
Όσες αλυσίδες καταστημάτων, λιανικής ή και χονδρικής, υιοθετήσουν τον δρόμο του μέλλοντος θα βάλουν πολύ γερές βάσεις στην μελλοντική τους πορεία. Όσες τον παραμελήσουν για πολλά χρόνια ακόμα θα υποθηκεύσουν επικίνδυνα την μελλοντική τους πορεία!
(To άρθρο αποτελείται από 2 Σελίδες)
Τα Supermarket του μέλλοντος βρίσκονται κοντά μας περισσότερο από όσο πιστεύουν όσοι από εμάς δεν ανήκουν στις νεότερες γενιές των Ελλήνων. Γιατί οι νέες γενιές, όπως άλλωστε και οι μελλοντικές, ήδη γνωρίζουν άριστα να αξιοποιούν τις δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία στις καθημερινές καταναλωτικές τους συνήθειες.
Ορισμένες από τις κορυφαίες αλυσίδες καταστημάτων της χώρας μας προσφέρουν στους νέους αυτούς καταναλωτές πολλές δυνατότητες, μακριά από τις παραδοσιακές συνήθειες αγορών, κάνοντας σημαντικά βήματα στην κατεύθυνση των Supermarket του μέλλοντος.
.
ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ
Η «Μαρινόπουλος ΑΕ» λειτουργεί, από 7/1/2013, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (Caremarket.gr) το οποίο επί του παρόντος εξυπηρετεί τις πόλεις των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης, διαθέτει περισσότερους από 14.000 κωδικούς προϊόντων και το ελάχιστο ποσό παραγγελίας που δέχεται είναι 30 Ευρώ. Η παραγγελία δίδεται είτε από το διαδίκτυο, είτε τηλεφωνικά στο 211 780 6061 από τις 9 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Μεταφορικά (από ειδικά φορτηγά ψυγεία ώστε να διατηρείται η φρεσκάδα των τροφίμων) δεν χρεώνονται εφ΄ όσον η αξία της παραγγελίας είναι τουλάχιστον 150 Ευρώ. Για παραγγελία αξίας από 100 έως 149,99 Ευρώ χρεώνονται μεταφορικά έξοδα 2 Ευρώ, για παραγγελία 50 έως 99,99 Ευρώ χρεώνονται μεταφορικά έξοδα 3 Ευρώ και για παραγγελία 30 έως 49,99 Ευρώ χρεώνονται μεταφορικά έξοδα 6 Ευρώ. Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, το Caremarket.gr δέχτηκε τουλάχιστον 600.000 μοναδικούς επισκέπτες με περισσότερες από 1.000.000 επισκέψεις στις σελίδες του (οκταπλάσιες εμφανίσεις / impressions με μέσο όρο 9 σελίδες ανά επίσκεψη), ενώ εκτελέστηκαν 15.000 παραγγελίες, 7.000 καταναλωτών.
Η «Μαρινόπουλος ΑΕ» με την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από την συνεργασία της με έναν από τους κορυφαίους λιανοπωλητές του πλανήτη μας, προχωρά σε μια ευρύτερη επέκταση των λειτουργιών της, αξιοποιώντας ολοένα και περισσότερο την σύγχρονη τεχνολογία. Έτσι, από ορισμένα καταστήματα ήδη παρέχονται Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μέσα από το πρόγραμμα Money plus (καταθέσεις, πληρωμές τιμολογίων και λογαριασμών κ.π.α.) και από το πρόγραμμα Moneygram (αποστολές χρημάτων από τα καταστήματα Carrefour και Carrefour Μαρινόπουλος προς όλο τον κόσμο, σε Ελλάδα και εξωτερικό).
