτως τίποτα, σαν να πρόκειται για έναν ανόητο όχλο – όπως για την είσοδο της χώρας στην Ευρωζώνη, για την καταδίκη της στο ΔΝΤ, για την υπογραφή του εγκληματικού PSI, για το τρίτο καταστροφικό μνημόνιο ή για την παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας, παρά το ότι πλημμύρισαν την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς επίσης πολλές άλλες πόλεις, εκφράζοντας την αντίθεση τους.

Την προηγούμενη εβδομάδα τώρα, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε μέτρα απόσυρσης αυτοκινήτων και προώθησης των πωλήσεων ηλεκτρικών, ύψους 100 εκ. € – σχεδόν ταυτόχρονα με μία ανάλογη ανακοίνωση της Γερμανίας, σαν να είναι η Ελλάδα το 17ο ομοσπονδιακό κρατίδιο της.

Τα περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι γερμανικά, ενώ κάποια της VW, γνωστής από το σκάνδαλο ρύπων, για το οποίο μόνο η Ελλάδα δεν αποζημιώθηκε – ενώ σε ερώτηση μας ο υπουργός ανάπτυξης δεν έδωσε ουσιαστικά καμία σαφή απάντηση, ισχυριζόμενος λανθασμένα πως δεν υπάρχει κάποια νομική προστασία για τους καταναλωτές και για το κράτος.

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε την επιδότηση με φόντο το πρώτο και μοναδικό ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο – το Enfield8000 που κατασκευαζόταν επί Γουλανδρή στο Νεώριο Σύρου, σε εργοστάσιο που η κυβέρνηση της ΝΔ έκλεισε ουσιαστικά το 1975, αρνούμενη να στηρίξει την προσπάθεια. Επί κυβέρνησης ΝΔ έκλεισε επίσης η ΤΕΟΚΑΡ στο Βόλο το 1995, η ΕΛΒΟ που μπορεί να κατασκευάσει λεωφορεία είναι ανενεργή, ενώ η NAMCO ακόμη προσπαθεί να ξεκινήσει ξανά την παραγωγή του Pony – πνιγμένη στη γραφειοκρατία από το 2014, κυρίως όμως χωρίς καμία στήριξη, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά).

Επομένως είναι οξύμωρο να χρησιμοποιεί τέτοιο φόντο για την ανακοίνωση του ο ΠΘ – θα ήταν εντιμότερο να είχε πίσω του τη φωτογραφία ενός γερμανικού αυτοκινήτου, όπως ο κ. Χατζηδάκης στη ΔΕΘ. Εκτός εάν είχε βέβαια την πρόθεση να στηρίξει με αυτά τα 100 εκ. € την ελληνική παραγωγή – έστω του τρίκυκλου ηλεκτρικού που ευρίσκεται ήδη σε διαδικασία αδειοδότησης, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά).

Επενδύσεις στην παραγωγή χρειάζονται! Αλλαγή του αποτυχημένου μοντέλου της οικονομίας μας! Θέσεις εργασίας για τα παιδιά μας! Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να συνδεθεί η Παιδεία με την αγορά εργασίας – κάτι που θα πρέπει να είναι απόλυτη προτεραιότητα στην Ελλάδα.

Δυστυχώς όμως ο ΠΘ, αντί να κάνει ότι μπορεί για να στηρίξει τις επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα, στη μεταποίηση και στη βιομηχανία, επιδοτεί τα γερμανικά αυτοκίνητα και προτρέπει τους Γερμανούς να ωφεληθούν από το κλείσιμο των μονάδων λιγνίτη της ΔΕΗ.

Ένα άλλο θέμα, στο οποίο πρέπει να αναφερθούμε, είναι η Aegean – η οποία, ενώ ζητάει τη στήριξη του δημοσίου, επενδύει σε μία ρουμανική αεροπορική εταιρεία, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά).

Εν προκειμένω, είναι σαφές πως το δημόσιο δεν πρέπει να δώσει καθόλου χρήματα, χωρίς τουλάχιστον τη μετοχική συμμετοχή του, όπως το γερμανικό κράτος στη Lufthansa – ενώ δεν έχει κανένα λόγο να στηρίξει τις επενδύσεις της στη Ρουμανία, ούτε τη μαζική αγορά αεροπλάνων από την Airbus.

