Ψηφιακή διακυβέρνηση – The Analyst
Σχολιασμός Επικαιρότητας

Ψηφιακή διακυβέρνηση

.

Είναι πάντως πολύ καλύτερο να στηρίξει η κυβέρνηση αυτόν τον τομέα, από το να μοιράζει χρήματα στα ΜΜΕ για την προβολή του ανύπαρκτου έργου της – ενώ είναι πιο σωστό να προβάλλονται ελληνικές σειρές από την τηλεόραση και όχι τουρκικές, πόσο μάλλον μη μεταγλωττισμένες, ειδικά μετά τη βεβήλωση της Αγίας Σοφίας από τους βάρβαρους Τούρκους και τη μετατροπή της σε ισλαμικό τζαμί. Εμείς έχουμε υποβάλλει ερώτηση για το θέμα της μεταγλώττισης, εάν όχι της απαγόρευσης των τουρκικών ταινιών προπαγάνδας, από κανάλια που ντρεπόμαστε για λογαριασμό τους, όπως είναι το ΣΚΑΙ, στον αρμόδιο υπουργό – περιμένοντας την απάντηση του.

.

Κοινοβουλευτική Εργασία

Κατ’ αρχήν έχουμε την άποψη πως το σημερινό σχέδιο νόμου έχει στόχο να συμπληρώσει μια προσπάθεια που ξεκίνησε λίγα χρόνια πριν – εκ μέρους της Ελληνοαμερικανικής κοινότητας, όσον αφορά την σύσφιξη των σχέσεων μας στην παραγωγή. Εν προκειμένω, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως κατά τη διάρκεια της κρίσης και όχι μόνο, αρκετοί Έλληνες ηθοποιοί προσπάθησαν να εργασθούν στο εξωτερικό όπως στις ΗΠΑ – ενώ  εκεί υπάρχει το  «Greek Film Festival» στο Los Angeles, καθώς επίσης το «New York Greek Film Festival» στη Νέα Υόρκη.

Και τα δύο είναι εξαιρετικά σημαντικά όχι μόνο για την ομογένεια αλλά, επίσης, για τους δυνητικούς τουρίστες στην Ελλάδα – Αμερικανούς και άλλους.  Επίσης, υπάρχουν Greek Film Festivals στην Αυστραλία και στο Λονδίνο – ενώ, εκτός από την ομογένεια, ειδικά τώρα με το braindrain που έχει αυξηθεί η μετανάστευση, όπου δίνεται στους Έλληνες  η δυνατότητα να διατηρούν επαφή με τη χώρα μας, μέσω αυτών των φεστιβάλ προβάλλεται η Ελλάδα, ο Ελληνικός κινηματογράφος και οι δυνατότητες μας στην παραγωγή.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, με τα κίνητρα του Ν. 4487/2017 και με την επίσκεψη του κ. Παππά (είναι θλιβερό πάντως που βυθίσθηκε στη διαφθορά, εάν ισχύουν αυτά που ακούγονται), καθώς επίσης του κ. Τσίπρα στις ΗΠΑ το 2017 και το 2018, ειδικά σε μια σημαντική οικογένεια με studio στο Σικάγο και στο Τορόντο, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά), προσπάθησε να το κάνει.

Πρόσφατα δε ο Υφυπουργός Εξωτερικών, ο κ. Φραγκογιάννης, υπεύθυνος για την Οικονομική Διπλωματία και για την Εξωστρέφεια, συνέχισε στην ίδια γραμμή όσον αφορά την προώθηση παραγωγών – με επίσκεψη του στο Σικάγο. Αναφέρεται δε σε άρθρο που θα καταθέσουμε στα (πρακτικά) ότι, έχει σχέσεις με ένα Ελληνικό studio συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου του COSTA NAVARINO – η οποία ενεπλάκη σε φιλμ, προωθώντας τη Μεσσηνία.

Εκτός των Ελληνοαμερικανών και της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η οικογένεια Λάτση έχει επίσης διεθνείς εταιρίες παραγωγής ταινιών – τη «1821 Media» και τη «Hercules Film Fund». Συνεργάζεται δε από αρκετά χρόνια με σημαντικούς αστέρες του Hollywood, όπως ο Tom Κρουζ, ο Robert Pattison, ο Justin Timberlake κλπ. – ενώ υπάρχουν φημισμένοι Έλληνες σκηνοθέτες στο εξωτερικό, όπως ο Λάνθιμος σήμερα, ο Αγγελόπουλος παλαιότερα και άλλοι.

