Το άκρον άωτο της κομματικής υποκρισίας – The Analyst
ΜΑΚΡΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

Το άκρον άωτο της κομματικής υποκρισίας

.

Tο κόμμα που οδήγησε την Ελλάδα χωρίς κανέναν ουσιαστικό λόγο στο ΔΝΤ το 2010, ενώ μαζί με τη ΝΔ τη χρεοκόπησε το 2012 με ηγέτη του τον κ. Βενιζέλο, μετά την «πραξικοπηματική» αποπομπή του κ. Παπανδρέου, υποθηκεύοντας τη χώρα μαζί με τους Πολίτες της, καθώς επίσης παραδίδοντας την εθνική της κυριαρχία, έχει το θράσος σήμερα να ερωτήσει τη ΝΔ που στηρίζει σε όλα τα νομοσχέδια, εάν θα συνεχίσει την ίδια πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με το ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ – επιδιώκοντας προφανώς να ενοχοποιήσει το ΣΥΡΙΖΑ για τα δικά του εγκλήματα όταν αυτό, με τη συνεργασία της ΝΔ, είχε προετοιμάσει το έδαφος πολλά χρόνια πριν, ενώ συνυπέγραψε το 3ο μνημόνιο που επέβαλε το ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ. Ως εκ τούτου πρόκειται για το άκρον άωτο της υποκρισίας – όπου παραστατικά ο ένας ληστής ρωτάει τον άλλο, ενοχοποιώντας τον τρίτο, παρά το ότι όλοι μαζί ανήκαν στην ίδια «συμμορία» που διέπραξε το έγκλημα. 

.

Επικαιρότητα

Έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν τόσο στο ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ (πηγή), όσο και στην ΑΑΔΕ (πηγή) που ίδρυσε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2016, αφού προηγήθηκε ο αφελληνισμός των τραπεζών – μεταβιβάζοντας ουσιαστικά τόσο τη δημόσια, όσο και την ιδιωτική περιουσία μας στους ξένους και ειδικά στους Γερμανούς. Ο ιδρυτικός νόμος του πρώτου είναι εδώ (πηγή), η ιστοσελίδα με τις οικονομικές του καταστάσεις εδώ (πηγή), ενώ το καταστατικό του εδώ (πηγή) – για όσους θέλουν πραγματικά, ως υπεύθυνοι Πολίτες, να ενημερωθούν.

Η υποκρισία τώρα των κομμάτων στην Ελλάδα είναι απύθμενη, όπως συμπεραίνεται από την επερώτηση που κατέθεσε το ΚΙΝΑΛ – το ΠΑΣΟΚ δηλαδή με την αλλαγμένη ονομασία για να αποφύγει αφενός μεν τις ευθύνες του, αφετέρου το κακό όνομα του και την πληρωμή των χρεών του.

Εν προκειμένω, το κόμμα που οδήγησε την Ελλάδα χωρίς κανέναν ουσιαστικό λόγο στο ΔΝΤ το 2010, ενώ μαζί με τη ΝΔ τη χρεοκόπησε το 2012 με ηγέτη του τον κ. Βενιζέλο, μετά την «πραξικοπηματική» αποπομπή του κ. Παπανδρέου (ανάλυση), υποθηκεύοντας τη χώρα μαζί με τους Πολίτες της, καθώς επίσης παραδίδοντας την εθνική της κυριαρχία, έχει το θράσος σήμερα να ερωτήσει τη ΝΔ που στηρίζει σε όλα τα νομοσχέδια, εάν θα συνεχίσει την ίδια πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με το ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ (πηγή) – επιδιώκοντας προφανώς να ενοχοποιήσει το ΣΥΡΙΖΑ για τα δικά του εγκλήματα όταν αυτό, με τη συνεργασία της ΝΔ, είχε προετοιμάσει το έδαφος πολλά χρόνια πριν, ενώ συνυπέγραψε το 3ο μνημόνιο που επέβαλε το ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ.