Παράλληλα, εμπλουτίζονται οι διάφορες υπηρεσίες που παρέχονται, όπως η πληρωμή διαφόρων λογαριασμών σε όλα τα καταστήματα του ομίλου (ΔΕΗ, TELLAS, WIND, HOL, NOVA), η δυνατότητα ασφάλισης αυτοκινήτου στην Anytime με ειδικό bonus δωροεπιταγής στους κατόχους της κάρτας Club, η δυνατότητα ανανέωσης του χρόνου ομιλίας ενός καρτοκινητού, οποιασδήποτε εταιρίας κινητής τηλεφωνίας και οποιουδήποτε χρόνου ομιλίας, η δυνατότητα έκδοσης δωροεπιταγών και διατακτικών σαν δώρο ή ανταμοιβή για διάφορα είδη (τρόφιμα, ποτά, είδη σπιτιού, είδη ρουχισμού, ηλεκτρικές συσκευές και ηλεκτρονικά είδη, έπιπλα, βιβλία, CD κ.α.), η δυνατότητα απόκτησης της ηλεκτρονικής συσκευής e-pass της Αττικής Οδού, η ενημέρωση όλων των διαγωνισμών διαφόρων προϊόντων που γίνονται στα διάφορα καταστήματα με τους αντίστοιχους όρους συμμετοχής, κ.α.
Η «Μαρινόπουλος ΑΕ» διαθέτει την εφαρμογή mobile application “Carrefour Greece” για κατόχους android και iOS, ενημερώνοντας καθημερινά τους πελάτες της για τις προσφορές των καταστημάτων. Οι 80.000 χρήστες της εφαρμογής μπορούν να πληροφορηθούν τις προσφορές φυλλαδίων, τις τηλεοπτικές προσφορές, τις μεγάλες προσφορές στα καταστήματα ή να ανατρέξουν σε αυτές, κάθε φορά που έρχεται ειδική ειδοποίηση στο κινητό τους. Έχουν επίσης την δυνατότητα να δημιουργήσουν την ατομική, «προσωπική» λίστα αγορών με τρεις διαφορετικούς τρόπους: επιλέγοντας από την λίστα προϊόντων, γράφοντας ένα προεπιλεγμένο προϊόν, ή απλά σκανάροντας τον αριθμό ενός προϊόντος που ήδη υπάρχει μέσα στο σπίτι.
Η «Μαρινόπουλος ΑΕ» δοκιμάζει πιλοτικά σε δύο μεγάλα καταστήματα της (Υπερμάρκετ Carrefour Γέρακα και Carrefour AVENUE) δύο από τις τεχνολογίες των Supermarket του μέλλοντος: Αuto scanning και αυτόματης πληρωμής, χωρίς την παρεμβολή των παραδοσιακών ταμείων και της συνήθους αναμονής – ιδίως σε ώρες αιχμής. Παράλληλα, διαθέτει αξιόλογη παρουσία στα social media: Στο facebook, για ζωντανή επαφή με το καταναλωτικό κοινό, εκδηλώσεις ή διαγωνισμούς σε επετειακές ευκαιρίες κ.α., στην εφαρμογή foursquare με την οποία οι χρήστες που εισέρχονται στα καταστήματα της Μαρινόπουλος (check in) έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για όλες τις διαθέσιμες προσφορές της εταιρείας, καθώς και να βρίσκουν προτεινόμενες συνταγές και δημιουργικές λύσεις ή συμβουλές για το σπίτι και στο YouTube, για την προβολή των τηλεοπτικών ταινιών των διαφόρων προωθητικών ενεργειών.
Τέλος, όπως είναι γνωστό, η «Μαρινόπουλος ΑΕ» πρόσφατα απέκτησε τον έλεγχο (με την μορφή της δικαιόχρησης) τού συνόλου των καταστημάτων της αλυσίδας Αρβανιτίδη (σχετικό είναι άρθρο μας 19/2/2014, επικαιροποιημένο στις 20/2 και 12/3/2014, με τίτλο Μαρινόπουλος: Εξαγοράζει τα καταστήματα της αλυσίδας Αρβανιτίδης).
.
ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ AE
H «ΑΒ Βασιλόπουλος» αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του πολυεθνικού ομίλου Delhaize στον οποίο ανήκει, διαθέτει διάφορες υπηρεσίες και εφαρμογές, οι οποίες εμπλουτίζονται συνεχώς και επεκτείνονται σε πολλά από τα 300 περίπου καταστήματα της αλυσίδας τα οποία υπολογίζεται να συμπληρωθούν μέσα στο 2014.
Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» διαθέτει υπηρεσία «Αποστολή στο σπίτι» στην οποία δέχεται παραγγελίες με ελάχιστη αξία παραγγελίας 60 Ευρώ, χωρίς χρέωση εξόδων αποστολής, είτε τηλεφωνικά, είτε με Fax, είτε από την ιστοσελίδα της ΑΒ στο διαδίκτυο, όπου επιλέγεται το κατάστημα σε ολόκληρη την Ελλάδα και δίδεται η παραγγελία μαζί με τα πλήρη στοιχεία του καταναλωτή ο οποίος κάνει την παραγγελία. Η παράδοση αυθημερόν είναι δυνατή εφ΄ όσον η παραγγελία δοθεί το αργότερο μέχρι τις 11.30 το πρωί.
Η αλυσίδα διαθέτει επίσης υπηρεσίες εξόφλησης λογαριασμών ΔΕΗ και Nova σε όλα τα εταιρικά καταστήματα, παραλαβή ή αποστολή χρημάτων στην Ελλάδα ή στον κόσμο με την συνεργασία της Western Union (500.000 σημεία εξυπηρέτησης σε 200 χώρες & σε διευρυμένα ωράρια λειτουργίας) καθώς και επιστροφή μετρητών μέσω του συστήματος Cash back, με το οποίο ο καταναλωτής μπορεί να κάνει ανάληψη μικρού ποσού μετρητών (10-50 Ευρώ) για τις ημερήσιες αγορές του από τα ΑΒ, σε όλα τα εταιρικά καταστήματα μέσα στην Ελλάδα, αφού πρώτα βεβαιωθεί από την Τράπεζα του ότι συμμετέχει στην υπηρεσία Cash Back.
Η εφαρμογή «AB Mobile App» που είναι διαθέσιμη για Android και iOS (iPhone) συσκευές, επιτρέπει στους σύγχρονους καταναλωτές να δημιουργήσουν τη δική τους ηλεκτρονική λίστα, να τη μοιραστούν με μέλη της οικογένειάς τους, να εντοπίσουν το πλησιέστερο κατάστημα, να ενημερωθούν για τις τρέχουσες προσφορές, να αξιοποιήσουν προτάσεις συνταγών και κρασιών, να λάβουν μέρος σε διαγωνισμούς και κληρώσεις κ.α.
Από τον Ιούλιο 2013, λειτουργεί σε 50 (μέχρι τώρα) καταστήματα της αλυσίδας το αναβαθμισμένο My AB touch Point το οποίο αποτελεί ένα εναλλακτικό κανάλι επικοινωνίας της ΑΒ με τους πελάτες της και ταυτόχρονα μια εξέλιξη των kiosks της υπηρεσίας ΑΒ Mobile Coupons. Από το AB touch Point οι πελάτες της αλυσίδας μπορούν να κερδίζουν έξτρα πόντους ΑΒ (τα κουπόνια εκτυπώνονται επί τόπου), να βλέπουν όλες τις προσφορές που τρέχουν, να παίρνουν ιδέες για διάφορες συνταγές κ.α.
Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» εφαρμόζει εδώ και πολλά χρόνια σε κατάστημα της πρωτεύουσας (Ψυχικό) την τεχνολογία self scanning, σύμφωνα με την οποία ο καταναλωτής (με την προϋπόθεση ότι είναι κάτοχος της κάρτας AB Plus), αποφεύγοντας την αναμονή στις ουρές των κοινών ταμείων, περνάει ο ίδιος τα προϊόντα που αγοράζει από ειδικό μηχάνημα, τα «σκανάρει» και τα πληρώνει με πιστωτική ή με χρεωστική κάρτα σε ειδικό ταμείο που λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο για όσους ψωνίζουν χρησιμοποιώντας την τεχνολογία self scanning. Η εφαρμογή όμως που επεκτείνεται σε ολοένα και περισσότερα καταστήματα (Μακεδονία, Εθνική, Ελληνικό, Βριλήσσια, Κηφισιά) και ανήκει κατ΄ εξοχήν στα Supermarket του μέλλοντος, αφορά την εφαρμογή self checkout. Η εφαρμογή αυτή επιτρέπει στον καταναλωτή να επιλέγει τα ψώνια του (η χρήση της κάρτας AB Plus είναι προαιρετική), να τα σκανάρει και να τα πληρώνει μόνος του με την χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας.
Τέλος, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» διαθέτει παρουσία στα πιο διαδεδομένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως είναι το facebook και στο twitter.
To άρθρο αποτελείται από 2 Σελίδες (…)