Στο πρώτο μέρος τώρα του νομοσχεδίου που αφορά τα Οπτικοακουστικά και τα κίνητρα των παραγωγών, θα ξεκινήσουμε από το ότι, στην ελληνική αγορά υπάρχουν τουλάχιστον 34 εταιρίες παραγωγής με 1319 εργαζόμενους, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά) – ενώ η αγορά έχει συρρικνωθεί, λόγω της κρίσης.

Είναι πάντως πολύ καλύτερο να στηρίξει η κυβέρνηση αυτόν τον τομέα, από το να μοιράζει χρήματα στα ΜΜΕ για την προβολή του ανύπαρκτου έργου της – ενώ είναι πιο σωστό να προβάλλονται ελληνικές σειρές από την τηλεόραση και όχι τουρκικές, πόσο μάλλον μη μεταγλωττισμένες, ειδικά μετά τη βεβήλωση της Αγίας Σοφίας από τους βάρβαρους Τούρκους και τη μετατροπή της σε ισλαμικό τζαμί.

Εμείς έχουμε υποβάλλει ερώτηση για το θέμα της μεταγλώττισης, εάν όχι της απαγόρευσης των τουρκικών ταινιών προπαγάνδας, από κανάλια που ντρεπόμαστε για λογαριασμό τους, στον αρμόδιο υπουργό – περιμένοντας την απάντηση του.

Τέλος, η συνολική αγορά Ψυχαγωγίας και Ενημέρωσης παγκοσμίως εκτιμάται στα 2,6 τρις $ – ενώ μόνο η τηλεοπτική αγορά στα 261,5 δις $ το 2018. Η κινηματογραφική αγορά, όσον αφορά μόνο τα εισιτήρια, εκτιμήθηκε στα 41,7 δις $ το ίδιο έτος, με μεγαλύτερη αυτή των ΗΠΑ με 11 δις $ – μαζί με την αγορά βίντεο δε, ανέρχεται διεθνώς στα 136 δις $.

Πρώτες είναι οι ΗΠΑ με 32,3 δις $, ακολουθούμενες από την Κίνα με 15,8 δις, την Ιαπωνία με 7,9 δις, το Ηνωμένο Βασίλειο με 4,7 δις και τη Γερμανία με 3,4 δις όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά). Όσον αφορά όμως τον αριθμό των ταινιών, πρωταθλήτρια είναι η Ινδία με το Bollywood – με 1800 ταινίες το 2018, ακολουθούμενη από τη Νιγηρία με 997, την Κίνα με 874, την Ιαπωνία με 674 και τις ΗΠΑ με 660.

Σε σχέση τώρα με τον κλάδο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών που επίσης καλύπτεται από τα κίνητρα του νόμου, είναι πολύ σημαντικός. Ειδικότερα, τα videogames στην Ελλάδα αναπτύσσονται με αυξανόμενο ρυθμό – ενώ το 2017, ο τζίρος της εγχώριας αγοράς υπερέβη τα 60 εκ. €, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά), μαζί με άλλες διεθνείς στατιστικές.

Υπάρχει δε συνέργεια με συναφείς τομείς της πληροφορικής, με το fintech, με τις ηλεκτρονικές πληρωμές, με τα οπτικοαουστικά εφέ, με τα στοιχήματα, με την κινητή επικοινωνία και με τα κινητά media. Θυμίζουμε εδώ την εξαγορά των ελληνικών startup «AbZorba» στα τυχερά παιχνίδια  και της «quizdom» στα κινητά παιχνίδια.

Σημαντική ανάπτυξη μπορεί να έχουν επί πλέον τομείς όπως η εικονική πραγματικότητα, με χρήση της για επισκέψεις σε μουσεία, οι εφαρμογές διαδραστικών σπορ, όπως και οι διαγωνισμοί σε ηλεκτρονικά παιχνίδια που, σύμφωνα με την Deloitte, θα έχουν έσοδα στις ΗΠΑ της τάξης του 1,5 δις $.

Γενικότερα πάντως σε σχέση με την οπτικοακουστική βιομηχανία, εκτός από τις ΗΠΑ σημαντικές επιτυχίες έχει η Ανατολική Ευρώπη – τόσο όσον αφορά την πολιτιστική προσφορά, όσο και την οικονομική δραστηριότητα. Κυρίως η Τσεχία με τη συμβολή προβεβλημένων ατόμων όπως ο Μιλος Φόρμαν, η Πολωνία που προωθεί ειδικά την παράδοση και τα κινούμενα σχέδια,  καθώς επίσης η Ουγγαρία – τα έσοδα της οποίας έχουν φτάσει στα 464 εκ. € το 2019, με 319 παραγωγές, από τις οποίες 83 διεθνείς όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά).