Για εμάς βέβαια η «γκρίζα ζώνη» είναι ποιά ακίνητα έχουν μεταφερθεί στο ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ και με ποιά αποτίμηση – έχοντας υποβάλει ερωτήσεις που αφορούν τις θυγατρικές του, ΤΑΙΠΕΔ (=Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ) και ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου ΑΕ).

Οι δύο αυτές εταιρείες ιδρύθηκαν το 2011, επί ΠΑΣΟΚ, ενώ το 2016 μεταβιβάσθηκαν στο ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ – σύμφωνα με όσα προβλέπονταν στο τρίτο μνημόνιο του 2015 που υπέγραψαν και τα τρία κόμματα (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ). Επομένως η επερώτηση του ΚΙΝΑΛ είναι το άκρον άωτο της υποκρισίας – όπου ο ένας ληστής ρωτάει τον άλλο, ενοχοποιώντας τον τρίτο, παρά το ότι όλοι μαζί ανήκαν στην ίδια «συμμορία» που διέπραξε το έγκλημα. Μέρος της πρώτης ερώτησης μας προς τον υπουργό οικονομικών αναφέρει τα εξής:

“Το ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ ελέγχεται από πενταμελές εποπτικό συμβούλιο – από το οποίο τα δύο μέλη διορίζουν οι δανειστές, ενώ για τα άλλα τρία έχουν λόγο (άρθρο 191, Ν.4389/2016, Τα αφεντικά του ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ, πηγή). Επομένως, το θεωρούμε ως μια επιχείρηση που ελέγχεται από τους δανειστές και ξένη προς το Δημόσιο συμφέρον – επειδή δεν υπόκειται σε κοινοβουλευτικό έλεγχο, κατά το καθεστώς του Ν. 3429/2005 των ΔΕΚΟ (άρθρο 184, Ν.4389/2016).

Η ΕΤΑΔ προήλθε από την μετονομασία της «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε.» (Ε.Τ.Α.) που είχε απορροφήσει το 2011 την ΚΕΔ (ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Α.Ε.) – η οποία είχε μέχρι τότε την διαχείριση των ακινήτων του δημοσίου. Σύμφωνα με πολλά δημοσιεύματα, μελέτη της ΚΕΔ/ΙΟΒΕ από το 2010, η οποία λογικά πρέπει να ήταν εν γνώσει του τότε Διευθύνοντος Συμβούλου του ΙΟΒΕ κ. Στουρνάρα, αποτιμούσε την αξία των ακινήτων του Δημοσίου στα 300 δις € (πηγή).

Κατά τη συζήτηση του Απολογισμού του 2017, διαπιστώσαμε από τα αναφερόμενα στην έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου ότι, τα ακίνητα που παραχωρήθηκαν στο ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ μέσω των θυγατρικών του δεν έχουν αποτιμηθεί, δεν απεικονίζονται στον Ισολογισμό της Κεντρικής Διοίκησης και δεν υπάρχει Μητρώο Παγίων του Δημοσίου για αυτά ή για άλλα που ενδεχομένως έχουν παραμείνει στο Δημόσιο!

Αναφέρεται επίσης ότι, βρισκόταν σε εξέλιξη η καταγραφή των ακινήτων στο Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας (ΜΑΠ) – από τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας (ΓΓΔΠ). Φαίνεται όμως πως γνώση του Μητρώου Παγίων έχουν οι δανειστές – οι οποίοι γνώριζαν τι πάγια να πάρουν στην ΕΤΑΔ το 2018 και τα επέλεξαν, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών! (πηγή). Ως εκ τούτου το Δημόσιο, μεταφορικά και κυριολεκτικά. «δεν ξέρει τι έχει» – όσο αφορά ακίνητα τουλάχιστον! Οι ερωτήσεις μας λοιπόν είναι οι εξής:

(α) Είναι εις γνώση σας η μελέτη του ΙΟΒΕ/ΚΕΔ του 2010, για την αποτίμηση των παγίων του Δημοσίου; Εάν ναι, σας παρακαλούμε να μας την προσκομίσετε.

