Η στυγνή ληστεία των Ελλήνων – The Analyst
ΑΠΟΨΕΙΣ & ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Η στυγνή ληστεία των Ελλήνων

.

Με την απίστευτη διαχειριστική ανικανότητα της κυβέρνησης και με το «χορό των εκατομμυρίων» που διαπιστώνεται, μεταξύ άλλων με τα ΣΔΙΤ, δεν πρέπει να απορούν καθόλου οι Έλληνες για τους λόγους αύξησης του δημοσίου χρέους – ούτε για το ότι ο προϋπολογισμός του 2021 είναι ήδη για τα σκουπίδια, αφού ο υπουργός οικονομικών ανακοίνωσε διπλάσιο έλλειμμα από το προβλεπόμενο και ανάλογη αύξηση του χρέους! Χωρίς καν να ντρέπεται που ούτε μία φορά δεν επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις του από τότε που ανέλαβε τη θέση – ενώ η κυβέρνηση φοβάται όσο τίποτα άλλο τον εφιάλτη της επόμενης ημέρας, όπου δεν θα μπορεί πλέον να κρύψει την απίστευτη κακοδιαχείριση της πίσω από τον Covid.

.

Επικαιρότητα

Είναι απίστευτη η ανικανότητα διαχείρισης των προβλημάτων εκ μέρους της κυβέρνησης – όπως στο θέμα των εθνικών οδών που με το πρώτο χιόνι έκλεισαν. Εν προκειμένω, είχαμε υποβάλει ερώτημα στον υπουργό υποδομών, σε σχέση με τη διακοπή της λειτουργίας τους το Δεκέμβριο του 2019 (πηγή) – ο οποίος είχε δηλώσει πως η εθνική οδός έκλεισε από την Αστυνομία, επειδή οι οδηγοί δεν είχαν αντιολισθητικές αλυσίδες όπως ήταν υποχρεωμένοι, οπότε δεν ήταν ευθύνη της κατασκευάστριας εταιρίας.

Στη συνέχεια όμως ο υπουργός, ο Κ. Καραμανλής, κατέθεσε ρύθμιση, με την οποία απαγορεύεται η διακοπή λειτουργίας, με πρόστιμο 5.000 € έως 1.000.000 € κατά περίπτωση (πηγή, εικόνα). Βέβαια, όλα αυτά αλλάζουν εάν το κράτος επιβάλλει το κλείσιμο των δρόμων, όπως έκανε ο κ. Χρυσοχοΐδης ως υπουργός προστασίας του Πολίτη – κάτι που όμως δημιουργεί ερωτηματικά, αφού έτσι όχι μόνο θα αποφύγουν οι κατασκευαστικές εταιρείες τα πρόστιμα αλλά, επί πλέον, θα ζητήσουν αποζημίωση από το δημόσιο!

Οφείλουμε να σημειώσουμε εδώ πως ο νέος εθνικός κατασκευαστής, η ΤΕΡΝΑ, έχει αναλάβει τον πανάκριβο δρόμο Ε65 απ’ ευθείας με έγκριση της ΕΕ – το τελευταίο τμήμα του με 445 εκ. € και 38 εκ. € επιχορήγηση διοδίων (πηγή). Το γεγονός δε αυτό οφείλεται στο ότι, η διαδικασία για τα ΕΣΠΑ που θεωρούνται μαζί με την Κοινή Αγροτική Πολιτική και με το Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης (Next Generation EU) η τελευταία ευκαιρία της Ελλάδας, έχει αναληφθεί από το ΤΑΙΠΕΔ – το οποίο ανήκει στο Υπερταμείο των ξένων (πηγή).

Εκτός αυτού, η ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει μαζικά ΑΠΕ που μάλλον δεν θα λειτουργούν, όπως τα φωτοβολταϊκά επειδή θα έχουν καλυφθεί από χιόνι, καθώς επίσης οι ανεμογεννήτριες (πηγή) – χωρίς να γνωρίζουμε εάν υπάρχουν ρήτρες αποζημίωσης. Γνωρίζουμε όμως πως δόθηκαν 40 εκ. € στις εταιρίες αυτοκινητοδρόμων, μόνο για το πρώτο κλείδωμα (lockdown) –  για τη μη είσπραξη διοδίων (πηγή), όπου ισχύουν τα εξής:

“Η δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης προβλέπεται στις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων ώστε να υπάρχει κάλυψη διαφυγόντων εσόδων σε περιπτώσεις που υφίσταται «ανωτέρα βία» ή περιορισμός της κυκλοφορίας – για τον οποίο δεν ευθύνεται ο παραχωρησιούχος, αλλά η ευθύνη βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο”.

Γνωρίζουμε επίσης πως η ίδια εταιρεία εισπράττει 11 εκ. € το χρόνο επειδή δεν έγιναν διόδια στη Βαρυμπόμπη-Διόνυσο (πηγή), λόγω της αυτονόητης διαμαρτυρίας των κατοίκων που εργάζονται στην Αθήνα και θα έπρεπε καθημερινά να επιβαρύνονται με διόδια – ενώ έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν αναλυτικά στο «καρτέλ των διοδίων» (πηγή). Το θέμα της Βαρυμπόμπης ανακινείται κατά καιρούς (πηγή), όπου οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου επισημαίνουν ότι, τα έργα θα προκαλέσουν ανυπολόγιστες κυκλοφοριακές επιπτώσεις στις γύρω περιοχές – ενώ θα επιβληθεί χρέωση σε αστικές μετακινήσεις.

