Market-In: Στις Top-10 Αλυσίδες Σουπερμάρκετ και C & C της χώρας μας! – The Analyst

Market-In: Στις Top-10 Αλυσίδες Σουπερμάρκετ και C & C της χώρας μας!

Email this page.

market-in-(1)

Μόλις πριν από λίγους μήνες (3 Σεπτεμβρίου 2013) το άρθρο μας με τίτλο ΜΑRΚΕΤ ΙΝ και ΙΝΚΑ Χανίων: Δύο Ελληνικές αλυσίδες που αναπτύσσονται συνεχώς, παρά την σφοδρή οικονομική κρίση! κατέληγε ως εξής:

Πάντως, με την δυναμική ανάπτυξης που παρουσιάζουν οι αλυσίδες λιανικής ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ και ΙΝΚΑ ΧΑΝΙΩΝ, δεν αποκλείεται καθόλου να τις συναντήσουμε κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια, μέσα στις Top-10 αλυσίδες λιανικής της χώρας μας!

Δεν χρειάστηκαν παρά έξη μήνες για να μετατραπεί η εκτίμηση αυτή σε μερική έστω, πραγματικότητα. Η ταχύτητα με την οποία αλλάζει η Ελληνική αγορά, πιεσμένη από συνεχή συρρίκνωση (μόνο την τριετία 2010-2011-2012 η συνολική αγορά υπολογίζεται ότι μειώθηκε κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ στα 9 δις), οδηγεί σε συνεχείς ανακατατάξεις και «συγκεντρώσεις»: Ο δέκατος της τελευταίας κατάταξης με βάση τα οικονομικά στοιχεία του 2011 «Αρβανιτίδης ΑΕ» (για το έτος 2012 δεν γνωστοποίησε ισολογισμό) εντάχτηκε στο δίκτυο της «Μαρινόπουλος ΑΕ» το οποίο τον Απρίλιο του 2014 έφθασε τα 875 σημεία πώλησης (σχετικό με το θέμα αυτό είναι το άρθρο μας 19ης Φεβρουαρίου 2014, επικαιροποιημένο στις 20 Φεβρουαρίου και στις 12 Μαρτίου 2014, με τίτλο Μαρινόπουλος: Εξαγοράζει 170 καταστήματα της αλυσίδας Αρβανιτίδης).

Οι δέκα συνολικά αλυσίδες που αποτελούν το Top-10 της Ελληνικής αγοράς πραγματοποιούν το 60% περίπου του συνολικού κύκλου εργασιών μέσα σε ένα πλαίσιο σκληρού ανταγωνισμού που οξύνεται με μεγάλες προωθητικές ενέργειες, προσφορές σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές και φυσικά εξαγορές μικρότερων αλυσίδων από τις μεγαλύτερες.

Μέσα σε αυτό το τοπίο, μια αλυσίδα λιανικής που ξεκίνησε την πορεία της μόλις το 1991, κατάφερε όχι μόνο απλωθεί στις γειτονιές αστικών κέντρων –κυρίως της πρωτεύουσας- με μικρά ή μεσαία καταστήματα (ο μέσος όρος των καταστημάτων ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ είναι 300 περίπου τ.μ.), αλλά να σκαρφαλώσει και στην δέκατη θέση των κορυφαίων αλυσίδων λιανικής και C&C της χώρας μας με συνεχή ανάπτυξη και βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της, κυρίως μέσα στην πιο  προβληματική περίοδο της οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελληνική οικονομία από το 2009.

.

Market-in-2

.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά: Στα τέλη της δεκαετίας του 80 (1989), ο Όμιλος Μαρινόπουλου εξαγόρασε την αλυσίδα καταστημάτων Tresko η οποία βρισκόταν στην έκτη θέση του καταλόγου των Top-10 της εποχής εκείνης.

Ό Θωμάς Ράμμος, ένας εκ των βασικών μετόχων της Tresko, μετά την πώληση της αλυσίδας αποφάσισε να δημιουργήσει μια νέα εταιρία παραμένοντας στον χώρο τον οποίο ήδη γνώριζε άριστα. Έτσι, δημιούργησε την ΜΑRΚΕΤ ΙΝ η οποία διανύει μια εντυπωσιακή πορεία και μάλιστα μέσα στις ιδιαίτερα δύσκολες οικονομικές συνθήκες της Ελληνικής αγοράς.

Η πορεία αυτή ξεκίνησε το 1991 με μια σταθερή και ελεγχόμενη ανάπτυξη, με το σύνθημα «για φθηνές αγορές» και  βασικούς συνεργάτες τον Όμιλο Αγορών «Αστέρας» στην αρχή και τον «ΕΛΟΜΑΣ» στην συνέχεια – μέχρι το έτος 2007 όταν η ΜΑRΚΕΤ ΙΝ ανεξαρτητοποιήθηκε, αναλαμβάνοντας μόνη της όλες τις αγορές της.