(β) Υπάρχει Μητρώο Παγίων του Δημοσίου; Έχει συμπληρωθεί η σχετική διαδικασία; Εάν όχι, γιατί;

(γ) Έχει πραγματοποιηθεί η αποτίμηση του συνόλου των παγίων του Δημοσίου;  Εάν όχι γιατί; Πότε θα πραγματοποιηθεί;”

Μέρος της δεύτερης είναι το παρακάτω: «Το σύνολο της αναπόσβεστης λογιστικής αξίας των ακινήτων που είναι καταχωρημένα στο Ενεργητικό του ΤΑΙΠΕΔ, ήταν στις 31.12.18 μόλις 39.659 €! Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι, η μέση αξία τουλάχιστον για τα 123 ακίνητα που πρέπει να περιλαμβάνονται στο ενεργητικό του, είναι 322 €!».

Τέλος, μέρος της τρίτης είναι το εξής: «Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, αποτιμήσεις σε εύλογες αξίες έχουν γίνει από ανεξάρτητο εκτιμητή για 2.558 μόνο από τα ακίνητα της ΕΤΑΔ. Η αναπόσβεστη λογιστική αξία του συνόλου των παγίων της (μη κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία), στις 31.12.2018, ανερχόταν σε 1.070 εκ. € – από τα οποία η αναπόσβεστη λογιστική αξία των Επενδύσεων σε Ακίνητα ήταν 895 εκ. €. Αυτό σημαίνει ότι, η μέση αξία των ακινήτων είναι περίπου 12.500 €!».

Περαιτέρω, μόνο από αυτές τις ερωτήσεις καταλαβαίνει κανείς τι συμβαίνει στην Ελλάδα, καθώς επίσης πώς τα κόμματα που την οδήγησαν έως εδώ, προσπαθούν να θολώσουν το τοπίο – για να μην μπορεί να καταλάβει κανείς τίποτα, εάν δεν έχει κάποιες γνώσεις οικονομικών. Φυσικά υπάρχουν λύσεις, αλλά πρέπει να τις επιδιώξει πραγματικά κανείς – όπως θα ήταν η νομική προσβολή στη νομική υπόσταση και στη λειτουργία του ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ.

Για παράδειγμα, η βασική αιτιολογία της δημιουργίας του ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ, σύμφωνα με τον ιδρυτικό του νόμο (πηγή), είναι η συμβολή του στη μείωση των οικονομικών υποχρεώσεων (=δημοσίου χρέους) της Ελληνικής Δημοκρατίας – οι οποίες όμως συνεχίζουν να αυξάνονται, παρά το ξεπούλημα και τα 5-6 δις € που εισπράχθηκαν. Δεν δημιουργούνται δε ούτε σημαντικές νέες θέσεις εργασίας, ούτε αποδίδει αρκετά κέρδη για την κάλυψη των τοκοχρεολυσίων.

Εκτός αυτού, επιβαρύνει το δημόσιο με τα έξοδα λειτουργίας του και δεν πληρώνει φόρους για τα ακίνητα που κατέχει. Επίσης το κράτος (=όλοι εμείς με τους φόρους που πληρώνουμε), επιχορηγεί εταιρείες που διαχειρίζεται το ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ – όπως τον ΟΑΣΑ, τον ΟΣΥ κλπ. Τέλος, το ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ μπορεί να περιορίζει τα έξοδα των εταιριών που κατέχει (όπως τη μείωση του στόλου των λεωφορείων κλπ.), ενώ είναι στο χέρι του να τις εξαναγκάζει να αγοράζουν αυτά που χρειάζονται από άλλες χώρες – όπως από τη Γερμανία, αντί από την ΕΛΒΟ.