Δεν της έφτανε αλήθεια το δώρο της Ολυμπιακής που την αγόρασε μόλις για 72 εκ. €, μαζί με την πελατεία της, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά); Είναι τόσο αχόρταγες οι πολιτικές οικογένειες και οι άλλες που τη στηρίζουν;

Τελευταίο θέμα μας είναι η παροχή όσο το δυνατόν περισσότερων διευκολύνσεων και ρυθμίσεων στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις – όσον αφορά τα δάνεια και τις υποχρεώσεις τους, απέναντι στο κράτος και στους ασφαλιστικούς οργανισμούς. Μόνο έτσι θα καταφέρουν να επιβιώσουν με τη βαθιά ύφεση που προβλέπεται – ενώ πρέπει να πιεσθούν οι τράπεζες να παρέχουν περισσότερα δάνεια στις επιχειρήσεις, χωρίς να απαιτούν το 20% σε μετρητά όταν το κράτος εγγυάται για το 80%.

Εκτός αυτού, οι ελληνικές τράπεζες έχουν τις υψηλότερες προμήθειες και το ακριβότερο επιτόκιο στην ΕΕ, όπως θα τεκμηριώσουμε στην προφορική ερώτηση που καταθέσαμε στον ΥΠΟΙΚ – κάτι που πρέπει να σταματήσει αμέσως, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τις θηριώδεις χρεώσεις στις τηλεπικοινωνίες, αφού έτσι στραγγαλίζεται η οικονομία μας.

Το νομοσχέδιο

Το νομοσχέδιο φαίνεται πως ικανοποιεί ορισμένες από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, όσον αφορά κυρίως τα πρότυπα σχολεία – ως μέρος της κεντρικής έννοιας της αριστείας που θέλει να μονοπωλήσει για τους ψηφοφόρους της. Δίνει όμως την εντύπωση πως ο στόχος του είναι η διασφάλιση καλύτερης παιδείας για λιγότερους – κάτι που μειώνει τις προοπτικές, σε μία χώρα με την υψηλότερη ανεργία των νέων στην ΕΕ, ύψους 39,7% όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά) που θα αυξηθεί περαιτέρω, από την κακοδιαχείριση της υγειονομικής κρίσης.

Κατά την άποψη μας, οι βασικότερες αλλαγές που υιοθετούνται είναι οι εξής:

(1) Εισαγωγή των Αγγλικών από το νηπιαγωγείο, καθώς επίσης κλιμάκωση της διδασκαλίας στο δημοτικό, μαζί με την υιοθέτηση μίας δεύτερης γλώσσας – στα άρθρα 2 και 3 του πρώτου μέρους και του πρώτου κεφαλαίου.

(2) Επέκταση του θεσμού των πρότυπων και των πειραματικών σχολείων – στα άρθρα 10-23 του δεύτερου κεφαλαίου.

(3) Τρόπος εκλογής πανεπιστημιακών αρχών, χωρίς φοιτητικές οργανώσεις και αποκλειστικά ηλεκτρονικά – στα άρθρα 65-71 του δεύτερου μέρους του πρώτου κεφαλαίου.

(4)  Ξενόγλωσσα τμήματα στα πανεπιστήμια – στα άρθρα 82-95 του δεύτερου μέρους του τρίτου κεφαλαίου.

Κάποιες άλλες αξιοσημείωτες διατάξεις τώρα που περιλαμβάνει, αφορούν τα εξής:

(1) Την επαναφορά της διαγωγής στο απολυτήριο – στο άρθρο 5.

(2) Τις αλλαγές στις εξετάσεις για τα ΑΕΙ – στο άρθρο 7.

(3) Τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού – στα άρθρα 24-32 του πρώτου μέρους του τρίτου κεφαλαίου

(4) Το σύμβουλο της σχολικής ζωής – στο άρθρο 38.

(5) Τα μέτρα για την πρόληψη του εκφοβισμού, του Bullying δηλαδή – στο άρθρο 39 και, τέλος,

(6) Τις μεταγραφές στα ΑΕΙ – στα άρθρα 72-81 του δεύτερου μέρους του δεύτερου κεφαλαίου

Αναλυτικότερα τώρα, επί των τεσσάρων βασικότερων αλλαγών που επισημάναμε, τα εξής:

Αγγλικά στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά: Εκτός του ότι δεν μας φαίνεται λογική η εκμάθηση μίας γλώσσας από το νηπιαγωγείο, δεν πρόκειται για κάτι που λείπει από την Ελλάδα – αφού, σύμφωνα με στοιχεία της EUROSTAT που θα καταθέσουμε στα (πρακτικά), η χώρα μας έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά διδασκαλίας ξένων γλωσσών. Στο 97%, όταν ο μέσος όρος της ΕΕ είναι μόλις 59% – ενώ ξανά κατά τη EUROSTAT, πάνω από το 90% των Ελλήνων γνωρίζουν μία ξένη γλώσσα.