Ο Κ. Καραμανλής πάντως δήλωσε πως ανασκευάζεται η γέφυρα και δεν υπάρχει θέμα διοδίων – επί πλέον πως διαπραγματεύεται με την εταιρεία για τα 11 εκ. €. Υπενθυμίζουμε πάντως πως η ίδια εταιρεία έχει αναλάβει τη σύνδεση της Κρήτης με την Αττική, σαν να μην υπάρχει άλλη στη χώρα – μάλλον προς όφελος των αιολικών πάρκων της πρώτης και του γνωστού ιδιώτη που τα κατασκεύασε (πηγή).

Επί πλέον πως μόνο για το πρώτο κλείδωμα οι γερμανική Fraport, στη σκανδαλώδη σύμβαση της οποίας έχουμε ήδη αναφερθεί (ανάλυση), ζήτησε 175 εκ. € αποζημίωση από το δημόσιο – όπου έχουμε γράψει τα εξής:

“Με βάση μία διάταξη που νομοθετήθηκε μέσω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) της εποχής «ανάγκης» του κορονοϊού (άρθρο έκτο του άρθρου 2 της ΠΝΠ 1.5.20) δίνεται η δυνατότητα να καθυστερήσουν οι καταβολές των μισθωμάτων από τους παραχωρησιούχους των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων προς το ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για ένα σημαντικό θέμα που ήδη ανακινήθηκε από τα ΜΜΕ – ενώ αναμενόταν από τους ειδήμονες, τόσο για αυτό όσο και για άλλες συμβάσεις, καθώς επίσης για εμπορικές συμφωνίες που αφορούν αυτοκινητόδρομους κλπ. Εν προκειμένω, αφορά κυρίως τη γερμανική Fraport – όπου η ΠΝΠ της δίνει δυνατότητα να καθυστερήσει τις καταβολές για 6 μήνες, από την ημερομηνία λήξεως τους. Δηλαδή οι δόσεις θα καταβληθούν έως τις 31.6.2020 αντί κατά την διάρκεια του 2020 – αναπροσαρμοσμένες με το επιτόκιο εντόκων γραμματίων του δημοσίου συν 0,5% επί πλέον.

Αν και  θεωρητικά δεν φαίνεται να επέρχεται ζημιά από την ταμειακή διευκόλυνση, δημιουργεί έλλειμμα στο κράτος για το 2020 – κάτι που θα εντείνει τα ήδη μεγάλα προβλήματα του. Αν μη τι άλλο, από πλούσιους συνεργάτες όπως είναι η Γερμανική Fraport, θα έπρεπε να ζητηθεί επιπλέον συμπαράσταση.

Δεν πρέπει λοιπόν να γίνει δεκτή αυτή η λογική της καθυστέρησης απροβλημάτιστα – ούτε φυσικά τα 175 εκ. € που ζητάει ως αποζημίωση (πηγή). Δεν πρέπει να δεχτούμε ευθύνη, ούτε την ύπαρξη ανωτέρας βίας – πριν διερευνηθεί πώς έγινε η εξάπλωση του κορονοϊού, καθώς επίσης  ποια είναι η ευθύνη της ΕΕ, της Κίνας, του ΠΟΥ, ακόμη και της Γερμανίας. Πόσο μάλλον αφού η Ελλάδα δεν είχε μολυνθεί – αλλά ούτε και πολλές επαφές με Κίνα. Φυσικά δε, θα πρέπει να ανοίξουν αμέσως τα αεροδρόμια – έτσι ώστε να μην υπάρχει δικαιολογία ότι δεν μπορούνε να πετάξουν τα αεροπλάνα . Τότε θα είναι ευθύνη άλλων το να λειτουργήσουν και να φέρουν έσοδα.

Βέβαια με βάση τη σύμβαση, η Fraport μπορεί ακόμα και αν είναι σε θέση να λειτουργήσει, αλλά μειωθούν τα έσοδα της κάτω από ένα όριο, να εγείρει άλλες αξιώσεις – οι οποίες μπορεί να είναι επιβαρυντικές για το κράτος (αυξήσεις χρεώσεων). Αν υπάρξει δε κατ’ αρχήν αποδοχή αιτημάτων, είναι δυνατόν ακολουθήσουν περισσότερες διεκδικήσεις αργότερα”. (πηγή)

Ολοκληρώνοντας, με όλον αυτό το «χορό εκατομμυρίων», δεν πρέπει να απορούν καθόλου οι Έλληνες για τους λόγους αύξησης του δημοσίου χρέους – ούτε για το ότι ο προϋπολογισμός του 2021 είναι ήδη για τα σκουπίδια, αφού ο υπουργός οικονομικών ανακοίνωσε διπλάσιο έλλειμμα από το προβλεπόμενο και ανάλογη αύξηση του χρέους! Χωρίς καν να ντρέπεται που ούτε μία φορά δεν επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις του από τότε που ανέλαβε τη θέση – ενώ η κυβέρνηση φοβάται όσο τίποτα άλλο τον εφιάλτη της επόμενης ημέρας, όπου δεν θα μπορεί πλέον να κρύψει την απίστευτη κακοδιαχείριση της πίσω από τον Covid.

 


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Συντάξτε την άποψή σας

Σχόλια

Don`t copy text!