Όλα αυτά μπορεί να τα προσβάλει νομικά μία κυβέρνηση που θα έχει την απαιτούμενη πολιτική βούληση – εναλλακτικά να διαπραγματευθεί άλλες συνθήκες που δεν θα επιβαρύνουν τη χώρα μας. Η συνολική αξία τώρα των συμμετοχών του ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ και του Δημοσίου στον προϋπολογισμό του 2020, φαίνονται στο γράφημα που ακολουθεί:

Περαιτέρω, οι συμμετοχές σε μη εισηγμένες εταιρίες είτε του ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ, είτε του Δημοσίου, απεικονίζονται σε λογιστικές αξίες – γεγονός που δεν έχει καμία σχέση με την αγοραία αξία τους και με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα. Επομένως δεν είναι αντιπροσωπευτικές, είναι απαράδεκτο και εμπαίζονται οι Πολίτες. Το πρώτο λοιπόν που θα έπρεπε να συμβεί δεν είναι η ανόητες, προσχηματικές ερωτήσεις του ΚΙΝΑΛ, αλλά η αποτίμηση όλων των επιχειρήσεων του ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ – για να γνωρίζουμε ποια είναι η πραγματική αξία τους και για να μην ξεπουληθούν έναντι «τριάντα αργυρίων».

Για παράδειγμα το Ε. Βενιζέλος, του οποίου το 55% εκτιμάται στα 417 εκ. €, όταν για το 30% υπάρχουν δέκα ενδιαφερόμενοι, με την τιμή πώλησης του να αναμένεται να υπερβεί το 1,5 δις €, αποτελεί μία «εξόφθαλμη περίπτωση υποεκτίμησης – αφού με το συγκεκριμένο κριτήριο το 55% αξίζει έως και 3 δις €, δηλαδή 2,5 δις € παραπάνω από όσο είναι καταχωρημένο.

Οι κυριότερες τώρα επιχειρήσεις του ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ αυτή τη στιγμή (Ε. Βενιζέλος, ΔΕΗ, ΔΕΠΑ, ΔΕΘ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, Λαρκο, ΕΛΠΕ, Λιμάνια) μάλλον προορίζονται για πώληση – με τη συνολική τους λογιστική αξία να είναι μόλις περί τα  3,5 δις €! Κάποιες άλλες μικρότερες συμμετοχές (ΔΕΘ, Αλυκές, Διώρυγα κλπ.) συνολικά δεν υπερβαίνουν τα 500 εκ. €, όσον αφορά τη λογιστική τους αξία – πολύ κάτω από την τιμή που αναφέρεται ότι θα ξεπουληθεί μόνο η Εγνατία Οδός (συντήρηση). Όσον αφορά τη δομή του φαίνεται στο γράφημα που ακολουθεί:

Οι άμεσες συμμετοχές του ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ είναι οι παρακάτω, ενώ όπως σημειώσαμε η συνολική αξία των συμμετοχών είναι περί τα 8 δις € (εξαρτάται από τις τιμές μετοχών). Οι αξίες όμως των μη εισηγμένων, χωρίς να υπολογίζονται οι εταιρίες συμμετοχών ΤΧΣ, ΤΑΙΠΕΔ, ΕΤΑΔ είναι περί το 1,7 δις € – αλλά είναι σίγουρα υποεκτιμημένες αφού βασίζονται σε λογιστικές αξίες (πχ Αερολιμένας Αθηνών μόνο 190 εκ. € για το 25%!).

