Ανοιχτά σύνορα για τους παράνομους, κλειστά για τους Έλληνες – The Analyst
Κοινοβουλευτικές Εργασίες

Ανοιχτά σύνορα για τους παράνομους, κλειστά για τους Έλληνες

.

Συμφώνησε κυβέρνηση σας να γίνει η Κρήτη «λιμάνι πρώτης αποβίβασης» για τους παράνομους μετανάστες που θα έρχονται από τη Λιβύη; Δεχθήκατε  να οριστεί ελληνικός λιμένας ως «λιμάνι πρώτης αποβίβασης» των παράνομων μεταναστών που θα «διασωθούν» στο πλαίσιο των περιπολιών; Εάν ναι, ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο η Ελλάδα γίνεται χώρα φιλοξενίας κι άλλων παράνομων. Αντικαθιστά την Ιταλία και γίνεται πλέον ο «ελκυστικός προορισμός» των παράνομων μεταναστών από την Αφρική και τη Λιβύη, οι οποίοι θα αρχίσουν να συρρέουν κατά χιλιάδες στη χώρα μας, αφού θα ξέρουν πως θα τους «διασώζουν».

.

Κοινοβουλευτική Εργασία

Κατ’ αρχήν θα θέλαμε και εμείς να αναφερθούμε στο θάνατο του κ. Γλέζου, ενός πραγματικού πατριώτη – ο οποίος θυμίζουμε πως ζήτησε με εντιμότητα συγνώμη για τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την προδοσία του 2015. Τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του. Όπως γνωρίζετε τώρα, προσπαθούμε να κάνουμε ουσιαστική και όχι τυπική εξέταση των νομοσχεδίων – ειδικά στις επιτροπές άρθρο προς άρθρο, με τις ερωτήσεις και με τις απορίες μας, οι οποίες δυστυχώς σπάνια απαντώνται. Στο σημερινό νομοσχέδιο τώρα, όπου ελπίζουμε να καταλάβουν οι Έλληνες πως θα ακολουθηθεί από ένα ακόμη πιο αυστηρό μνημόνιο που όμως θα το αποδεχθούν εύκολα θεωρώντας χειραγωγούμενοι πως είναι το αντίτιμο του ότι δεν πέθαναν,  τα εξής:

ΠΝΠ1 1 Κύρωση της από 25.2.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού»

Η ΠΝΠ αυτή, η πρώτη, αφορά πρακτικές άμεσης αντιμετώπισης του κορονοϊού σε ιατρικό επίπεδο.  Να σημειώσουμε ότι είναι θετικό πως λάβαμε μέτρα – αλλά ίσως έπρεπε να είχαν ληφθεί πιο γρήγορα όσον αφορά τα ταξίδια από το εξωτερικό και την τήρηση της καραντίνας για τους συγκεκριμένους ταξιδιώτες. Αλήθεια που οφείλεται η χαλάρωση σε αυτό το σημείο; Σε κακή πληροφόρηση;

Άρθρο πρώτο:  Μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης και περιορισμού της διάδοσης της νόσου

Αφορά τον περιορισμό συγκεντρώσεων. Βλέπουμε όμως πως στους παράνομους μετανάστες διαπιστώνονται πολλά παραδείγματα μη συμμόρφωσης. Οφείλεται στο ότι δεν ενημερώθηκαν ή στο ότι αδιαφορούν; Στη διαφορετική κουλτούρα;. Μήπως το πρόστιμο δεν τους φοβίζει; Μήπως θα πρέπει να λαμβάνεται αρνητικά στην εξέταση των αιτήσεων ασύλου ή να ληφθούν άλλα μέτρα περιορισμού της κίνησης;

Γενικά είμαστε και εμείς προβληματισμένοι ως προς την αποτελεσματικότητα του περιορισμού κυκλοφορίας. Μήπως θα πρέπει να υπάρξει κάποια χαλάρωση ή αυστηροποίηση μετά τις 18:00; Έχει αναφερθεί ότι δεν έγινε έλεγχος στους επαναπατρισθέντες από Λονδίνο. Ισχύει;

Ειδικά για τη Μεγάλη Εβδομάδα θα θέλαμε να το επανεξετάστε. Ενδεχομένως να υπάρχουν περιορισμοί για τον συνωστισμό μέσα στις εκκλησίες όπως στα σουπερμάρκετ – αλλά και εκτός με τη λήψη μέτρων. Είναι μια ανάγκη και μία διέξοδος για πολλούς πιστούς σε αυτές τις δύσκολες ώρες.

