Η πώληση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης είναι άκρως επικίνδυνη για εθνικούς λόγους. – The Analyst
Σχολιασμός Επικαιρότητας

Η πώληση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης είναι άκρως επικίνδυνη για εθνικούς λόγους.

Προχωρά η διαδικασία πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης από το ΤΑΙΠΕΔ. Ο Αμερικανικός παράγοντας κάνει έντονη την παρουσία του και σε εμπορικά λιμάνια της χώρας, όπως της Αλεξανδρούπολης , της Καβάλας και έρχεται η Θεσσαλονίκη και η Ηγουμενίτσα.

Άποψη

-του Μιχάλη Χριστοδουλίδη

Η μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου (67%) των μετοχών σε ιδιώτες σημαίνει την κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα. Η πώληση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης σε αμερικάνικα συμφέροντα σε συνδυασμό με τη χρήση αμερικανικών και ΝΑΤΟϊκών  στρατευμάτων  εγείρει ερωτηματικά σε θέματα που άπτονται της εθνικής ασφάλειας της χώρας.

Όσον αφορά στο γεωστρατηγικό ρόλο του λιμανιού, στα γενικότερα σχέδια της κυβέρνησης είναι η αμερικανοποίηση της περιοχής, με την παρουσία αμερικανικών στρατευμάτων που θα αποτελούν μια task force για τον έλεγχο των Βαλκανικών χωρών, αλλά και τον έλεγχο των στενών των Δαρδανελίων για να καταστήσουν σαφές το μήνυμα προς την Ρωσία ότι ο κλοιός σφίγγει και η όποια επιρροή προς τις χώρες της Βαλκανικής από τον ρωσικό παράγοντα θα αποτραπεί.

Δυστυχώς αξίζει να τονισθεί ότι τον Οκτώβριο του 2019 η υπογραφή της νέας αμυντικής συμφωνίας μεταξύ ΗΠΑ και Ελλάδας έδωσε στους Αμερικανούς το δικαίωμα της ελεύθερης εγκατάστασης και στρατιωτικής χρήσης, άνευ όρων, του λιμανιού της ακριτικής πόλης και όχι μόνο. Υπογράφηκε μια συμφωνία χωρίς καμία αμυντική συνδρομή σε περίπτωση που η Ελλάδα δεχθεί επίθεση από την Τουρκία, αντιθέτως μέσω της Νατοϊκής ομπρέλας θα μπορούν να στρατοπεδεύουν ή να παρέχουμε επι ελληνικού εδάφους υποστήριξη και σε τουρκικά στρατεύματα.

Όσον αφορά στην ενεργειακή σπουδαιότητα της περιοχής, αυτό αποτελεί το μεγάλο δέλεαρ για τους ξένους μνηστήρες. Στη Αλεξανδρούπολη ο τερματικός σταθμός για το υγροποιημένο φυσικό αέριο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2023. Ο σταθμός θα εγκατασταθεί 17,6 χλμ. νοτιοδυτικά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης και θα έχει αποθηκευτικούς χώρους 170.000 κυβικών μέτρων και δυνατότητα παροχής φυσικού αερίου που θα ξεπερνά τα 5,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως. Η πλωτή μονάδα θα συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου με αγωγό μήκους 28 χλμ., μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της των Βαλκανικών χωρών.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει ετήσια έσοδα της τάξης των 700.000 ευρώ και η αξιοποίησή του, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, μπορεί να τα εκτινάξει σε πολλαπλάσια ποσά. Αν κρίνουμε τα ετήσια έσοδα από τα  14 περιφερειακά αεροδρόμια που πουλήθηκαν στην Fraport όπου οι αρχικές εκτιμήσεις έδειχναν για πάνω από 150 εκατ ευρώ ετησίως εισροή στα κρατικά ταμεία, τελικά αποδείχθηκε ότι σήμερα δεν ξεπερνούν ούτε τα 50 εκατ ευρώ, άρα καταλαβαίνει κανείς για τι είδους ‘’επενδύσεις’ συζητούν οι ‘’σωτήρες’’ της χώρας μας με την εκχώρηση και των λιμένων της.

Η χώρα κατ’ επίφασιν θωρακίζεται αμυντικά και ενεργειακά αφού ουσιαστικά παρέχουμε γη και ύδωρ στα ξένα οικονομικά και στρατιωτικά συμφέροντα, λειτουργώντας ως πλατφόρμα αποικιακού χαρακτήρα. Για άλλη μια φορά ξεπουλιούνται στρατηγικοί τομείς της χώρας αντί πινακίου φακής και με έσοδα τα οποία δεν θα κατευθύνονται προς την  ενίσχυση της εθνικής οικονομίας, αλλά μόνο στην αποπληρωμή ενός χρέους που ουδέποτε έγινε λογιστικός έλεγχος και καλείται ο Έλληνας να πληρώνει για τις επόμενες δεκαετίες. Στο όνομα της ευημερίας του λαού γίνονται οι μεγαλύτερες εθνικές επιζήμιες μπίζνες.

Μιχάλης Χριστοδουλίδης


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Συντάξτε την άποψή σας

Σχόλια

Don`t copy text!