Το εργασιακό πραξικόπημα – The Analyst
Σχολιασμός Επικαιρότητας

Το εργασιακό πραξικόπημα

.

Γιατί έχουν εξαιρεθεί οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ που δεν ήταν σε θέση να πληρώσουν τις εισφορές τους, λόγω της κρίσης; Για την οποία δεν έφταιγαν φυσικά αυτοί, αλλά οι κυβερνήσεις της χώρας; Μισεί η κυβέρνηση τους ελεύθερους επαγγελματίες, όπως επίσης τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις; Δεν είναι δυνατόν να μην μπορούν να πάρουν σύνταξη συνάνθρωποι μας, επειδή έχουν οφειλόμενα ή έχουν διακόψει – πόσο μάλλον όταν πολλοί από αυτούς έχουν συμπληρώσει τα ελάχιστα συντάξιμα έτη, ενώ ευρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας σε μεγάλη ηλικία, με αρκετούς να αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Εκτός αυτού, στις οφειλές τους συνυπολογίζεται το ποσόν της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που όμως δεν επιτρεπόταν να κάνουν χρήση – κάτι που είναι ασφαλώς άδικο και πρέπει να διορθωθεί. Να αφαιρεθούν δηλαδή αυτά τα ποσά. 

.

Κοινοβουλευτική Εργασία

Ξεκινώντας από το νομοσχέδιο, εμείς θα αναφερθούμε μόνο σε γενικές γραμμές – όπως στο ότι δημιουργείται ένα ιδιαίτερα ευνοϊκό και σε ορισμένες περιπτώσεις φωτογραφικό πλαίσιο, για τους υπαλλήλους του δικαστικού κλάδου.

Για παράδειγμα, η δυνατότητα τους να παίρνουν άδεια μακράς διαρκείας, έτσι ώστε να σπουδάζουν στο εξωτερικό. Εν προκειμένω, είναι μία παράλογη ρύθμιση – αφού αναφερόμαστε σε υπαλλήλους  που έχουν διοριστεί και αμείβονται από το δημόσιο.

Με τέτοιου είδους ρυθμίσεις δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι, υπάρχει τόση γραφειοκρατία – καθώς επίσης τόση καθυστέρηση, στο σύστημα της δικαιοσύνης.

Περαιτέρω, η σημερινή κυβέρνηση κατηγορούσε την προηγούμενη για τις συναλλαγές της με τους δημόσιους υπαλλήλους – οπότε δεν είναι καθόλου καλό να ακολουθεί το ίδιο, εάν όχι ακόμη χειρότερο μονοπάτι.

Σε κάθε περίπτωση, δεν διαπιστώσαμε καμία πρόβλεψη κυρώσεων, για τους ανεπαρκείς και ακατάλληλους υπαλλήλους – ενώ η διαδικασία της αξιολόγησης είναι μάλλον τυπική, έχοντας απλά νομοθετηθεί για να βρίσκεται στον κώδικα των δικαστικών υπαλλήλων.

Όσον αφορά δε τις γενικότερες πειθαρχικές διατάξεις, είναι ιδιαίτερα χαλαρές και ελαστικές – ενώ, όπως τονίζουμε εμείς στο πρόγραμμα μας, απαιτείται για το σύνολο του δημοσίου η θέσπιση και η δημιουργία αυστηρών ελεγκτικών μηχανισμών.

Οι σημερινοί ελεγκτικοί μηχανισμοί ευνοούν την εμφάνιση φαινομένων διαφθοράς, συγκαλύπτουν ανάρμοστες συμπεριφορές και ενισχύουν το κομματικό πελατειακό κράτος – κάτι που πρέπει να πάψει να συμβαίνει.

Στο νομοσχέδιο, υπάρχουν επί πλέον διατάξεις για πλήθος αδειών – εντελώς άνισες με αυτές που ισχύουν  στον ιδιωτικό τομέα, οπότε λογικά προκαλούν το κοινό αίσθημα.