Επί πλέον, υπάρχει ήδη λογισμικό για αυτόματη μετάφραση, χρησιμοποιείται εκτεταμένα για κείμενα, ενώ κυκλοφορούν φορητές συσκευές για εύκολη προφορική επικοινωνία – σύντομα δε θα εμφυτεύεται ή θα ενσωματώνεται στο κινητό μία μικρή συσκευή, οπότε θα καταστεί σχετικά περιττή η εκμάθηση ξένων γλωσσών.

Εάν προστεθεί δε και άλλη ύλη στους μαθητές, θα έχουν λιγότερες ώρες στη διάθεση τους για τα υπόλοιπα μαθήματα, ενώ ίσως απαιτηθούν επί πλέον φροντιστήρια – σημειώνοντας πως τα φροντιστήρια είναι μία μεγάλη πληγή στην Ελλάδα, τουλάχιστον για τους ασθενέστερους εισοδηματικά, ενώ δεν υπάρχουν καθόλου στη Γερμανία.

Ουσιαστικά πρόκειται για μία επί πλέον φορολόγηση των Ελλήνων, όπως και στην Υγεία – ενώ πληρώνουμε γενικότερα περισσότερα χρήματα, για χαμηλότερου επιπέδου υπηρεσίες. Με αυτά τα προβλήματα θα έπρεπε να ασχοληθεί η κυβέρνηση στην κατάσταση που βρίσκεται η οικονομία μας – όχι με τέτοιες υπερβολές.

Με βάση τώρα το γνωστό διαγωνισμό PISA και παρά το ότι αμφισβητείται, προέκυψε ότι η Ελλάδα υστερεί σημαντικά σχετικά με τις άλλες χώρες του ΟΟΣΑ, στην κατανόηση κειμένου και στα μαθηματικά, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά)στα βασικά πεδία του μέλλοντος δηλαδή, στην κριτική σκέψη και στις θετικές επιστήμες, με τα οποία δεν ασχολείται καθόλου το νομοσχέδιο.

Τέλος, αφού η Ελλάδα έχει καταστεί αποικία χρέους της Γερμανίας, με στόχο να μετατραπούν οι Έλληνες στα γκαρσόνια της, στις δικές της επιχειρήσεις και στα δικά της ξενοδοχεία, η Μ. Βρετανία έφυγε από την ΕΕ, οι περισσότεροι Έλληνες μεταναστεύουν στη Γερμανία και οι πιο πολλοί τουρίστες είναι ήδη Γερμανοί, απορούμε πώς η κυβέρνηση, ξεκάθαρα γερμανόφιλη, δεν επέλεξε ως βασική ξένη γλώσσα τα γερμανικά – κάτι που ίσως θα συμβεί αργότερα.

Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία: Τα σχολεία αυτά ήταν στο 20σέλιδο πρόγραμμα της ΝΔ. Με βάση τη μελέτη τώρα της ΔΙΑΝΕΟΣΙΣ για το PISA, τα δημόσια σχολεία είχαν χαμηλότερες επιδόσεις από τα ιδιωτικά, με βαθμό 452 έναντι 520 – ενώ τα σχολεία των αγροτικών περιοχών είχαν χειρότερες επιδόσεις, από αυτά των αστικών περιοχών, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά).

Επίσης χαμηλότερες επιδόσεις είχαν οι μετανάστες 1ης και 2ης γενιάς, με βαθμούς 404 και 424 αντίστοιχα, όταν οι γηγενείς 464 – ενώ έχουμε ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά «αριστούχων» που προέρχονται από μειονεκτικές συνθήκες. Αυτά είναι λοιπόν τα προβλήματα, με τα οποία θα έπρεπε να ασχοληθούμε – τονίζοντας πως εμείς είμαστε υπέρ της ελληνοκεντρικής παιδείας που θεωρείται από τις καλύτερες διεθνώς.

Τέλος, το κόστος για αυτά τα σχολεία δεν αναγράφεται στην έκθεση του ΓΛΚ, όπως συνήθως συμβαίνει – γεγονός που θεωρούμε απαράδεκτο. Εν τούτοις, αναφέρεται στο άρθρο 47 πως θα υπάρχει ένα επιπλέον κόστος 48 εκ. € για το 2020 και 62 εκ. € για το 2021 που θα αφορά τις δαπάνες για αναπληρωτές και ωρομισθίους.

