.
Αυτό που μας έκανε αρχικά εντύπωση στην ομιλία του πρωθυπουργού των υποκλοπών, ήταν η κινδυνολογία – όπου στην ουσία ισχυρίσθηκε πως εάν δεν κερδίσει ο ίδιος τις επερχόμενες εκλογές, θα επικρατήσει χάος στην Ελλάδα. Μας θύμισε κυριολεκτικά το γνωστό «ή Καραμανλής, ή τα τανκς» – επιστρέφοντας τη χώρα μας σχεδόν 50 χρόνια πίσω. Αν είναι δυνατόν ένας πρωθυπουργός να καλλιεργεί το φόβο στους Πολίτες, με αυτόν τον τρόπο, για να εξυπηρετήσει τις εκλογικές του σκοπιμότητες – πρόκειται για τον ορισμό της ανευθυνότητας. Περαιτέρω, όσον αφορά το ενεργειακό πρόβλημα της χώρας μας, είπε πως πρέπει να σταλεί ο λογαριασμός στον πρόεδρο Putin – θέλοντας να μας πείσει πως στο Ρώσο οφείλεται η βίαιη απολιγνιτοποίηση που ξεκίνησε μεν πολλά χρόνια πριν, αλλά την επιτάχυνε η σημερινή κυβέρνηση, ενώ είχε προθεσμία εφαρμογής πάνω από δέκα χρόνια. Θέλησε επίσης να μας πείσει ο πρωθυπουργός πως στο Ρώσο οφείλεται το όργιο κερδοσκοπίας του καρτέλ της ενέργειας στο χρηματιστήριο που ψήφισε μεν ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δρομολόγησε ο κ. Χατζηδάκης – ή τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων ύψους 1,6 δις € μέσα σε έξι μόλις μήνες, από 327 εκ. € πέρυσι.
.
Κοινοβουλευτική Εργασία
Επιγραμματικά μόνο στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου, αφού αναλύθηκε από τον εισηγητή μας, το 2018 ψηφίσθηκε διάταξη, σύμφωνα με την οποία οι αιτήσεις παρακολούθησης γίνονται πλέον αποκλειστικά στον αποσπασμένο στην ΕΥΠ εισαγγελέα – όχι στον κατά τόπο αρμόδιο εισαγγελέα Εφετών.
Στις 7 Αυγούστου τώρα του 2019, με το νόμο για το επιτελικό κράτος, ο πρωθυπουργός υπήγαγε και πάλι την ΕΥΠ υπό την προεδρία της κυβέρνησης – όπως επί Ανδρέα Παπανδρέου, ο νόμος του οποίου καταργήθηκε από τον Κώστα Καραμανλή.
Τότε, το 2019, η Ελληνική Λύση, όπως επίσης το σύνολο της αντιπολίτευσης, ψήφισαν ΟΧΙ στο σχετικό άρθρο 21 – ενώ αμέσως μετά, στις 30.08.19, μετά το σκάνδαλο για τα ελλιπή προσόντα του κ. Κοντολέοντα, η ΝΔ δεν τον άλλαξε, αλλάζοντας όμως το νόμο.
Δύο περίπου χρόνια αργότερα, στις 31.3.2021, η κυβέρνηση κατάργησε με τροπολογία την αρμοδιότητα της ΑΔΑΕ να γνωστοποιεί στον παρακολουθούμενο τη λήψη του μέτρου της παρακολούθησης, μετά τη λήξη της – στις περιπτώσεις που η λήψη του μέτρου είχε γίνει για λόγους εθνικής ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων των έως τότε παρακολουθήσεων.
Η συγκεκριμένη τροπολογία ψηφίσθηκε και από το ΠΑΣΟΚ που σήμερα διαμαρτύρεται – ως συνήθως βέβαια, αφού ψηφίζει το 80% των νομοσχεδίων της κυβέρνησης.
Εδώ δημιουργείται αυτόματα η απορία, γιατί να στηρίξει κανείς το ΠΑΣΟΚ, γιατί να το ψηφίσει δηλαδή και όχι τη ΝΔ – αφού το ΠΑΣΟΚ εγκρίνει τη διακυβέρνηση της ΝΔ, σε αντίθεση με την ΕΛ που καταψηφίζει το 80% των νομοσχεδίων, επειδή είναι ατελή, λανθασμένα, πρόχειρα ή/και δεν προσφέρουν τίποτα στη χώρα.
Μετά το σκάνδαλο τώρα της παρακολούθησης του κ. Ανδρουλάκη, η ΝΔ κατέθεσε στις 9.8.22 τη σημερινή ΠΝΠ – με την οποία όρισε τα εξής:
(α) Ο διορισμός του διοικητή της ΕΥΠ θα διενεργείται μετά από γνώμη της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής – μετά από απλή γνώμη δηλαδή και όχι μετά από σύμφωνη, αν και η πλειοψηφία που διαθέτει δεν θα της δημιουργούσε πρόβλημα.