Για παράδειγμα, με μία πρόχειρη προσέγγιση διαπιστώσαμε ότι, πολύ εύκολα οι δικαστικοί υπάλληλοι επιτρέπεται να απουσιάζουν σχεδόν δύο μήνες από την υπηρεσία τους – ενώ, παρ’ όλα αυτά, να πληρώνονται κανονικά. Ντροπή!

Ειδικά όσον αφορά τώρα τα άρθρα 165 και 166 που καθιερώνουν ως πειθαρχικό παράπτωμα την άρνηση προσέλευσης σε ιατρική εξέταση, ελπίζουμε να μην προωθείται έμμεσα η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού – με την οποία εμείς δεν συμφωνούμε, αφού θεωρούμε πως ο καθένας πρέπει να είναι ελεύθερος να επιλέγει πώς θα συμπεριφέρεται στο σώμα του. 

Όσον αφορά γενικότερα τη Δικαιοσύνη, υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις – αφού για αστικές και εμπορικές υποθέσεις στην Ελλάδα το 2016 απαιτούνταν 670 ημέρες από 190 το 2010, όταν στη Ρουμανία μόλις 153, ενώ για διοικητικές υποθέσεις στην Ελλάδα 1.086 ημέρες, όταν στη Ρουμανία 170.

Είναι σωστό πάντως το ότι, τα δικαστήρια είναι υποστελεχωμένα με ειδήμονες βοηθούς – αφού η αναλογία δικαστικού προσωπικού ανά δικαστή στην Ελλάδα είναι 1,5 έναντι 3,9 του μέσου όρου της Ευρώπης, σύμφωνα με μελέτη που θα καταθέσουμε στα πρακτικά.

Αντίθετα, η Ελλάδα δεν υστερεί σε αριθμό δικαστών – αφού ανά 100.000 πληθυσμό υπάρχουν στην Ελλάδα 25,8 δικαστές, όταν ο μέσος όρος της Ευρώπης είναι 21,5.

Εν τούτοις, υστερούμε σε δαπάνες – αφού ο προϋπολογισμός του δικαστικού συστήματος στην Ελλάδα είναι 41,3 € ανά κάτοικο, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 64 €.

Εκτός αυτού υπάρχει μεγάλος φόρτος εργασίας στην Ελλάδα, ως αποτέλεσμα των μνημονίων – με το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, με τους πλειστηριασμούς της ιδιωτικής, με τις μαζικές χρεοκοπίες, με την αδυναμία πληρωμών, με τις συμβάσεις ΣΔΙΤ, με τις συντάξεις κοκ.

Επί πλέον, υπάρχει πολυνομία και κακονομία που έχουν επιδεινωθεί τα τελευταία χρόνια – ξανά ως αποτέλεσμα των μνημονίων.

Συνεχίζοντας, ενδιαφέρον έχει επίσης το ότι, για πρώτη φορά συστήνεται ο κλάδος της Δικαστικής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων – ο οποίος αφορά την επικοινωνία, καθώς επίσης τη διαχείριση της πληροφορίας από και προς τη Δικαιοσύνη.

Πρόκειται για δικαστικούς υπαλλήλους που θα κάνουν τις επαφές με άλλα δικαστήρια του εσωτερικού και του εξωτερικού – ενώ θα ασκούν επί πλέον καθήκοντα επικοινωνίας του δικαστηρίου, σε σχέση με τον Τύπο.

Για ποιο λόγο αλήθεια θα εμπλέκονται τα Μ.Μ.Ε. και στη Δικαιοσύνη; Δεν αρκούν οι τηλεοπτικές δίκες που βλέπουμε σχεδόν καθημερινά; Μήπως θα αποφαίνονται και για την ορθότητα των δικαστικών αποφάσεων;

Τέλος, όπως συμβαίνει σε όλα τα νομοσχέδια, υιοθετούνται οι ίδιες υπερβολικές νομοθετικές εξουσιοδοτήσεις προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης – έτσι ώστε να μπορεί καθορίζει σημαντικά ζητήματα, που θα έπρεπε να ρυθμίζονται για λόγους διαφάνειας μέσω κοινοβουλευτικής επεξεργασίας.