Ένα άλλο όφελος τώρα είναι η πώληση των ελληνικών προϊόντων και ο τουρισμός – σημειώνοντας πως στην Ελλάδα, ταινίες όπως ο Ζορμπάς και άλλες, έχουν προωθήσει σημαντικά τις τουριστικές μας αφίξεις. Για παράδειγμα, όταν προβλήθηκε το «Ποτέ την Κυριακή» και ο «Ζορμπάς», η άνοδος ήταν 24% και 29% – ενώ είναι γνωστό το αποτέλεσμα για την Κεφαλονιά και τη Σκόπελο, από τις ταινίες «Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» και το «MAMA MIA», όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά), πάντοτε με την ελπίδα να μελετηθούν για να βοηθηθεί η χώρα μας μαθαίνοντας.

Πολλές άλλες χώρες βέβαια έχουν βοηθηθεί από τον οπτικοακουστικό κλάδο – όπως η Νέα Ζηλανδία με τον «Άρχοντα των δακτυλιδιών» και η Βόρεια Ιρλανδία με το «Game of Thrones».

Όσον αφορά τα κίνητρα παραγωγής στα άρθρα 2 και 5, θα καταθέσουμε στα (πρακτικά) έναν δικό μας πίνακα σύγκρισης αυτών που θα παρέχει η Ελλάδα με το σημερινό σχέδιο νόμου, σε σύγκριση με άλλες χώρες – σημειώνοντας πως ταινίες με ελληνικά θέματα, όπως το «Τροία» το 2003 που γυρίσθηκε στη Μάλτα και στο Μεξικό, το «Αλέξανδρος ο Μέγας» το 2004 στο Μεξικό ή οι «300» που γυρίσθηκε εντελώς ψηφιακά στο Μόντρεαλ, βοήθησαν επίσης την Ελλάδα.

Με κριτήριο τον πίνακα μας, διαπιστώσαμε πως τα κίνητρα που προσφέρει η Ελλάδα, η αύξηση δηλαδή των επιλέξιμων δαπανών στο 40% από 25%, είναι πολύ γενναιόδωρα – γεγονός που μας προξένησε εντύπωση και θέλουμε να ρωτήσουμε γιατί.

Εκτός αυτού, οι επιλέξιμες δαπάνες είναι κάπως ελαστικές, όσο αφορά το ποσόν που τελικά δαπανάται στην Ελλάδα – ενώ υποθέτουμε πως αποσύρεται το ανώτατο όριο των 5 εκ. €. Γιατί αλήθεια; Δεν πρέπει να υπάρχει κάποιο όριο; Έχουμε επίσης τις εξής αντιρρήσεις, όσον αφορά τον Έλεγχο των Παραγωγών στα άρθρα 7 και 8:

(1) Δεν είδαμε ούτε εδώ, ούτε στον αρχικό Ν 4487/2017, κάποιον έλεγχο στη διαδικασία επιλογής για το πολιτισμικό περιεχόμενο – ή για την πολιτιστική συμβολή, όπως αποκαλείται σε άλλες χώρες, κάτι που είναι πολύ σημαντικό.

Ειδικότερα, η βιομηχανία του θεάματος χρησιμοποιείται για λόγους προπαγάνδας σε περιόδους πολέμου αλλά και ειρήνης – ενώ προωθεί συγκεκριμένα μηνύματα που αφορούν την κοινωνία, αλλά και την οικονομία. Ως εκ τούτου είναι απαραίτητος ο έλεγχος.

(2) Δεν υπάρχει επίσης έλεγχος, όσον αφορά τα θέματα ασφάλειας κατά την παραγωγή ταινιών – θυμίζοντας πως έχουν χρησιμοποιηθεί ως κάλυμμα για κατασκοπευτικές κινήσεις ή για τη σύλληψη του εμπόρου ναρκωτικών El Chapo, όπως θα καταθέσουμε στα (πρακτικά). Τι προβλέπεται, για παράδειγμα, εάν τα ξένα συνεργεία συλλέγουν φωτογραφίες στρατιωτικών βάσεων, καταγράφουν αντιπάλους ή στρατολογούν ανθρώπους;

Τέλος, η προθεσμία για αξιολόγηση εντός 10 ημερών στο άρθρο 7 είναι ασφυκτική, χωρίς να υπάρχει κάποιος κατανοητός λόγος – ενώ  οι παραγωγές απαιτούν χρόνο, πρέπει να γίνεται σωστός έλεγχος τους σε συνεργασία με τις υπηρεσίες ασφάλειας, τις αρχαιολογικές υπηρεσίες κλπ.