Άρθρο δεύτερο: Ζητήματα προσωπικού

Περιλαμβάνει τις προσλήψεις προσωπικού. Αφορά όπως φαίνεται σε δημοσιεύματα σε προσλήψεις 2.000 ατόμων με κόστος 70 εκ. € για το 2020 – δηλ. λογικά για 10 ή 9 μήνες.  Οπότε το μέσο κόστος είναι περίπου 3.500 € μηνιαίως. Ισχύει; Γιατί δεν αναφέρεται στην έκθεση του Γ.Λ.Κ.; Ποια είναι η τμηματοποίηση ανά ειδικότητες προσωπικού, δηλαδή ιατροί και νοσηλευτές;

Αντιλαμβανόμαστε ότι περισσότερο από προσωπικό υπάρχει μεγάλη έλλειψη σε ΜΕΘ – ενώ ακόμη και η Γερμανία τώρα θα τις αυξήσει. Θα καλυφθεί ένα μέρος των ελλείψεων με αυτές τις προσλήψεις και σε ποιο βαθμό; Πριν την κρίση του κορονοϊού νομίζουμε ότι είχαμε περί τις 560 ΜΕΘ. Παρακαλούμε να διευκρινιστεί πόσες έχουμε τώρα, πόσες λειτουργούν, όπως και πόσες κλίνες αυξημένη φροντίδας – δηλαδή με αναπνευστήρα.

Επίσης πόσες ΜΕΘ του ιδιωτικού τομέα χρησιμοποιεί το Δημόσιο κάτω από φυσιολογικές συνθήκες, πόσες τώρα και με τι κόστος, επειδή έχουν αναφερθεί πολλά.

Σημειώνουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος του ιδιωτικού τομέα ελέγχεται από το κεφαλαίο CVC μέσω της εταιρίας του Hellenic Healthcare Group (HHG) και του Ομίλου του Ιατρικού Κέντρου. Το CVC έχει προβεί σε πολλές εξαγορές τα τελευταία χρόνια και ελέγχει το Υγεία, τη γυναικολογική και μαιευτική κλινική Μητέρα και το μαιευτήριο Λητώ, τη γενική κλινική Metropolitan General, πρώην Iaso General καθώς και την Creta Inter Clinic. Πως συμβάλλει;

Το Ιατρικό Κέντρο έχει προσφέρει μια κλινική (Ιατρικό Αιγάλεω). Το Ερρίκος Ντυνάν που ανήκει στην Τράπεζα Πειραιώς πως συμβάλλει; Η Euromedica που έχει ευρύ δίκτυο 47 διαγνωστικών κέντρων σε όλη την Ελλάδα και ενδεχομένως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τεστ κορονοϊου, πώς εμπλέκεται;

Ελέγχεται από το κεφάλαιο Farallon που έχει αγοράσει δάνεια ύψους 200 εκ. € και την Τράπεζα Πειραιώς. Δεν θα μπορούσαν να επιταχθούν ειδικά οι μονάδες της Πειραιώς αφού δίνουμε εγγυήσεις για το Σχέδιο Ηρακλής;

Άρθρο τρίτο: Ζητήματα δημοσίων συμβάσεων

Αφορά την προμήθεια υλικού. Εδώ θα θέλαμε να σημειώσουμε τα εξής, ως προς μερικά ιατρικά αναλώσιμα και εξοπλισμό.