Από την άλλη πλευρά, θεωρούμε θετική την αναφορά του υπουργού επικρατείας στον εισηγητή μας, στην πρόθεση της κυβέρνησης να μειώσει τον αριθμό των ανεξάρτητων αρχών, όπως έχουμε ζητήσει επανειλημμένα – αφού είναι απαράδεκτο να υπάρχουν πάνω από 30, όταν το Σύνταγμα μας προβλέπει 5.

Συνεχίζοντας, θα αναφερθούμε στην τροπολογία του υπουργού εργασίας, όσον αφορά τις εκκρεμείς συντάξεις – έτσι όπως τη διαβάσαμε από τα ΜΜΕ προχθές, χωρίς να έχει αναρτηθεί καν στην ιστοσελίδα της Βουλής, ούτε να μας έχει δοθεί.

Τελικά αναρτήθηκε χθες το βράδυ, μαζί με σωρεία άλλων – ενώ είναι στην ουσία ένα ολόκληρο νομοσχέδιο, με τις σχεδόν 80 σελίδες του, τεκμηριώνοντας πως ο υπουργός προτίμησε την τροπολογία για να αποφύγει τη δημόσια διαβούλευση.

Προφανώς το γεγονός αυτό είναι από μόνο του ένα σκάνδαλο – αφού δεν είναι δυνατόν να ενημερώνονται ημέρες πριν από τη Βουλή τα ΜΜΕ. Είναι ντροπή για την κυβέρνηση και ειδικά για τον υπουργό – ο οποίος, αντί να ενημερώνει τους βουλευτές, προτιμάει να γιορτάζει τα γενέθλια του με μία τούρτα που τον παρουσιάζει ως Σούπερμαν.

Τεκμηριώνεται δε με το χειρότερο δυνατό τρόπο πως η κυβέρνηση δεν έχει πρόγραμμα, νομοθετώντας με το γνωστό «βλέποντας και κάνοντας» – καθώς επίσης με κακόγουστα επικοινωνιακά σλόγκαν, όπως είναι η αναφορά της στον «αόρατο εχθρό της πανδημίας» και τώρα στον «πόλεμο των 180 ημερών για τις συντάξεις», όπως εμφανίζεται σε άρθρο που θα καταθέσουμε στα (πρακτικά).

Ειδικά όσον αφορά την πανδημία, δεν θέλει να καταλάβει πως με τους αποτυχημένους χειρισμούς της καταστρέφει τόσο την υγεία, όσο και την οικονομία – ενώ έχει αποδειχθεί από τις Η.Π.Α., όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά, πως είτε έχει κλειδωθεί μια χώρα, είτε όχι, οι συνέπειες της πανδημίας είναι σχεδόν οι ίδιες.

Σε κάθε περίπτωση, το θέμα των συντάξεων δεν είναι κάτι καινούργιο – αφού αναφέρεται συνεχώς στις αξιολογήσεις της ΕΕ, της Τρόικα δηλαδή, ενώ προηγουμένως στις εκθέσεις του ΔΝΤ.

Για παράδειγμα, στην έκθεση του ΔΝΤ μετά το τέλος του 3ου μνημονίου, στη σελίδα 7 που θα καταθέσουμε στα πρακτικά, αναγράφεται πως η πτώση της ασφαλιστικής δαπάνης το 2017 είχε μειωθεί λόγω της καθυστέρησης στην απονομή συντάξεων – ενώ στη σελίδα 44, πως τυχόν δημοσιονομικά προβλήματα θα απαιτήσουν περικοπές των συντάξεων. 