Μήπως το κόστος αυτό σχετίζεται με την μετάθεση σε πρότυπα των καλύτερων καθηγητών του δημοσίου (άρθρο 19) και με τις ανάγκες που θα προκύψουν ή με άλλες ανάγκες που υπάρχουν γενικότερα;

Είναι εξοργιστικό πάντως να καλύπτονται οι ανάγκες αυτές από το ΠΔΕ, σύμφωνα με το άρθρο 47, όπως διαπιστώνεται σε πολλές άλλες περιπτώσεις  – αφού ο σκοπός του ΠΔΕ δεν είναι να καλύπτει δημοσιονομικές ανάγκες, αλλά να στηρίζει την ανάπτυξη.

Πόσο μάλλον όταν έχει ήδη μειωθεί στα 6,75 δις € στον προϋπολογισμό του 2020, με τα 750 εκ. € από το εθνικό σκέλος – όταν πριν από την κρίση ήταν στα 10 δις € όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά). Πρόκειται κυριολεκτικά για έγκλημα.

Τρόπος εκλογής πανεπιστημιακών αρχών: Στο άρθρο 70, η εκλογική διαδικασία με συνδυασμούς κομματικοποιεί τις Πρυτανικές εκλογές, το Πρυτανικό Συμβούλιο και τη Σύγκλητο – οπότε το πανίσχυρο της Πρυτανικής Αρχής, αποδυναμώνοντας τη δημοκρατικότητα των Α.Ε.Ι. Ενώ καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να μην υπάρχουν στα πανεπιστήμια παρατάξεις, δημιουργούμε παρατάξεις τώρα και στους πρυτάνεις – γεγονός που θεωρούμε απαράδεκτο.

Ξενόγλωσσα Τμήματα στα Πανεπιστήμια: Εδώ δίνεται η εντύπωση της λειτουργίας παράλληλων ιδιωτικών πανεπιστημίων, χωρίς όμως να έχει επιτραπεί η δρομολόγηση τους με την αλλαγή του Συντάγματος – υβριδικά κατά κάποιον τρόπο και υπό τον έλεγχο του κράτους.

Εμείς έχουμε τεθεί βέβαια υπέρ, μεταξύ άλλων επειδή θα αύξαναν σημαντικά τα δημόσια έσοδα – δεν μας αρέσουν όμως καθόλου τα τεχνάσματα.

Ενώ δεν περιγράφεται τώρα πώς θα γίνεται η εισαγωγή των φοιτητών, από τη στιγμή και μετά που εισέρχονται ξένοι φοιτητές στα πανεπιστήμια, ξεκινούν οι παροχές – για έκδοση άδειας παραμονής στο άρθρο 94, για ασφαλιστική κάλυψη στο άρθρο 92 και για μονάδα υποστήριξης στο άρθρο 93, εις βάρος του ελληνικού δημοσίου.

Επομένως, ίσως καταστρατηγηθεί για την είσοδο μεταναστών – όπως συμβαίνει με τους αφρικανούς δήθεν φοιτητές στην κατεχόμενη Κύπρο. Εκτός αυτού, η χώρα μας έχει ήδη Διεθνές Πανεπιστήμιο με 40.000 φοιτητές, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά). Έτσι δεν είναι; Δεν αναγράφεται πάντως ούτε εδώ το προβλεπόμενο κόστος από το ΓΛΚ – οπότε δεν μπορεί να το δεχθεί κανείς.

Σε ορισμένα από τα υπόλοιπα άρθρα του νομοσχεδίου τώρα τα εξής:  

Σχολεία εξωτερικού (άρθρα 24-32):

Είναι κάτι που πρέπει να προσέξουμε πάρα πολύ – ειδικά τώρα, με την έξαρση του braindrain. Δεν πρέπει να αποξενωθεί αυτή η γενιά, θα ήταν άδικο – ενώ είναι προφανώς ωφέλιμη για τα συγκεκριμένα παιδιά η Ελληνική παιδεία, αν και υπάρχει η πίεση ενσωμάτωσης τους στο εκάστοτε τοπικό εκπαιδευτικό και επαγγελματικό πλαίσιο.

Εν προκειμένω, μας προβληματίζει η μετατροπή των σχολείων του εξωτερικού σε δίγλωσσα, σύμφωνα με το άρθρο 32 – με ιδιαίτερη αναφορά στην Γερμανία, η οποία είναι η πολυπληθέστερη χώρα υποδοχής σήμερα.

Κυρίως ως προς τον τρόπο που θα πραγματοποιηθεί, καθώς επίσης σχετικά με το εάν θα διατηρήσει τον ελληνικό χαρακτήρα – σημειώνοντας εδώ το σοβαρότατο θέμα με την «ματαίωση» του Ελληνικού σχολείου Μονάχου, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά).  