Μάσκες

Είναι δυνατόν σε χώρα της ΕΕ να λείπουν βασικά προϊόντα και η βοήθεια να ανάγεται σε προμήθεια μασκών; Πόσο μάλλον μία χώρα όπως η Ελλάδα που είναι παραγωγός βαμβακιού;

Αντισηπτικά

Ευτυχώς που δόθηκε άδεια μετά και από δικές μας παρεμβάσεις για αύξηση της παραγωγής. Όπως επίσης θα πρέπει να προμηθευτούμε αιθυλική αλκοόλη είτε από το εξωτερικό είτε από το εσωτερικό από εναλλακτικές πηγές (πχ τεύτλα, ΕΛΠΕ κλπ)

Αναπνευστήρες

Θα πρέπει να φτιαχτούν αναπνευστήρες. Είναι τεχνικά δυνατόν. Ο κ. Πέτσας είπε πρόσφατα ότι δεν υπάρχει δυνατότητα Γιατί; Ίσως μπορούν να κατασκευασθούν στην ΕΛΒΟ, στα Ελληνικά Ναυπηγεία, σε ιδιωτικές εταιρίες κλιματιστικών ή οικιακών συσκευών κλπ. Να δοθεί τελεσίγραφο σε ΑΕΙ-ΣΕΒ για να φτιάξουν όπως έκανε οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Τεστ Κορονοϊου: Το κόστος των τεστ στην Ελλάδα είναι: (από ΚΥΑ 1542/13/320 ΦΕΚ848 Β)

Το κόστος για τα Κινέζικα που πήρε για παράδειγμα η Τσεχία είναι περίπου 5 € το ένα (546.000 $ για 100.000 τεστ δηλ 5,46 $ ανά τεστ – αν και το 80% βρέθηκε ελαττωματικό (όπως και στην Ισπανία).

Έστω όμως ότι κάναμε δυο φορές το τεστ σε περίπτωση που είναι ελαττωματικό η πιθανότητα λάθους είναι πολύ μικρή. Άρα θα μπορούσαμε να καλύψουμε όλο τον πληθυσμό με 100 εκ. € και χωρίς να καταβάλλεται κόστος στα διαγνωστικά κέντρα.

Και η ΜΕΘ και τα τεστ συνδέονται με την δυνατότητα της χώρας να εφαρμόσει μια επιθετική πολιτική – όχι την αμυντική του να κρατάει όλο τον κόσμο στο σπίτι για να αποφύγει την υπερφόρτωση του αποδυναμωμένουν ΕΣΥ. Παράλληλα θα μειωνόταν το κόστος για την οικονομία.

Άρθρο τέταρτο: Ζητήματα αναγκαστικής διάθεσης χώρων

Φανταζόμαστε αφορά τις νοσοκομειακές κλίνες και τις ΜΕΘ για τις οποίες έχουμε αναφερθεί. Φαίνεται ότι το σύστημα καλύπτει τις ανάγκες αυτή τη στιγμή. Έχει γίνει ο σχεδιασμός χρησιμοποίησης άλλων χώρων αν χρειαστεί όπως στο εξωτερικό (στάδια, συνεδριακά κέντρα κλπ);

Άρθρο πέμπτο: Έκτακτη οικονομική ενίσχυση Υπουργείου Υγείας

Σε τι ποσό μπορεί να φτάσει η οικονομική βοήθεια; Έως τώρα αναφέρονται 200 εκ. Έχει σχέση με τις γενικότερες διαστάσεις του πακέτου του κορονοϊού που βλέπουμε ότι φτάνει στα 15 δις ταμειακά και δεν ξέρουμε να υπάρχουν αυτά τα ποσά; Από την άλλη πλευρά, ίσως να μπορούσαμε να αποφύγουμε μέρος των οικονομικών μέτρων, εάν ακολουθήσουμε μια πιο επιθετική πολιτική για την επιδημιολογική αντιμετώπιση του κορονοϊού και επανεκκινήσουμε την οικονομία γρηγορότερα.