Τα δημοσιονομικά προβλήματα πάντως που προκάλεσε στην Ελλάδα η κυβέρνηση το 2020, μόνο με το 2009 μπορούν να συγκριθούν – σημειώνοντας πως στη σελίδα 67 της μελέτης του ΔΝΤ αναφέρεται ότι, η Ελλάδα δεν έχει το υψηλότερο ποσοστό δαπανών συνταξιοδότησης ως προς το ΑΕΠ της στην ΕΕ, όπως διασπείρεται για λόγους χειραγώγησης των Πολιτών.

Το γεγονός αυτό, παρά τη βιαιότερη πτώση του ΑΕΠ της στην ιστορία, λόγω των καταστροφικών μνημονίων που της επιβλήθηκαν – ενώ συμπληρώνει πως οι ηλικιωμένοι στην Ελλάδα είναι οι πλέον εκτεθειμένοι στην ΕΕ σε κίνδυνο φτώχειας, καταθέτοντας όλα αυτά στα πρακτικά.  

Όσον αφορά τις αξιολογήσεις της ΕΕ, στην 8η και στη σελίδα 8 αναφέρεται πως υπήρχε ένα σχέδιο δράσης του Οκτωβρίου του 2019, για τη μείωση των οφειλομένων που δεν τηρήθηκε – ενώ υπάρχει δέσμευση για το μηδενισμό τους έως τα τέλη του 2020, με εξαίρεση τις συντάξεις, για τις οποίες η δέσμευση είναι για τα τέλη του 2021.

Γιατί αλήθεια εξαιρέθηκαν οι συντάξεις; Λόγω της ανάλγητης αδιαφορίας για τους ηλικιωμένους Έλληνες που θεωρούνται άχρηστοι από την Τρόικα; Ότι κοστίζουν, οπότε όσο λιγότεροι, τόσο καλύτερα;

Αναφέρεται δε στη σελίδα 19 πως το ποσόν των εκκρεμών οφειλών ήταν 979 εκ. €, εκ των οποίων όμως τα 485 εκ. € δεν έχουν σχέση με τις συντάξεις – επομένως οι οφειλές από εκκρεμείς συντάξεις ήταν 494 εκ. €, από 497 εκ. € που ήταν στην 8η αξιολόγηση που θα καταθέσουμε στα πρακτικά.

Ως εκ τούτου δεν υπήρξε καμία απολύτως πρόοδος, ενώ δεν είδαμε μία σοβαρή έκθεση του ΓΛΚ για την παρούσα ρύθμιση – έχοντας την άποψη πως σταδιακά όλοι οι συνταξιούχοι θα παίρνουν την εθνική σύνταξη, ανεξάρτητα από τις εισφορές που θα πληρώνουν.

Η ίδια ουσιαστικά λογική διέπει και την έκθεση Πισσαρίδη, αφού στις σελίδες 106 και 107 γράφει καθαρά πως πρέπει να μειωθούν οι συνταξιοδοτικές δαπάνες, ως ποσοστό επί του ΑΕΠ – προτείνοντας την υιοθέτηση του κεφαλαιοποιητικού συστήματος που όμως, σε μία κατεστραμμένη χώρα, με ένα αστείο χρηματιστήριο, χωρίς τη δυνατότητα έκδοσης χρήματος, είναι αδύνατο να λειτουργήσει σωστά. 

Σε σχέση τώρα με τα άρθρα, θα αναφερθούμε μόνο στο 1ο, με το οποίο δίνεται η δυνατότητα να προσληφθούν ιδιώτες για την έκδοση των εκκρεμών συντάξεων – με αμοιβή 480 € το μήνα, χωρίς όμως να έχουν καμία ευθύνη για εγγραφές και ενδείξεις των πράξεων που θα οφείλονται σε σφάλματα των βεβαιώσεων, κατά την παρ. ζ! Αν είναι δυνατόν!

Μετά διερωτάται ο κ. Χατζηδάκης γιατί δεν υπογράφουν μαζί του για την προσωρινή σύνταξη οι δημόσιοι υπάλληλοι. Απλούστατα, επειδή  αυτοί θα έχουν ευθύνη και δεσμεύονται από το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά – οπότε ας γίνει έρευνα να δούμε γιατί έχουν επιφυλάξεις!

