Merkel, ήττα κατά κράτος – The Analyst

Merkel, ήττα κατά κράτος

Email this page.

ΕΙΚΟΝΑ---Μέρκελ,-Γερμανία Merkel, ήττα κατά κράτος

Η Γερμανία κινδυνεύει από την τετραπλή αμερικανική παγίδα του σκανδάλου της VW, των ρίσκων της Deutsche Bank, των κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας, καθώς επίσης των παιχνιδιών υβριδικού-πυρηνικού πολέμου της υπερδύναμης      

(To άρθρο αποτελείται από 2 Σελίδες)

.

«Η υπέρμετρη αλαζονεία της διεφθαρμένης Γερμανίας, στο θέμα της Ελλάδας, της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους, της πολιτικής του μερκαντιλισμού με την παραγωγή υψηλών πλεονασμάτων στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της εις βάρος των εταίρων της, καθώς επίσης της κατάκτησης μίας ηγεμονικής θέσης στην Ευρώπη μέσω της επιβολής της πολιτικής λιτότητας και των μνημονίων, την έφερε σε αντίθεση με την υπερδύναμη – η οποία την παρέσυρε σε πολλαπλές παγίδες, εμποδίζοντας παράλληλα τη «σύγκλιση» της με τη Ρωσία, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει κυριολεκτικά να καταρρεύσει.

Ακόμη μία φορά λοιπόν φαίνεται πως η ιστορία επαναλαμβάνεται, αφού η Γερμανία κέρδισε πάρα πολλές μάχες, χάνοντας τον πόλεμο – γεγονός που ελπίζουμε να μπορέσει να εκμεταλλευθεί η ελληνική κυβέρνηση, συνειδητοποιώντας πως είναι μεν μία μεγάλη ευκαιρία, αλλά πιθανότατα η τελευταία μας”.

.

Ανάλυση

Το δημόσιο χρέος της Γερμανίας είναι μόλις στο 75% του ΑΕΠ της, από τα χαμηλότερα στην Ευρωζώνη. Εάν όμως υπολογισθούν οι εγγυήσεις του κράτους προς τις περιφερειακές τράπεζες, η οικονομική θέση των οποίων δεν είναι η καλύτερη δυνατή, τότε φτάνει στο 220% του ΑΕΠ – ενώ, στην περίπτωση που θα θελήσει κανείς να το μετρήσει ως ποσοστό επί των φορολογικών εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης (πηγή με εικόνα), βρίσκεται στην έκτη θέση με 669%, πίσω από την Ιαπωνία (2.359%), τις Η.Π.Α. (979%), την Ισπανία (940%), την Ελλάδα (777%), και τον Καναδά (695%).

Επομένως, δεν είναι σε τόσο καλή κατάσταση, όπως πολλοί υποθέτουν κρίνοντας από την ηγεμονική θέση που κατέχει στην Ευρώπη – υπενθυμίζοντας πως κάτι ανάλογο συνέβαινε το 1928, παρά το ότι ο τότε καγκελάριος της επισήμαινε τις μεγάλες οικονομικές αδυναμίες της, οι οποίες φάνηκαν μερικά χρόνια αργότερα.

Πόσο μάλλον όταν η χώρα έχει οδηγηθεί σε μία επικίνδυνη τετραπλή παγίδα, από την οποία πολύ δύσκολα θα καταφέρει να ξεφύγει – αποτελούμενη από τα εξής:

(α)  από το σκάνδαλο της Volkswagen, το οποίο αφορά τον κορμό της οικονομίας, καθώς επίσης των εξαγωγών της, τη βιομηχανία αυτοκινήτων,

(β)  από τα σοβαρότατα προβλήματα της μεγαλύτερης ιδιωτικής τράπεζας της, της Deutsche Bank,

(γ) από τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία κατ’ εντολή των Η.Π.Α., εις βάρος τόσο των εξαγωγών της, όσο και της ενεργειακής τροφοδοσίας της χωρίς να μπορεί να αντιδράσει, καθώς επίσης

(δ) από τις προετοιμασίες της υπερδύναμης, για το ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία, με επίκεντρο τη Βαλτική – όπου η αμερικανική στρατιωτική βάση στη Γερμανία έχει αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα τα παρακάτω:

.