(β) Η απόφαση του αποσπασμένου στην ΕΥΠ εισαγγελέα, θα υποβάλλεται προς έγκριση εντός 24 ωρών στον αρμόδιο εισαγγελέα Εφετών – χωρίς να αφαιρείται όμως η αρμοδιότητα που είχε δώσει στον αποσπασμένο εισαγγελέα η προηγούμενη κυβέρνηση.
Στην ουσία λοιπόν προστέθηκε απλά ένας δεύτερος εισαγγελέας και δεν άλλαξε σχεδόν τίποτα – αφού ο διορισμός του διοικητή της ΕΥΠ παραμένει στον πρωθυπουργό, ενώ η ΕΥΠ συνεχίζει να υπάγεται στον ίδιο.
Άλλαξε απλά το ότι, δεν θα αποφασίζει μόνο άμεσα ο κατά τόπο εισαγγελέας Εφετών, όπως στο απώτερο παρελθόν, αλλά θα επικυρώνει την απόφαση του αποσπασμένου στην ΕΥΠ εισαγγελέα – ενώ η ΑΔΑΕ θα συνεχίσει να μη γνωστοποιεί στον παρακολουθούμενο τίποτα, όταν η παρακολούθηση έχει τον τίτλο «για λόγους εθνικής ασφαλείας», έτσι όπως θα κρίνεται από το γραφείο του πρωθυπουργού.
Δεν πρόκειται αλήθεια εδώ για εμπαιγμό της Βουλής, κυρίως όμως της κοινής γνώμης; Για ποιο λόγο κατατέθηκε επειγόντως η ΠΝΠ, αφού στην ουσία δεν αλλάζει απολύτως τίποτα; Τι νόημα έχουν όλα αυτά τα επικοινωνιακά τεχνάσματα, με τα οποία δεν πείθεται κανένας;
Σε κάθε περίπτωση, όπως τόνισε ο εισηγητής μας, προτείνουμε να αποσυρθεί η ΠΝΠ, ενώ εάν όχι θα την καταψηφίσουμε – κυρίως όμως να εκπονηθεί ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία της ΕΥΠ.
Συνεχίζοντας τώρα με την ομιλία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, αυτό που μας έκανε αρχικά εντύπωση ήταν η κινδυνολογία – όπου στην ουσία ισχυρίσθηκε πως εάν δεν κερδίσει ο ίδιος τις επερχόμενες εκλογές, θα επικρατήσει χάος στην Ελλάδα.
Μας θύμισε κυριολεκτικά το γνωστό «ή Καραμανλής, ή τα τανκς» – επιστρέφοντας τη χώρα μας σχεδόν 50 χρόνια πίσω.
Αν είναι δυνατόν ένας πρωθυπουργός να καλλιεργεί το φόβο στους Πολίτες, με αυτόν τον τρόπο, για να εξυπηρετήσει τις εκλογικές του σκοπιμότητες – πρόκειται για τον ορισμό της ανευθυνότητας.
Περαιτέρω, όσον αφορά το ενεργειακό πρόβλημα της χώρας μας, είπε πως πρέπει να σταλεί ο λογαριασμός στον πρόεδρο Putin – θέλοντας να μας πείσει πως στο Ρώσο οφείλεται η βίαιη απολιγνιτοποίηση που ξεκίνησε μεν πολλά χρόνια πριν, αλλά την επιτάχυνε η σημερινή κυβέρνηση, ενώ είχε προθεσμία εφαρμογής πάνω από δέκα χρόνια.
Η δικαιολογία πως τα εργοστάσια ήταν παλιά, είναι προφανώς έωλη – αφού θα μπορούσαν να είχαν διενεργηθεί οι απαιτούμενες επενδύσεις, με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια και την ενεργειακή ανεξαρτησία της χώρας μας.
Θέλησε επίσης να μας πείσει ο πρωθυπουργός πως στο Ρώσο οφείλεται το όργιο κερδοσκοπίας του καρτέλ της ενέργειας στο χρηματιστήριο που ψήφισε μεν ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δρομολόγησε ο κ. Χατζηδάκης – ή τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων ύψους 1,6 δις € μέσα σε έξι μόλις μήνες, από 327 εκ. € πέρυσι.
1,6 δις σε έξι μήνες σημαίνει 260 εκ. € το μήνα – όσα δηλαδή κερδίζουν 260.000 εργαζόμενοι με μέσο μισθό 1.000 €. Δεν είναι υπερβολικό; Θα τα φορολογήσει αλήθεια η κυβέρνηση, όπως πρότεινε η Κομισιόν;
Εκτός αυτού, ο πρωθυπουργός δεν ανέφερε τίποτα για το ξεπούλημα της ΔΕΗ – ούτε για την αδιαφορία της κυβέρνησης του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες στο Ιόνιο και στο Αιγαίο.