Τα ίδια άλλωστε δρομολόγησε στη ΔΕΗ που, μετά τις εθελούσιες, προσέλαβε golden boys στα γραφεία και εργολαβικά συνεργεία – όπως τεκμηριώνεται από το εργατικό ατύχημα στην Εύβοια που επίσης θα καταθέσουμε στα πρακτικά.

Αλήθεια, το περίφημο επιτελικό ψηφιακό κράτος, είναι ανίκανο να τα καταφέρει; Παρά το ότι έχει τοποθετηθεί το σύστημα ΑΤΛΑΣ από πέρυσι, με τις θριαμβολογίες του κ. Βρούτση που θα καταθέσουμε στα πρακτικά; Χρειάζεται ο Σούπερμαν που τον αντικατέστησε, προφανώς επειδή δεν έκανε σωστά τη δουλειά του;

Από την άλλη πλευρά, γιατί έχουν εξαιρεθεί οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ που δεν ήταν σε θέση να πληρώσουν τις εισφορές τους, λόγω της κρίσης; Για την οποία δεν έφταιγαν φυσικά αυτοί, αλλά οι κυβερνήσεις της χώρας;

Μισεί η κυβέρνηση τους ελεύθερους επαγγελματίες, όπως επίσης τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις;

Δεν είναι δυνατόν να μην μπορούν να πάρουν σύνταξη συνάνθρωποι μας, επειδή έχουν οφειλόμενα ή έχουν διακόψει – πόσο μάλλον όταν πολλοί από αυτούς έχουν συμπληρώσει τα ελάχιστα συντάξιμα έτη, ενώ ευρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας σε μεγάλη ηλικία, με αρκετούς να αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα.  

Εκτός αυτού, στις οφειλές τους συνυπολογίζεται το ποσόν της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που όμως δεν επιτρεπόταν να κάνουν χρήση – κάτι που είναι ασφαλώς άδικο και πρέπει να διορθωθεί. Να αφαιρεθούν δηλαδή αυτά τα ποσά.

Κλείνοντας, θα τονίσουμε ξανά πως αυτό που επιδιώκουμε ως ΕΛ δεν είναι άλλο από τη διακυβέρνηση της χώρας – γνωρίζοντας πως η πάμπλουτη, πολλαπλά προικισμένη Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει, εάν εφαρμοσθεί μία σωστή μακροοικονομική πολιτική, με στόχο την παραγωγή πλούτου.

Πριν από όλα, χωρίς να ξοδεύουμε περισσότερα από όσα εισπράττουμε – με τελικό αποτέλεσμα να δανειζόμαστε συνεχώς έναντι ανταλλαγμάτων και να μεταφέρουμε ανεύθυνα τα δικά μας χρέη στα παιδιά μας, όπως η σημερινή κυβέρνηση.

Προφανώς δεν θα μπορούσαμε δε να συγκυβερνήσουμε με κανένα άλλο κόμμα – αφού, με εξαίρεση το ΚΚΕ, με το οποίο όμως έχουμε εκ διαμέτρου αντίθετες αντιλήψεις, όλα τα άλλα συνέβαλλαν στην καταστροφή, εάν όχι στην προδοσία της πατρίδας μας.

Πώς; Με τα μνημόνια, με την υποθήκευση των πάντων μέσω της υπογραφής του PSI, με την παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας και με τόσα άλλα – ενώ ασφαλώς δεν έχουμε καμία σχέση με τον ακραίο νεοφιλελευθερισμό της ΝΔ, ούτε με τις γκλομπαλιστικές της απόψεις που οδηγούν στο να καταλήξει το Έθνος μας στα σκουπίδια της ιστορίας.


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Συντάξτε την άποψή σας

Σχόλια

Don`t copy text!