Θα θέλαμε να έχουμε την άποψή σας. Την άποψη του κ. Τσιόδρα την έχουμε ακούσει. Όμως ο κ. Τσιόδρας δεν κυβερνάει την χώρα όσο σεβαστός και αν είναι. Μπορεί να πει να μείνουν όλοι στο σπίτι για ένα χρόνο όπως ένας σεισμολόγος μπορεί να πει να μείνουν εκτός σπιτιού για ένα χρόνο μετά τον σεισμό. Τις αποφάσεις όμως πρέπει να τις πάρει η συντεταγμένη πολιτεία με γενικότερες παραμέτρους. Αν γλυτώσουμε κάποιες ζωές σήμερα μπορεί να χαθούν πιο πολλές αύριο αν επιβληθούν σκληρά μνημόνια. Είναι γνωστή η σχέση ποιότητας ζωής και μνημονίων.

ΠΝΠ 2: Κύρωση της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του»

Η ΠΝΠ αυτή, αφορά μερικά πρώτα μέτρα άμεσης αντιμετώπισης των οικονομικών συνεπειών του κορονοϊου και ειδικά του τρόπου πρόληψής τους μέσω της καταστολής της οικονομίας.

Άρθρο 1: Αναστολή καταβολής Φ.Π.Α. υπό προϋποθέσεις

Αφορά πληγείσες επιχειρήσεις. Θετικό. Να σημειώσουμε εδώ ότι έχουμε ζητήσει την μείωση της προκαταβολή φόρου για όλες τις επιχειρήσεις – καθώς επίσης τη μείωση του ΦΠΑ για τα είδη πρώτης ανάγκης.

Άρθρο 2: Αναστολή είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών και παράταση προθεσμίας καταβολής δόσεων

Αφορά δάνεια επιχειρήσεων. Ποιο είναι το κόστος; Θα συμπεριλαμβάνονται και τα δάνεια των εργαζομένων σε επιχειρήσεις που κλείνουν ή αυτών που απολύθηκαν; Επίσης έχουμε ζητήσει το πάγωμα των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας. Νομίζω ο κ. Πετσας είπε ότι εξετάζεται. Θετικό.

Άρθρο 3: Παράταση προθεσμίας καταβολής ασφαλιστικών εισφορών

Θετικό. Το ποσό των εισφορών περίπου 6 δις ανά μήνα. Αναφέρθηκε ότι θα προσφερθεί 25% έκπτωση για εμπρόθεσμη καταβολή άρα 1,5 δις € κόστος ανά μήνα. Υπάρχουν τα χρήματα αυτά; Ή μήπως πρόκειται για προεκλογικές εξαγγελίες και δεν θα δοθούν ποτέ; Θεωρεί ο πρωθυπουργός πως οι συνθήκες είναι κατάλληλες και υπέρ του για τη διεξαγωγή πρόωρων εκλογών, όπως συνήθως συμβαίνει σε πολέμους, στους οποίους όλοι στηρίζουν όποιον τυχόν κυβερνάει λόγω των φόβων τους;

Άρθρο 4: Έκτακτα και προσωρινά μέτρα στην αγορά εργασίας για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 ως προς την οργάνωση του χρόνου και του τόπου εργασίας

Δεν έχουμε σημειώσεις. Αναφέρεται σε άδειες προσωπικού. Ποιο είναι το κόστος για τις επιχειρήσεις και το δημόσιο; Δεν ποσοτικοποιείται.

Άρθρο 5: Άδεια ειδικού σκοπού δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διευκολύνσεις

Ίδια με ανωτέρω

Άρθρο 6: Αναβολή συνεδριάσεων υγειονομικών επιτροπών ΚΕ.Π.Α.