Ειδικά όσον αφορά το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος, κατέθεσε έναν πίνακα, σύμφωνα με τον οποίο η Ελλάδα ήταν από τις φθηνότερες χώρες τον Αύγουστο – όταν γνωρίζει πολύ καλά ότι, οι τιμές υπολογίζονται στην Ελλάδα με τη μέση τιμή του προηγουμένου μήνα, σε αντίθεση με άλλα κράτη της ΕΕ που τις υπολογίζουν με τις τρέχουσες τιμές στο ολλανδικό χρηματιστήριο.
Το γεγονός αυτό σημαίνει πως όταν οι τιμές αυξάνονται στην Ολλανδία, όπως συνέβη τον Αύγουστο, εξαιτίας κυρίως της Γερμανίας που αγοράζει ότι βρει, σε οποιεσδήποτε τιμές, στην Ελλάδα είναι χαμηλότερες – ενώ όταν μειώνονται στην Ολλανδία, είναι υψηλότερες στην Ελλάδα.
Όφειλε λοιπόν να επιδείξει έναν ετήσιο συγκριτικό πίνακα – όχι να κοροϊδεύει με αυτόν τον τρόπο τους Πολίτες.
Ο πρωθυπουργός είπε ένα ακόμη μεγάλο ψέμα – το ότι μειώθηκαν τα κόκκινα δάνεια, χωρίς να επισημάνει πως κάτι τέτοιο δεν αφορά τους Πολίτες, αλλά τις τράπεζες.
Μειώθηκαν δηλαδή τα κόκκινα δάνεια των τραπεζών, επειδή τα πούλησαν με μεγάλες ζημίες στους κερδοσκόπους – ενώ τα κόκκινα δάνεια των Ελλήνων συνεχίζουν δυστυχώς να αυξάνονται.
Στη συνέχεια, δήλωσε πως θα παραμείνει έως τον Ιούνιο του 2023 ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ στις συγκοινωνίες, στον καφέ και στα μη αλκοολούχα ποτά, στον πολιτισμό, στον τουρισμό, στα γυμναστήρια και στις σχολές χορού – χωρίς όμως να αναφερθεί στο ότι, ο συντελεστής 24% του ΦΠΑ παρέμεινε ο ίδιος παρά τον πληθωρισμό, τροφοδοτώντας την άνοδο των τιμών, τον πληθωρισμό δηλαδή και την αισχροκέρδεια του δημοσίου.
Η αιτία είναι προφανώς το ότι, θέλει να χρησιμοποιεί τα αυξημένα έσοδα από τον ΦΠΑ στις ακριβότερες τιμές, για την επιδοματική του πολιτική με ψηφοθηρική σκοπιμότητα – όπου στην ουσία το κράτος εισπράττει εκατό και μοιράζει τα δέκα, έχοντας καταντήσει τους Έλληνες επαίτες και τους λογιστές δωρεάν διεκπεραιωτές του δημοσίου.
Ειδικά όσον αφορά τους συνταξιούχους, η αύξηση κατά τουλάχιστον 6% των συντάξεων από το επόμενο έτος, αποτελεί έναν πρωτοφανή εμπαιγμό – αφού οι συντάξεις έχουν χάσει ήδη πληθωριστικά το 2022, πάνω από το 10% της αγοραστικής τους αξίας. Στην ουσία πάνω από 20%, αφού δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος των συντάξεων τους σε είδη πρώτης ανάγκης – οι τιμές των οποίων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη.
Σε σχέση τώρα με τον πρωτογενή μας τομέα, ο οποίος στηρίχθηκε μόλις με 183 εκ. € από τα 43,3 δις € των lockdowns, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε πως θα δοθούν συνολικά μόλις 149 εκ. € σε γεωργούς και κτηνοτρόφους – για να αντιμετωπίσουν την κατακόρυφη άνοδο στις τιμές των λιπασμάτων και των ζωοτροφών ήδη από πέρυσι.
Περίπου το ίδιο ποσόν δηλαδή, με αυτό που θα δοθεί για τις νέες εισαγόμενες ηλεκτρικές συσκευές, ύψους 140 εκ. € – με το οποίο στην ουσία επιδοτούμε τις χώρες που μας τις εξάγουν.