Στο ξεκίνημα της, ο πρωταρχικός στόχος της νέας εταιρίας ήταν η  σταθεροποίηση και η καλύτερη δυνατή οργάνωση μέσα σε μια αγορά που δεχόταν «εισβολή» ξένων ομίλων με τεράστιες οικονομικές δυνατότητες. Από το τέλος όμως της δεκαετίας του 1990 άρχισε σταδιακά μια σταθερή και συνεχής διαδικασία ανάπτυξης με την δημιουργία νέων καταστημάτων και την σταδιακή ένταξη και πολλών ξένων καταστημάτων στην δύναμη της.

Έτσι, το 1999 εξαγοράστηκαν έξη καταστήματα της εταιρίας «ΣΤΑΪΚΟΣ» στις περιοχές Βύρωνα, Παγκράτι και Καισαριανή, το 2004 τρία καταστήματα «Φιλία» στην Αθήνα, το 2006 έντεκα καταστήματα της εταιρίας «ΑΛΙΜΕΝΤΑ ΝΟVA» στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, το 2008 τέσσερα καταστήματα «Αγγελίδης» στην Αθήνα, το 2009 οκτώ καταστήματα «ΛΙΑΣΚΟΣ» στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών καθώς και τρία καταστήματα της εταιρίας «ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΚΟΜΒΟΣ» στις περιοχές Οινόφυτων και Κρυεκουκίου, το 2010 πέντε καταστήματα της Atlantic – ένα στα Σελιανίτικα Αιγίου και τέσσερα στην Αθήνα, το 2011 τρία καταστήματα «Λιάσκος» σε Χαλκούτσι, Κάλαμο και Παλλήνη, το 2012 έξη καταστήματα Alimenta top, 1 καταστήμα του Πρωτέα, 1 κατάστημα Δούμουρας (όλα στην Αθήνα), το 2013  τέσσερα καταστήματα, εκ των οποίων δύο στην Αττική («Welcome market», «Unique») και δύο στην Πάρο.

Στο τέλος του 2013 η αλυσίδα λειτουργούσε 132 συνολικά καταστήματα, από τα οποία 121 με το σήμα ΜΑRΚΕΤ ΙΝ, 8 με το σήμα DAILY’S Convenience stores (συνοικιακά παντοπωλεία που καλύπτουν ανάγκες της γειτονιάς) και 3 καταστήματα με το σήμα ECONOMY (εκπροσωπεί την νέα γενιά του οικονομικότερου ελληνικού καταστήματος της γειτονιάς). Από τις 2 Σεπτεμβρίου του 2013 η ΜΑRΚΕΤ ΙΝ λειτουργεί σε νέα, ιδιόκτητη έδρα (θέση Ντοροβατέζα του Μαρκόπουλου Μεσογαίας Αττικής) σημείο στο οποίο από τον Νοέμβριο του 2012  ήδη λειτουργούσε και η κεντρική της αποθήκη (Logistic Center). Από το σύνολο των 132 καταστημάτων, τα τέσσερα λειτουργούν με την μορφή του Franchise.

Η αλυσίδα απασχολεί 2.000 συνολικά εργαζόμενους, διαθέτει 1.600 προϊόντα με ιδιωτική ετικέτα τα οποία συνδυάζουν ανταγωνιστικές τιμές και καλή ποιότητα.  Το πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας φέρουν την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ», μια ένδειξη που αποτελεί την απόλυτη προϋπόθεση των συνειδητοποιημένων καταναλωτών για τις καθημερινές αγορές τους προκειμένου να προστατέψουν την χώρα, την οικογένεια και … την τσέπη τους!

Τούτο διότι όλοι πλέον αντιλαμβάνονται ότι τα εισαγόμενα προϊόντα αυξάνουν το εμπορικό μας έλλειμμα, το δημόσιο χρέος της χώρας μας και την εξάρτηση μας από αδίστακτους δανειστές. Επί πλέον, τροφοδοτούν την τεράστια δύναμη μιας χούφτας πολυεθνικών εταιριών οι οποίες κάνουν συστηματική διαφημιστική «πλύση εγκεφάλου» μέσα από τα διάφορα ΜΜΕ και «νοικιάζουν» τα προνομιακά ράφια των αλυσίδων λιανικής με κόστος που πληρώνουν τελικά οι ίδιοι οι καταναλωτές μέσα στην υψηλή τιμή τους!

.

Market-in-3

.

Η διαρκής βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της αλυσίδας ΜΑRΚΕΤ ΙΝ την περίοδο της οικονομικής κρίσης προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα με βασικά οικονομικά στοιχεία των ετών 2009-2012 και εκτίμηση του έτους 2013, ως εξής:

.