Δεν έχω  κάτι

Άρθρο 7: Παράταση ισχύος εγκριτικών αποφάσεων για ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα και επίδομα στέγασης – Αναστολή προθεσμιών διαδικασίας χορήγησης επιδόματος γέννησης

Δεν έχω κάτι

Άρθρο 8: Θέματα συμβάσεων Υπουργείου Οικονομικών

Δεν έχω κάτι

Άρθρο 9: Παράταση αναστολής καταβολής Φ.Π.Α. για πληγείσες επιχειρήσεις που είχαν συναλλαγές με την εταιρεία “Thomas Cook Group PLC

Δεν έχω  κάτι. Απλά περιμένουμε να δούμε πότε θα λυθεί και αν θα λυθεί το πρόβλημα. Εντάσσεται σε αυτό που λέμε ανάγκη για αλλαγή του οικονομικού μοντέλου – ο τουρισμός δεν είναι βιομηχανία.

Άρθρο 10: Κατεπείγουσες διατάξεις για τη λειτουργία Δήμων και Περιφερειών κατά τη διάρκεια της λήψης μέτρων αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19

Δεν έχω κάτι. Αφορά κατευθείαν αναθέσεις συμβάσεων από Δήμους. Να δούμε που θα φτάσει ο λογαριασμός.

Άρθρο 11: Προσωρινή αναστολή λειτουργίας των δικαστηρίων και των εισαγγελιών

Δεν έχω κάτι. Αναφέρουμε ότι έχει προκληθεί ανησυχία σε σχέση με το ότι, παρά τα κλειστά δικαστήρια θα διενεργηθούν πλειστηριασμοί. Παρακαλώ να υπάρξει διαβεβαίωση στο κοινό.

Άρθρο 12: Ζητήματα Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο 13: Ζητήματα Υπουργείου Τουρισμού

Δεν έχω κάτι. Αφορά σε εκπαίδευση προσωπικού. Ποιο το κόστος και η χρησιμότητα; Ίσως θα πρέπει να κατευθυνθεί σε άλλες εργασίες – ειδικά αν η σεζόν είναι χαμένη. Για παράδειγμα στη συγκομιδή αγροτικών προϊόντων.

Άρθρο 14: Ζητήματα Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο 15 Παράταση ισχύος αδειών διαμονής λόγω εξαιρετικών αναγκών

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο 16: Έγκριση τεχνικών προδιαγραφών έκτακτων προμηθειών για κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας

Δεν έχω κάτι. Να δούμε που θα φτάσει ο λογαριασμός.

Άρθρο 17: Προσωπικό κλάδων υγείας

Τι προσωπικό αφορά; Να διευκρινιστεί. Φαίνεται ότι δεν είναι προσωπικό «μάχιμο» – κάτι που έχει ανάγκη το σύστημα. Εδώ η Ελληνική λύση έχει προτείνει ειδικά για το πρόβλημα έλλειψης των νοσηλευτών, να αξιοποιηθούν αυτή την δύσκολη στιγμή τα χιλιάδες άνεργα παιδιά – νοσηλευτές τα οποία περιμένουν κάποια στιγμή να διορισθούν. Ως αντάλλαγμα αυτοί που τώρα θα βοηθήσουν να πάρουν μόρια, έτσι ώστε στο μέλλον να έχουν ένα πλεονέκτημα στον ενδεχόμενο διορισμό.

Άρθρο 18: Διάθεση ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού

Αν αφορά μόνο μονάδες του δημόσιου τομέα δεν έχω σχόλια – δεν ξέρω δηλαδή αν περιλαμβάνει και επιτάξεις από τον ιδιωτικό τομέα.

Άρθρο 19: Διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο 20: Ματαίωση παρελάσεων

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο 21: Μετάδοση ενημερωτικών μηνυμάτων

Αφού είναι δωρεάν η μετάδοση των διαφημίσεων πως δόθηκε το ποσόν τον 13 εκατομμυρίων για την ενημέρωση; Είναι σκάνδαλο και πρέπει να διευκρινιστεί.

ΠΝΠ 3 Κύρωση της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19»

Άρθρο πρώτο: Έκτακτα μέτρα για τη διασφάλιση της τροφοδοσίας της αγοράς και τη λειτουργία υπεραγορών τροφίμων και επιχειρήσεων εστίασης.