Σε σχέση τώρα με το άλλο μεγάλο μέρος του νομοσχεδίου, με την ψηφιακή διακυβέρνηση επιγραμματικά, ασφαλώς δεν είναι πανάκεια – αλλά μία βασική επιδίωξη των ΣΕΒ/ΔΙΑΝΕΟΣΙΣ που οδηγεί στα εξής:

(α) στη μείωση του κόστους του δημοσίου,

(β) στη μείωση του κόστους των τραπεζών και στην αύξηση των ήδη υπέρογκων προμηθειών τους, καθώς επίσης

(γ) στην εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων που αναφέραμε στο νομοσχέδιο για το Ελεγκτικό Συνέδριο – η οποία έχει χαρακτηρισθεί από τον κ. Σκέρτσο του ΣΕΒ ως το «πετρέλαιο του 21ου αιώνα».

Δεν πρόκειται ούτε για τη βελτίωση των υπηρεσιών, ούτε για την ασφάλεια τους – όπως διαπιστώθηκε από την απάτη της γερμανικής Wirecard, από τα μηνύματα που έστειλε πρόσφατα η Alpha Bank, από τις χρεώσεις της Πειραιώς την πρωτοχρονιά ή από το μεγάλο αριθμό των εκκρεμών συντάξεων στο e-ΕΦΚΑ.

Αποτελεί βέβαια μια βελτίωση, όσον αφορά την εκτύπωση δικαιολογητικών από το σπίτι ή τη συνταγογράφηση που έπρεπε να είχαν ήδη δρομολογηθεί. Σε σχέση όμως με τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, πρόκειται για κάτι εντελώς απαράδεκτο – πόσο μάλλον όταν η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που τους έχει υιοθετήσει.

Από την άλλη πλευρά, η ψηφιακή μετάβαση έγινε πολύ απότομα – οπότε οι Πολίτες δεν είναι εξοικειωμένοι με τους κινδύνους, ενώ αρκετοί δεν διαφυλάσσουν τα προσωπικά τους συνθηματικά και δεδομένα, δίνοντας τα σε γνωστούς, σε λογιστές κλπ.  για να τους εξυπηρετήσουν. Τι θα συμβεί όταν διαπιστωθούν υποκλοπές;

Για παράδειγμα, έχει αναφερθεί ο κίνδυνος από τη απάτη «sim swapping»  στη διαβούλευση που δεν γνωρίζουμε πώς θα τον αντιμετωπίσετε. Ποιος εξασφαλίζει τους Πολίτες από απάτες; Τι σχεδιάζετε για την εξυπηρέτηση όσων δεν είναι εξοικειωμένοι και για τις αφελληνισμένες τράπεζες που μείωσαν το δίκτυο τους επενδύοντας 1 δις € στη μηχανογράφηση, ταλαιπωρώντας τους Έλληνες, με τα χρήματα των οποίων επιβίωσαν; 

Δεν αναφέρεται πάντως πουθενά από το ΓΛΚ το κόστος των προμηθειών για τα μηχανογραφικά συστήματα, αλλά μόνο σε επίπεδο προσωπικού – γεγονός που θεωρούμε εντελώς απαράδεκτο! Αν και είμαστε λοιπόν υπέρ του εκσυγχρονισμού των διαδικασιών, διατηρούμε μεγάλες επιφυλάξεις για τα άρθρα 14-22, με εξαίρεση το 13.

Ειδικά τα άρθρα 20-22, μάλλον αφορούν προσλήψεις των δικών σας παιδιών – ενώ, όσον αφορά το μητρώο ανηλίκων στα άρθρα 23 και 24, δεν αναφέρεται η εθνικότητα τους. Επομένως, εάν δεν διευκρινιστεί, ασφαλώς δεν θα το ψηφίσουμε – για να μην υποστηρίξουμε μεταξύ άλλων μέσα από αυτό, κυκλώματα διακίνησης ανηλίκων.


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Συντάξτε την άποψή σας

Σχόλια

Γίνε Μέλος
Αγοράζοντας μια συνδρομή, στηρίζεται τη προσπάθειά μας και γίνεστε ενεργό μέλος της ομάδας μας (κίνημα). Θα λάβετε και τα δύο παρακάτω πλεονεκτήματα:

1. Θα μπορείτε να μελετάτε τα άρθρα/αναλύσεις χωρίς να βλέπετε διαφημίσεις (χωρίς περισπασμούς δηλαδή).

2. Θα μπορείτε να τα εκτυπώνετε ή/και να τα αποθηκεύετε σε μορφή PDF (για να τα έχετε πάντα δικά σας).

Αντιαμβανόμαστε πως δεν μπορεί ο καθένας να γίνει συνδρομητής. Για το λόγο αυτό, όσοι από εσάς είσαστε σε θέση να υποστηρίξετε το όραμά μας, θα βοηθάτε και εκείνους που δεν μπορούν να συνδράμουν άμεσα.
×
Don`t copy text!