ΜΑRΚΕΤ ΙΝ (ΑΡΜΑΕ 60139): ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κύκλος Εργασιών Μικτά κέρδη Κέρδη προ φόρων Συνολικές Υποχρεώσεις
2009

118.654.068

31.647.853

1.329.542

39.147.295

2010

121.474.406

32.540.611

1.132.772

44.910.162

2011

146.660.715

40.634.835

1.257.229

58.866.898

2012

158.600.039

42.719.645

1.144.396

66.492.772

2013*

172.000.000*

46.000.000*

1.200.000*

72.000.000*

Πίνακας: Λεωνίδας Κουμάκης – *Τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους 2013 θα ανακοινωθούν μέχρι 30/6/2014. Τα ποσά που αναφέρονται στον πίνακα αποτελούν εκτιμήσεις  του συντάκτη του πίνακα

.

Market-in-4

«Μπυρόνι της παρέας»: Ελληνική μπύρα ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας MarketIn που ανταγωνίζεται (σε τιμή &  ποιότητα) τις πιο φθηνές εισαγόμενες μπύρες πολυεθνικών μεγαθηρίων!

.

Η αλυσίδα ΜΑRΚΕΤ ΙΝ δέχεται τηλεφωνικώς παραγγελίες ελάχιστης αξίας 30 Ευρώ τις οποίες παραδίδει στην επιθυμητή διεύθυνση, χωρίς μεταφορικά έξοδα, μέσω των διαφόρων καταστημάτων της. Προσφέρει (δωρεάν) στους πελάτες της την εκπτωτική κάρτα Daily card (1 πόντος για αγορές 3 Ευρώ, αυτόματη έκπτωση 3 Ευρώ για κάθε 200 πόντους), ειδική κάρτα προνομίων για άτομα με διαβήτη και δέχεται εξόφληση λογαριασμών ΔΕΗ, ΟΤΕ, Nova, HOL, Wind από το δίκτυο των καταστημάτων της.

Το κοινωνικό πρόσωπο της αλυσίδας, πέρα από την απασχόληση που προσφέρει σε 2.000 περίπου εργαζόμενους, εκδηλώνεται με διάφορες δράσεις όπως είναι η ενίσχυση κοινωνικών παντοπωλείων διαφόρων Δήμων, η συμμετοχή στην εκστρατεία «Όλοι μαζί μπορούμε», η υποστήριξη (χορηγία) επιλεγμένων πολιτιστικών εκδηλώσεων, η χρησιμοποίηση ανακυκλούμενης σακούλας για την προστασία του περιβάλλοντος κ.α.

Μια 100% ελληνική επιχείρηση που έχει σαν όραμα να καταστεί η πρώτη αλυσίδα συνοικιακών καταστημάτων, με «όπλα» την ποιότητα, τις χαμηλές τιμές και την προώθηση Ελληνικών προϊόντων. Της το ευχόμαστε!

.

Λεωνίδας Κουμάκης, για το Analyst.gr

Επισκεφθείτε το Blog του συγγραφέα. Πατήστε εδώ.

.

Διευκρίνηση: Όλες ανεξαιρέτως οι παρουσιάσεις Ελληνικών προϊόντων και Ελληνικών  επιχειρήσεων που έχουν κατά καιρούς αναρτηθεί παλαιότερα στις ιστοσελίδες casss.gr / xhellenica.gr και από Σεπτέμβριο 2013 στην ιστοσελίδα www.analyst.gr,  επιλέχτηκαν από εμάς στα πλαίσια της εκστρατείας «Αγοράζουμε Ελληνικά» και παρουσιάστηκαν χωρίς καμιά απολύτως αμοιβή, ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ.

Γίνε Μέλος
Αγοράζοντας μια συνδρομή, στηρίζεται τη προσπάθειά μας και γίνεστε ενεργό μέλος της ομάδας μας (κίνημα). Θα λάβετε και τα δύο παρακάτω πλεονεκτήματα:

1. Θα μπορείτε να μελετάτε τα άρθρα/αναλύσεις χωρίς να βλέπετε διαφημίσεις (χωρίς περισπασμούς δηλαδή).

2. Θα μπορείτε να τα εκτυπώνετε ή/και να τα αποθηκεύετε σε μορφή PDF (για να τα έχετε πάντα δικά σας).

Αντιαμβανόμαστε πως δεν μπορεί ο καθένας να γίνει συνδρομητής. Για το λόγο αυτό, όσοι από εσάς είσαστε σε θέση να υποστηρίξετε το όραμά μας, θα βοηθάτε και εκείνους που δεν μπορούν να συνδράμουν άμεσα.
×