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο δεύτερο: Έκτακτα μέτρα για την εξασφάλιση της επάρκειας μέσων ατομικής προστασίας και προσωπικής υγιεινής

Μιλάτε για μέτρα για την εξασφάλιση της επάρκειας μέσων ατομικής προστασίας και προσωπικής υγιεινής. Οι φαρμακοποιοί όμως σας διαψεύδουν και ισχυρίζονται πως υπάρχει τεράστιο πρόβλημα για τους πολίτες που προσέρχονται στα φαρμακεία ζητώντας τα προϊόντα αυτά (μάσκες αντισηπτικά, γάντια), στα οποία δυστυχώς υπάρχει τεράστια έλλειψη. Τι ισχύει;

Στο δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1, μίλησε ο νοσηλευτής στο Θριάσιο Νοσοκομείο κ. Μανώλης Βαρδαβάκης και στάθηκε στο γεγονός ότι, δεν υπάρχουν τα απαιτούμενα υλικά και οι εργαζόμενοι καλούνται οι ίδιοι να ράψουν προστατευτικές μάσκες.

Συγκεκριμένα ανέφερε τα εξής: «Είναι γνωστό το παράδειγμα του νοσοκομείου της Χαλκίδας που τελείωσαν οι μάσκες και βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα, που ακριβώς επειδή έχουν τελειώσει οι προστατευτικές μάσκες, καλεί το νοσοκομείο τους εργαζόμενους να ράψουν προστατευτικές μάσκες και αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει μόνο στο νοσοκομείο της Χαλκίδας. Στα περισσότερα δημόσια νοσοκομεία, αλλού με πρωτοβουλία των ίδιων των εργαζομένων και αλλού κάτω από τις εντολές των διοικήσεων ράβονται μάσκες. Καταλαβαίνετε με τι εξοπλισμό καλούμαστε να δώσουμε μία μάχη εμείς οι εργαζόμενοι και να την κερδίσουμε». «οι ελλείψεις έχουν φτάσει στο σημείο που μία μάσκα γίνεται περιζήτητη. Δίνεται μία μάσκα που η διάρκεια της είναι για λίγες ώρες σε γιατρούς για να την κρατήσουν για 24 ώρες, σε νοσηλευτές να την κρατήσουν για οκτώ ώρες. Δίνονται με το σταγονόμετρο ακόμα και τ’ αντισηπτικά στα νοσοκομεία».

Άρθρο τρίτο: Ζητήματα δημοσίων συμβάσεων Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο τέταρτο: Μέτρα ενίσχυσης της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο πέμπτο: Έκτακτα μέτρα ιχνηλάτησης κρουσμάτων του κορωνοϊού COVID-19

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο έκτο: Επίταξη κινητών πραγμάτων, αναλώσιμων και μη, για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο έβδομο: Έκτακτες προμήθειες ανταλλακτικών ασθενοφόρων

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο όγδοο: Διαδικασία αποδοχής δωρεών

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο ένατο: Πρόσθετα μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης και περιορισμού της διασποράς της νόσου

Εδώ περιλαμβάνονται οι επαναπατρισμοί. Είναι ένα θέμα που απασχόλησε τόσο όσο αφορά το σπάσιμο της καραντίνας από ορισμένους ανεύθυνους νέους αλλά και το αν πραγματικά όσοι γυρίζουν το έχουν ανάγκη. Τέθηκε ένα όριο 1,5 εκ. € δαπάνη. Πως τέθηκε; Υπάρχουν 600.000 έξω από το braindrain. Με ποια κριτήρια επιλέγεται ποιοι θα έρθουν;

Στα πλαίσια αυτού του άρθρου συμφώνησε η κυβέρνηση σας να γίνει η Κρήτη «λιμάνι πρώτης αποβίβασης» για τους παράνομους μετανάστες που θα έρχονται από τη Λιβύη;

Δεχθήκατε  να οριστεί ελληνικός λιμένας ως «λιμάνι πρώτης αποβίβασης» των παράνομων μεταναστών που θα «διασωθούν» στο πλαίσιο των περιπολιών; Εάν ναι, ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο η Ελλάδα γίνεται χώρα φιλοξενίας κι άλλων παράνομων. Αντικαθιστά την Ιταλία και γίνεται πλέον ο «ελκυστικός προορισμός» των παράνομων μεταναστών από την Αφρική και τη Λιβύη, οι οποίοι θα αρχίσουν να συρρέουν κατά χιλιάδες στη χώρα μας, αφού θα ξέρουν πως θα τους «διασώζουν».