 

Ειδικά όσον αφορά το ΤΑΙΠΕΔ και τις άμεσες συμμετοχές του, είναι οι παρακάτω:

Η συνολική αξία των μη εισηγμένων συμμετοχών του ΤΑΙΠΕΔ είναι πολύ πάνω από τα 1,3 δις € που εμφανίζεται. Μαζί με τις εισηγμένες, η αξία των συμμετοχών του ΤΑΙΠΕΔ υπερβαίνει τα 2,6 δις € (σε λογιστικές αξίες, χωρίς δηλαδή να έχει γίνει αναλυτική αποτίμηση τους τόσο για τις εισηγμένες, όσο και για τις μη εισηγμένες). Στην ιδιοκτησία του συμπεριλαμβάνεται το Ελληνικό που θα αναπτυχθεί από την Lamda Development. Το ενδιαφέρον όμως που προέκυψε πρόσφατα είναι το ότι, μόνο το 30% του οικοπέδου θα περάσει στην κυριότητα της Lamda – ενώ το άλλο μένει στο ΤΑΙΠΕΔ και υπό αίρεση (πηγή)

Όσον αφορά τις άλλες «ιδιοκτησίες» του ΤΑΙΠΕΔ, θα θέλαμε να επιμείνουμε στα Λιμάνια – τα οποία, εκτός από στρατηγικής σημασίας πύλες της χώρας, είναι κερδοφόρα! Το γεγονός αυτό διαπιστώνεται από το ότι, ότι έχει αυξηθεί η αξία των ιδίων κεφαλαίων τους – ενώ αντίστοιχα κερδοφόρα ήταν και τα 14 αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν στην Fraport, αν και τα σχετικά στοιχεία δεν δημοσιοποιήθηκαν!

Από την άλλη πλευρά, η συνολική αξία των επιχειρήσεων του Δημοσίου, ξανά στη λογιστική τους αξία που είναι πολύ χαμηλότερη από την πραγματική, υπολογίζεται στα  13,5 δις € – εκ των οποίων τα 6,1 δις € αφορούν μόνο την Εγνατία Οδό. Όσο περίπου κόστισε δηλαδή, ενώ σχεδιάζεται να παραχωρηθεί για ψίχουλα –  δήθεν ως έργο συντήρησης!

Ποιος είναι ο λόγος αλήθεια να παραχωρηθεί φτηνά μια πανάκριβη δημόσια περιουσία και μία στρατηγική υποδομή που χρηματοδοτήθηκε με δημόσιους πόρους, ενώ έτσι και αλλιώς έχει έσοδα που είναι σε θέση να καλύψουν τόσο τη συντήρησή της, όσο και τον αναπτυξιακό ρόλο της; Κανένας, με εξαίρεση την πολιτική διαφθορά.

Προφανώς ο καλύτερος τρόπος χρησιμοποίησης τους είναι μέσω της αναπτυξιακής τράπεζας που δημιουργήθηκε από το ΣΥΡΙΖΑ, με τον Ν. 4608/2019  – κάτι στο οποίο θα αναφερθούμε σε μία επόμενη ανάλυση, όπως επίσης στα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου που ληστεύονται σταδιακά.


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Συντάξτε την άποψή σας

Σχόλια

Γίνε Μέλος
Αγοράζοντας μια συνδρομή, στηρίζεται τη προσπάθειά μας και γίνεστε ενεργό μέλος της ομάδας μας (κίνημα). Θα λάβετε και τα δύο παρακάτω πλεονεκτήματα:

1. Θα μπορείτε να μελετάτε τα άρθρα/αναλύσεις χωρίς να βλέπετε διαφημίσεις (χωρίς περισπασμούς δηλαδή).

2. Θα μπορείτε να τα εκτυπώνετε ή/και να τα αποθηκεύετε σε μορφή PDF (για να τα έχετε πάντα δικά σας).

Αντιαμβανόμαστε πως δεν μπορεί ο καθένας να γίνει συνδρομητής. Για το λόγο αυτό, όσοι από εσάς είσαστε σε θέση να υποστηρίξετε το όραμά μας, θα βοηθάτε και εκείνους που δεν μπορούν να συνδράμουν άμεσα.
×
Don`t copy text!