Το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων

Στην προκειμένη περίπτωση η Γερμανία, έχοντας προφανώς τοποθετηθεί στο στόχαστρο των Η.Π.Α. (άρθρο), δεν θα χάσει μόνο εκατοντάδες δισεκατομμύρια από την VW – όπου το τελικό ποσόν που θα κοστίσει το σκάνδαλο δεν είναι καθόλου εύκολο να υπολογισθεί, αποτελούμενο από το πρόστιμο έως 18 δις $ που θα της επιβληθεί από τις αμερικανικές Αρχές, από το κόστος των επισκευών, από τις μαζικές αγωγές αποζημιώσεων εκ μέρους των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, από το ενδεχόμενο να αναγκασθεί να αγοράσει όλα τα αυτοκίνητα στην τιμή κτήσης τους, καθώς επίσης από τις απώλειες τζίρου σε πολλές άλλες χώρες του πλανήτη, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης.

Το γεγονός δε ότι, η VW πρόσφατα εγκαινίασε ένα εργοστάσιο στη Ρωσία, ερχόμενη έμμεσα σε αντίθεση με τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί κατ’ εντολή των Η.Π.Α., μάλλον συνηγορεί στην δήθεν ξαφνική αποκάλυψη του σκανδάλου – δήθεν, επειδή το θέμα ήταν γνωστό σε όλους, αποτελούσε κοινό μυστικό δηλαδή (άρθρο), ενώ ακόμη και η Κομισιόν το γνώριζε πριν από δύο ολόκληρα χρόνια.

Περαιτέρω, η Γερμανία δεν θα έχει μόνο οικονομικές συνέπειες αλλά, επίσης, ηθικές, αφού πρόκειται για μία απάτη τεραστίων διαστάσεων – ενώ θα θεωρηθεί εκ των πραγμάτων (de facto) ανόητη, επειδή τα ποσά που εξοικονομούσε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία της που συνελήφθη ήταν πολύ μικρότερα, σε σχέση με το μεγάλο ρίσκο που ανελάμβανε. Το σημαντικότερο όλων δε, θα είναι η απώλεια της εικόνας (image) των γερμανικών προϊόντων παγκοσμίως – η οποία θα της κοστίζει τη μείωση των εξαγωγών της (άρθρο).

Όσον αφορά τώρα τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, οι οποίες διαθέτουν επίσης μεγάλες βιομηχανίες αυτοκινήτων, όπως η Γαλλία, η Βρετανία και η Ιταλία, εάν υποθέσει κανείς πως χρησιμοποιούν παρόμοια τεχνάσματα, τότε δεν θα συγχωρήσουν ποτέ τη Γερμανία – αφού πιθανότατα θα τις συμπαρέσυρε, προς όφελος των ανταγωνιστών τους στις Η.Π.Α. στην Ιαπωνία και αλλού.

.

Η Deutsche Bank

Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν (άρθρο), η «τραπεζική βόμβα νούμερο ένα», το ίδρυμα με το μεγαλύτερο ρίσκο παγκοσμίως, η Deutsche Bank, θεωρήθηκε ασφαλής όταν εξετάσθηκε από την ΕΚΤ – παρά το ότι, σύμφωνα με το κέντρο διαχείρισης ρίσκου της Λωζάννης (Centre for Risk Management Lausanne), η τράπεζα βρίσκεται στην πρώτη θέση, με ένα «συστημικό ρίσκο» που υπολογίζεται στα 75,4 δις €.

Ακολουθήθηκε βέβαια από τις τρεις μεγάλες γαλλικές τράπεζες, στις οποίες δεν έκανε καμία αναφορά η ΕΚΤ – από την ολλανδική ING που επίσης θεωρήθηκε ασφαλής, από την ιταλική Unicredit που έχει μεγάλη παρουσία στη Γερμανία, από την γαλλική BPCE Group, από τη γερμανική Commerzbank, από την ισπανική Santander, από αυστριακές κοκ.

Φυσικά η «πρώτη μεταξύ των πρώτων», η Deutsche Bank, μείωσε το ρίσκο της σε σχέση με το ξέσπασμα της κρίσης. Παραμένει όμως τριπλάσιο συγκριτικά με τα έτη πριν το 2006 – ενώ ήδη το 2011 ο πρώην επικεφαλής οικονομολόγος του ΔΝΤ ανέφερε πως η τράπεζα έχει το μεγαλύτερο ρίσκο στον πλανήτη (άρθρο), λόγω της μόχλευσης της, η οποία τοποθετήθηκε στο 1,44.

Μία μόχλευση αυτού του μεγέθους σημαίνει ότι, η Deutsche Bank, για κάθε ένα ευρώ ιδίων κεφαλαίων, διαθέτει 44 ευρώ ξένα κεφάλαια, δανεικά δηλαδή – οπότε ξεπερνάει τη Lehman Brothers, κατά τη στιγμή της χρεοκοπίας της. Τεχνικά δε η τράπεζα θα έπρεπε να χρεοκοπήσει, εάν υποχρεωνόταν να αποσβέσει περισσότερα από το 2,27% των δανείων της – αφού το ποσόν, η ζημία δηλαδή, θα υπερέβαινε πλέον τα δικά της κεφάλαια.

Η πιθανότητα αυτή δεν είναι σε καμία περίπτωση φανταστική – πόσο μάλλον όταν η τράπεζα απειλείται με πλήθος δικαστικών προστίμων, λόγω της συμμετοχής της σε διάφορες μορφές χειραγώγησης. Σχετικά πρόσφατα τώρα, η μόχλευση της ήταν 1:50,68 όπως φαίνεται από το γράφημα του κέντρου της Λωζάννης (πηγή) – ενώ συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ χειρότερη θέση, συγκριτικά με το 2011. Τετραπλάσια δε σε σχέση με την πλέον μοχλευμένη αμερικανική τράπεζα, η οποία ήταν η J.P. Morgan με 1:11,51 (πηγή).

Περαιτέρω, όλο και περισσότεροι αναφέρουν πως πρόκειται να συμβεί σύντομα κάτι σημαντικό στο τραπεζικό σύστημα της Γερμανίας, το οποίο θα έχει τρομακτικές συνέπειες για ολόκληρο τον πλανήτη – μία χρεοκοπία δηλαδή, ανάλογη με αυτήν της Lehman Brothers.

Οι φόβοι αυτοί προέρχονται από το γεγονός ότι, υπάρχουν αρκετές ενδείξεις αναταραχών στη Deutsche Bank – οι μετοχές της οποίας διαπραγματεύονται πλέον στα επίπεδα των 25 € από σχεδόν 45 € το 2014 (πηγή). Την ίδια στιγμή, όλοι γνωρίζουν πως η εταιρική κουλτούρα της είναι βαθιά διεφθαρμένη –  χαρακτηριζόμενη παράλληλα από μία εξαιρετικά απερίσκεπτη διαχείριση τα τελευταία χρόνια, ανάλογη ίσως με αυτήν της Volkswagen.

Συνεχίστε στη 2η σελίδα (…)
Ανοιχτή Συνδρομή
Εμείς την ορεξη και την εργατικότητα την έχουμε. ‘Οραμα διαθέτουμε. Γνώσεις αρκετές. Στηρίξτε τη προσπάθειά μας να γίνουμε ο καταλύτης, για τη συλλογική εξέλιξη της κοινωνίας και της χώρας μας.
*Σχεδιάζουμε να "ανταμείψουμε" τους Συνδρομητές μας σύντομα για την υποστήριξή τους.
Αντιαμβανόμαστε πως δεν μπορεί ο καθένας να γίνει συνδρομητής. Για το λόγο αυτό, όσοι από εσάς είσαστε σε θέση να υποστηρίξετε το όραμά μας, θα βοηθάτε και εκείνους που δεν μπορούν να συνδράμουν άμεσα.
×

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Συντάξτε την άποψή σας

Απόψεις και σχόλια

/* ]]> */