Άρθρο δέκατο: Προσλήψεις στην Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας, στα πανεπιστημιακά και στρατιωτικά νοσοκομεία

Σαν Ελληνική Λύση έχουμε προτείνει επιπλέον οι στρατιωτικοί ιατροί να είναι σε όλες τις πύλες εισόδου της χώρας και να πραγματοποιούν ιατρικό έλεγχο σε όσους εισέρχονται!  Δεν αναφέρεται κόστος από το Γ.Λ.Κ. Δεν το κάνει ποτέ. Γιατί; Πόσα άτομα προβλέπετε να προσληφθούν; Πόσοι χρειάζονται;

Άρθρο ενδέκατο Εφαρμογή άδειας ειδικού σκοπού σε ιδιωτικούς φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας

Άρθρο δωδέκατο: Ανάθεση υπηρεσιών από τον Ε.Ο.Δ.Υ. για την εξέταση δειγμάτων σε ιδιωτικούς παρόχους

Δεν έχω κάτι.

Άρθρο δέκατο τρίτο Μηχανισμός στήριξης των εργαζομένων

Θετικό. Κάναμε υπολογισμό με βάση τις κατοπινές εξαγγελίες και προκύπτει ένα κόστος περί τα 5,4 δις € (2,7% τους ΑΕΠ;) που θα καταθέσουμε στα (πρακτικά) – γενικότερα ένα δημοσιονομικό κόστος 7,3 δις €. Από πού θα βρεθούν αυτά τα χρήματα; Μήπως από τη Γερμανία με αντάλλαγμα να μετατραπούμε σε μεταναστευτικό στρατόπεδο της;

  1. Πρώτη εξαγγελία (13.3.20 και 18.3.20)

  1. Δεύτερη εξαγγελία (30.3.20)

Νομίζουμε είναι από τα υψηλότερα ποσά που δίνεται στην ΕΕ (πίνακας) Που θα βρεθούν αυτά; Μήπως είναι καλύτερα λοιπόν να γίνει μια επιθετική πολιτική και να επιστρέψει ο κόσμος πιο γρήγορα στην εργασία;

δις Πακέτο ΑΕΠ % ΑΕΠ
Ελλάδα 7,3 (σύνολο για ποσά Ελλάδας 30.3.20) 187 3.9%
Γερμανία 350 3,436 10.2%
ΗΒ 33.5 2,523 1.3%
Γαλλία 45 2,419 1.9%
Ιταλία 28 1,788 1.6%
Ισπανία 20 1,245 1.6%
Πορτογαλία 9.2 212 4.3%
Ιρλανδία 3.2 347 0.9%
ΗΠΑ $2,200 21,440 10.3%

Να προσεχθεί όμως ότι (άρθρο 56, παράγραφος 2.3 στο νέο αναπτυξιακό νόμο που ήρθε τον Σεπτέμβρη 2019) αναφέρεται πως σε εταιρίες με οικονομικά προβλήματα δεν ισχύουν οι Συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Θα πρέπει να το ξαναδούμε αφού οι περισσότερες θα έχουν οικονομικά προβλήματα.

Άρθρο δέκατο τέταρτο: Ειδική διαδικασία για τη χορήγηση της άδειας ειδικού σκοπού στον τομέα της ενέργειας, ύδρευσης και προμήθειας καυσίμων, φαρμάκων και παραϊατρικού υλικού-Εξαίρεση κάλυψης από τον τακτικό προϋπολογισμό άδειας ειδικού σκοπού.