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν σχολεία στην Αμερική, όπως για παράδειγμά στη Νέα Υόρκη και στο Μαϊάμι, τα οποία έχουν κυρίως μη Ελληνικής καταγωγής μαθητές – συνήθως από μειονότητες, επειδή παρέχουν καλύτερη εκπαίδευση από τα άλλα δημόσια, ενώ οι Έλληνες πηγαίνουν σε ιδιωτικά ή σε άλλες περιοχές που έχουν μετακομίσει.

Πρέπει να μας απασχολήσει το πώς θα υποστηρίζεται αυτή η κατάσταση από το χρεωκοπημένο Ελληνικό κράτος και εάν ναι, υπό ποιους όρους. Κατά τα άλλα, υποστηρίζουμε την ύπαρξη τμημάτων, ανεξάρτητα από το ελάχιστο όριο των 40 μαθητών, όπου υπάρχει ενδιαφέρον – όπως και τη χρησιμοποίηση του διαδικτύου.

Επίσης όσο αφορά το άρθρο 31, σχετικά με τη στελέχωση των γραφείων συντονιστών όταν υπάρχουν ελλείψεις σε σχολεία αλλού, δεν γνωρίζουμε τι ανάγκες έχουν σε γραμματειακή ή άλλη υποστήριξη, τι έργο παράγουν και εάν ελέγχονται.

Σύμβουλος σχολικής ζωής στο άρθρο 38: Πρόκειται για μία εισαγόμενη έννοια από την Αμερική ή από άλλες χώρες. Ο θεσμός του School Counselor στις ΗΠΑ θεωρείται αρκετά κομβικός – ενώ εισήχθη τη δεκαετία του 1920 ως ένα είδος προοδευτισμού, καθορισμού κοινωνικών τάσεων, προετοιμασίας για την είσοδο στην αγορά εργασίας, ακόμη και για επιλογή στρατιωτών για τον πόλεμο!

Στα νεότερα χρόνια, το American School Counselor Association (ASCA) εστιάζεται στη βελτίωση της εκπαίδευσης των  μειονοτήτων και των επιδόσεων των σχολείων – με  αμφιλεγόμενα όμως αποτελέσματα. Στην Ελλάδα θα χρειαζόταν μόνο για συμβουλές, όσον αφορά την επαγγελματική σταδιοδρομία των νέων – αν και το σημαντικότερο είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας.

Αντιμετώπιση εκφοβισμού-Bullying στο άρθρο 39: Πρόκειται για ένα πολύ αόριστο και γενικόλογο άρθρο. Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό – ενώ δυστυχώς μέχρι στιγμής αντιμετωπίζεται με μεγάλη προχειρότητα.

Στο άρθρο δεν περιγράφεται καν κάποια διαδικασία, για τη λήψη αποφάσεων – οπότε φαίνεται καθαρά πως δεν ρωτήθηκε κανένας ειδικός επί του θέματος συμβουλευτικά. Είναι λοιπόν μεν προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά με πάρα πολλά κενά – όπως τα συγκεκριμένα μέτρα που πρέπει να ληφθούν.

Κλείνοντας, υπάρχουν αρκετά θετικά άρθρα, όπως η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας (9), η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (20) ή του εκπαιδευτικού έργου (21) και η αξιολόγηση διδασκόντων σε επίπεδο σχολικής μονάδας (34). Επίσης όμως πολλά αρνητικά, αδιάφορα και διαδικαστικά – γεγονός που σημαίνει πως θα ήταν πολύ δύσκολη η υπερψήφιση του νομοσχεδίου.

 

 


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Συντάξτε την άποψή σας

Σχόλια

Γίνε Μέλος
Αγοράζοντας μια συνδρομή, στηρίζεται τη προσπάθειά μας και γίνεστε ενεργό μέλος της ομάδας μας (κίνημα). Θα λάβετε και τα δύο παρακάτω πλεονεκτήματα:

1. Θα μπορείτε να μελετάτε τα άρθρα/αναλύσεις χωρίς να βλέπετε διαφημίσεις (χωρίς περισπασμούς δηλαδή).

2. Θα μπορείτε να τα εκτυπώνετε ή/και να τα αποθηκεύετε σε μορφή PDF (για να τα έχετε πάντα δικά σας).

Αντιαμβανόμαστε πως δεν μπορεί ο καθένας να γίνει συνδρομητής. Για το λόγο αυτό, όσοι από εσάς είσαστε σε θέση να υποστηρίξετε το όραμά μας, θα βοηθάτε και εκείνους που δεν μπορούν να συνδράμουν άμεσα.
×
Don`t copy text!