Πώς είναι δυνατόν έτσι να έχει μέλλον η χώρα μας; Δεν βλέπει πως οι αγρότες εγκαταλείπουν σταδιακά τις καλλιέργειες και τα ζώα τους, αδυνατώντας να επιβιώσουν;
Συνεχίζοντας, το χειρότερο είναι πως ο πρωθυπουργός δεν ανέφερε απολύτως τίποτα για την παραγωγή πλούτου – με την αλλαγή του οικονομικού μοντέλου της χώρας μας, μακριά από τη μονοκαλλιέργεια του τουρισμού, όπως έχουμε αναλύσει με κάθε λεπτομέρεια στο πρόγραμμα μας.
Δεν ανέφερε επίσης τίποτα για το υπέρογκο δημόσιο χρέος μας – το οποίο η κυβέρνηση του αύξησε κατά σχεδόν 38 δις €, μέσα σε μόλις τρία χρόνια, στα 394,2 δις.
Ούτε για το εμπορικό μας έλλειμμα που στο πρώτο 7μηνο του 2022 εκτοξεύθηκε στα 20,6 δις €, από 12,5 δις € το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά – με αποτέλεσμα να έχουμε ήδη καταναλώσει τα ετήσια τουριστικά μας έσοδα που ευτυχώς θα είναι πολύ αυξημένα.
Αυξημένα πάντως θα είναι συγκυριακά, λόγω της πανδημίας των προηγουμένων ετών, σε ολόκληρο τον ευρωπαϊκό νότο – όχι μόνο στην Ελλάδα, όπως θριαμβολογεί η κυβέρνηση.
Ένα τέτοιο υπέρογκο έλλειμμα πάντως σημαίνει πως συνεχίζει να μειώνεται η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας, από την οποία εξαρτώνται οι μισθοί και η ευημερία των εργαζομένων – ενώ αυξάνεται το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μας, οπότε το εξωτερικό μας χρέος που έχει πια υπερβεί τα 560 δις € ή το 300% του ΑΕΠ μας. 300%!
Ο πρωθυπουργός δεν είπε τίποτα ούτε για τον πληθωρισμό που είναι σταθερά πάνω από 11% – εξαϋλώνοντας την αγοραστική αξία των μισθών, των συντάξεων, των λοιπών εισοδημάτων και των αποταμιεύσεων των Ελλήνων.
Οι Πολίτες θα χάσουν πάνω από 17 δις € από τις αποταμιεύσεις τους το 2022 – κάτι που ισοδυναμεί με τη δήμευση των καταθέσεων τους, την οποία φοβόντουσαν οι πάντες στο παρελθόν και δεν τόλμησε να δρομολογήσει ούτε το ΔΝΤ.
Δεν είπε τίποτα για την άνοδο των επιτοκίων που θα επιβαρύνουν το κόστος του δημοσίου χρέους, καθώς επίσης του ιδιωτικού – ενώ πανηγύρισε για την άνοδο του ΑΕΠ, όταν γνωρίζει πολύ καλά πως ένα μεγάλο μέρος της οφείλεται στον πληθωρισμό που πάντοτε στηρίζει το ρυθμό ανάπτυξης, καθώς επίσης στη συγκυριακή άνοδο του τουρισμού.
Ενός κλάδου που όμως εισάγει το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των προμηθειών του, αυξάνοντας το εμπορικό μας έλλειμμα – επειδή ο παραγωγικός ιστός της χώρας μας έχει καταρρεύσει από τις πολιτικές των μνημονίων και των κυβερνήσεων που τα υπηρετούν.
Εκτός αυτού, είναι ανόητο να χαιρόμαστε για την άνοδο του ΑΕΠ μας, χωρίς να βλέπουμε πως κατέρρευσε από τα 182 δις € το 2019 στα 165 δις € το 2020 και δεν επανήλθε πλήρως το 2021 – όταν πριν από τα μνημόνια ήταν στα 240 δις €.
Πόσο μάλλον όταν το 2023 είναι πολύ πιθανόν να οδηγηθούμε σε στασιμοπληθωρισμό – σε μία θανατηφόρα οικονομική ασθένεια, ειδικά για τις υπερχρεωμένες χώρες, επιχειρήσεις, τράπεζες και νοικοκυριά, όπου η Ελλάδα είναι εντελώς ανοχύρωτη.
Κλείνοντας επιθυμούμε να προσθέσουμε ότι, με κριτήριο τις τηλεφωνικές υποκλοπές αντιπάλων, τη σπατάλη 50 δις € σε τρία χρόνια με δανεικά για ψηφοθηρία, το χρηματισμό των ΜΜΕ με τις λίστες Πέτσα, τη χειραγώγηση των περισσοτέρων δημοσκοπήσεων, την υποταγή στο ενεργειακό καρτέλ και στους ξένους, δεν έχει υπάρξει ποτέ πιο ανασφαλής πρωθυπουργός στην Ελλάδα, όσον αφορά την καρέκλα του – ενώ αυτή ακριβώς η ανασφάλεια του, είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τη χώρα μας.