Δεν έχω κάτι

Άρθρο δέκατο πέμπτο: Έκτακτη διαδικασία για επιχειρήσεις/εργοδότες, που έχουν εξαντλήσει τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια υπερωριακής απασχόλησης των εργαζομένων

Δεν έχω κάτι

Άρθρο δέκατο έκτο: Δυνατότητα έκτακτης και προσωρινής παρέκκλισης από την απαγόρευση λειτουργίας κατά τις Κυριακές και αργίες για συγκεκριμένες επιχειρήσεις

Δεν έχω κάτι

Άρθρο δέκατο έβδομο: Παράταση της θητείας των διοικητικών οργάνων των συνδικαλιστικών οργανώσεων εργαζομένων και εργοδοτών

Δεν έχω κάτι

Άρθρο δέκατο όγδοο: Κάλυψη αναγκών καθαριότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Δεν έχω κάτι

Άρθρο δέκατο ένατο: Έκτακτη εφαρμογή μεθόδου τηλεκατάρτισης στα προγράμματα ανέργων ή εργαζομένων

Δεν έχω κάτι

Άρθρο εικοστό: Παράταση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσων μελών και παράταση προθεσμιών διοικητικών προσφυγών

Δεν έχω κάτι

Άρθρο εικοστό πρώτο: Προσλήψεις προσωπικού σε προνοιακούς φορείς και προϋποθέσεις χορήγησης άδειας ειδικού σκοπού στο προσωπικό τους

Για πόσο αριθμό προσωπικού συζητάμε. Αναφέρεται ένα κόστος 4 εκ. € από το Γ.Λ.Κ για σύμβαση μέχρι τις 30.9.2020. Γιατί μέχρι τότε; Κατά τα άλλα δεν έχω κάτι.

Άρθρο εικοστό δεύτερο: Αναβολή εξέτασης εκκρεμών ενδικοφανών προσφυγών και αναστολή προθεσμίας άσκησής τους

Δεν έχω κάτι

Άρθρο εικοστό τρίτο: Μηχανισμοί ελέγχου της εφαρμογής κατεπειγόντων μέτρων αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού και διοικητικές κυρώσεις

Δεν έχω κάτι

Άρθρο εικοστό τέταρτο: Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών

Εδώ μας προβληματίζει η αναφορά σε ενδεχόμενη θανάτωση χοίρων από την αφρικανική πανώλη που αποτελεί ένα απευκταίο και καταστροφικό ενδεχόμενο. Νομίζουμε είναι υπό έλεγχο. Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε.

Άρθρο εικοστό πέμπτο: Μέτρα διευκόλυνσης ευπαθών ομάδων

Δεν έχω κάτι

Άρθρο εικοστό έκτο: Υπηρεσίες καθαριότητας, απολύμανσης και φύλαξης

Δεν έχω κάτι

Άρθρο εικοστό έβδομο: Προμήθεια εξοπλισμού πληροφορικής για την παροχή εξ αποστάσεως εργασίας

Δεν έχω κάτι

Άρθρο εικοστό όγδοο: Έκτακτα μέτρα για το προσωπικό των αερολιμένων της χώρας και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

Δεν έχω κάτι

Άρθρο εικοστό ένατο: Αναστολή λειτουργίας Επιτροπής Προσφυγών Υπουργείου Τουρισμού

Δεν έχω κάτι

Άρθρο τριακοστό: Κατεπείγουσες διατάξεις για την ενημέρωση του κοινού στο πλαίσιο της αποτροπής διασποράς του κορωνοϊού.

Έχουμε αναφερθεί στην προηγούμενη ΠΝΠ για το θέμα των διαφημίσεων στα ΜΜΕ. Εδώ βλέπουμε ότι το έργο γίνεται με ανάθεση. Ακόμα χειρότερα!

Άρθρο τριακοστό πρώτο: Μετάδοση ενημερωτικών μηνυμάτων

Το ίδιο με το προηγούμενο

Βασίλης Βιλιάρδος

Αντ/δρος της Ελληνικής Λύσης

Βουλευτής Επικρατείας


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Discover more from The Analyst

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading