Τι πρέπει να κάνει ο πρωθυπουργός από την Κυριακή; – The Analyst
ΑΠΟΨΕΙΣ & ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τι πρέπει να κάνει ο πρωθυπουργός από την Κυριακή;

ΕΙΚΟΝΑ---Ελλάδα,-Τσίπρας Τι πρέπει να κάνει ο πρωθυπουργός από την Κυριακή;

Ψήφισε ο ελληνικός λαός εναντίον της Ευρώπης και του ευρώ; Και στις δύο περιπτώσεις όχι. Συνεπώς η λύση πρέπει να αναζητηθεί εντός της ευρωζώνης. Οτιδήποτε διαφορετικό δεν έχει τη δημοκρατική νομιμοποίηση.

.

Πολύ συχνά η διαχείριση ενός εκλογικού αποτελέσματος είναι πιο σημαντική από το ίδιο το αποτέλεσμα. Μια τέτοια περίπτωση συνιστά και το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Το κείμενο που ακολουθεί δεν λαμβάνει υπόψιν του το συγκεκριμένο αποτέλεσμα της Κυριακής. Ας υποθέσουμε προς το παρόν, ότι το αποτέλεσμα θα είναι όπως δείχνουν οι μετρήσεις της Πέμπτης, δηλαδή σχεδόν ισοδύναμο το ΟΧΙ και το ΝΑΙ. Έτσι η διαχείριση της πολιτικής απόφασης πρέπει να είναι η ίδια και στις δύο περιπτώσεις μια και το πολιτικό συμπέρασμα πρέπει να συνενώνει πολιτικά τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού.

 .

1. Ψήφισε ο ελληνικός λαός εναντίον της Ευρώπης και του ευρώ; Και στις δύο περιπτώσεις όχι. Συνεπώς η λύση πρέπει να αναζητηθεί εντός της ευρωζώνης. Οτιδήποτε διαφορετικό δεν έχει τη δημοκρατική νομιμοποίηση.

2. Υπάρχει πολιτικό ζήτημα για την κυβέρνηση; Υπάρχει ζήτημα δεδηλωμένης; Έχει απωλέσει η κυβέρνηση την εμπιστοσύνη της Βουλής; Ένας μόνον τρόπος υπάρχει για να διαπιστωθεί αυτό. Είτε η αντιπολίτευση να υποβάλει πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης, είτε η συμπολίτευση να ζητήσει ανανέωση της εμπιστοσύνης της Βουλής. Οτιδήποτε άλλο είναι ανωμαλία και εκτροπή από τη νομιμότητα.

3. Έχουν καμιά δυνατότητα οι ξένοι να κάνουν κάτι από αυτά που είπαν ή ψιθύρισαν ή υπονόησαν προεκλογικά, δηλαδή να υποχρεώσουν σε παραίτηση τον Τσίπρα και να υποχρεώσουν την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ να στηρίξει μια κυβέρνηση τεχνοκρατών όπως έκαναν το 2012; Όχι φυσικά. Και το 2012 ήταν ανωμαλία και ανατροπή της δημοκρατίας και μόνον με τη συνεργασία του Γιώργου Παπανδρέου στην Ελλάδα και του Σίλβιο Μπερλουσκόνι στην Ιταλία μπόρεσε να γίνει το 2012. Πιστεύει κανείς ότι ο Τσίπρας θέλει να τους μιμηθεί και να τους διευκολύνει;

4. Συνεπώς θα επιχειρήσουν το άλλο σενάριο ανατροπής το οποίο ακολούθησαν στην Ισπανία και στην Πορτογαλία, δηλαδή να ανατρέψουν τον Θαπατέρο και τον Σόκρατες μέσω εκλογών. Έτσι μπορούσαν και τους αντικατέστησαν με τους Ραχόϊ και Κοέλιο. Το ίδιο πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι θα επιχειρήσουν και στην Ελλάδα. Οι μέθοδοι είναι γνωστοί.

5. Στην περίπτωση υπεροχής του ΝΑΙ έναντι του ΟΧΙ, αλλάζει κάτι από τις παραπάνω διαπιστώσεις; Στην περίπτωση του ΟΧΙ αλλάζει κάτι από τις παραπάνω διαπιστώσεις; Η απάντηση είναι αρνητική, αν και η διαχείριση που απαιτείται στη μία και στην άλλη περίπτωση είναι διαφορετική.

6. Και στις δύο περιπτώσεις ο Αλέξης Τσίπρας είναι υποχρεωμένος να είναι πρωθυπουργός όλων των Ελλήνων και επομένως να λάβει υπόψιν του το αποτέλεσμα, όχι σαν να είναι διαιτητής, αλλά ως μέτοχος και οδηγός της πλειοψηφίας. Κυρίως της πλειοψηφίας που θέλει να διαμορφώσει και όχι της πλειοψηφίας του κόμματός του, ή της πλειοψηφίας που επιχειρούν να διαμορφώσουν οι ξένοι δανειστές με τη χρήση των καναλιών.

7. Ο κοινός τόπος όλων των Ελλήνων και όλων των κομμάτων είναι να τερματιστεί οριστικά η συζήτηση και οι προσπάθειες των ξένων να σπρώξουν την Ελλάδα εκτός ευρώ. Αντιθέτως στο εσωτερικό πρέπει να γίνει επιτέλους μια ειλικρινής συζήτηση για το μέλλον μας στην Ευρώπη, αποκλείοντας το «πάσει θυσία» στο ευρώ, όπως και η Άνκελα Μέρκελ απέκλεισε το «πάσει θυσία» η Ελλάδα στο ευρώ μιλώντας στη γερμανική Βουλή. Στην πραγματικότητα επειδή δεν της πέφτει λόγος για την Ελλάδα, η Μέρκελ δηλώνει ότι η Γερμανία δεν θεωρεί ότι «πάση θυσία» πρέπει να παραμένει στο ευρώ. (Για την ακρίβεια η διατύπωσή της ήταν «με οποιοδήποτε κόστος») Και μόνον το άνοιγμα μιας τέτοιας συζήτησης είναι καταστροφή για το ευρώ όπως το γνωρίζουμε σήμερα.

8. Αυτή είναι η πολιτική κατάσταση και οι πολιτικές αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν. Οι πολιτικές παραδοχές που πρέπει να γίνουν. Καθοριστικό λόγο θα παίξουν οι πρωτοβουλίες του πρωθυπουργού, ώστε να συνενώσει/εγκλωβίσει τα κόμματα της μνημονιακής αντιπολίτευσης σε μια συναίνεση/συνεργασία υπό την ηγεσία του, ώστε να πάψουν να λειτουργούν αντικειμενικά και ασχέτως προθέσεων ως «Πέμπτη φάλαγγα» των δανειστών οι οποίοι σε πρώτη ζήτηση τους έχουν διαθέσιμους για τα συμφέροντά τους. Το γεγονός ότι αν και είναι υπερχρεωμένα και χωρίς πόρους, κατάφεραν να κάνουν μια πολυδάπανη προεκλογική καμπάνια, σημαίνει επίσης ότι έχουν διαθέσιμους πόρους είτε από το εξωτερικό είτε από ντόπιους μεγιστάνες οι οποίοι έχουν λεηλατήσει εθνικούς/κρατικούς πόρους. Αυτοί πρέπει να επισημανθούν και να στιγματιστούν για λόγους εθνικού συμφέροντος.

9. Υπάρχουν πολιτικές πρωτοβουλίες που μπορούν να διευκολύνουν αυτές τις εξελίξεις; Φυσικά. Το δημοψήφισμα σημαίνει ότι και η οριστική συμφωνία η οποία θα επιτευχθεί ενδεχομένως το επόμενο εξάμηνο και η οποία θα περιλαμβάνει α) το αναπτυξιακό σχέδιο της επόμενης δεκαετίας, β) τη συμφωνία για τη βιωσιμότητα του χρέους η οποία εξαρτάται από την απόδοση του προηγούμενου αναπτυξιακού σχεδίου και γ) την οριστική εξασφάλιση ρευστότητας/προσαρμογής για την οικονομία η οποία εξαρτάται από τα δύο προηγούμενα, θα τεθεί υπόψιν του ελληνικού λαού με δημοψήφισμα, αφού προηγουμένως υπογραφεί από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα με τη διαβεβαίωση ότι «είναι η καλύτερη συμφωνία που μπορέσαμε να κάνουμε» (ασχέτως αν ο ίδιος θα την ψηφίσει στο δημοψήφισμα) και ψηφιστεί ή απορριφθεί από τη Βουλή. Όπως οι βουλευτές ψηφίζουν ΥΠΕΡ και ΚΑΤΑ έτσι και οι πολίτες θα ψηφίσουν με ένα ΝΑΙ και με ένα ΟΧΙ. Αυτή είναι η σειρά και όχι η ανάποδη. Και για τις συμφωνίες και για τις ψηφοφορίες.

10. Στο μεταξύ η κυβέρνηση μπορεί να φέρει στη Βουλή πολιτικές μεταρρυθμίσεις που θα αλλάξουν το σκηνικό ενισχύοντας τον έλεγχο του λαού έναντι της κυβέρνησής του και μειώνοντας τις δυνατότητες των ξένων να χειραγωγούν τις κυβερνήσεις ερήμην των πολιτών όπως το 2010 και το 2012. Η ψήφιση της απλής αναλογικής, σημαίνει ότι η πλειοψηφία της Βουλής θα εκφράζει υποχρεωτικά την πλειοψηφία των πολιτών. Η υποχρεωτική δημοκρατική λειτουργία τα κομμάτων στο εσωτερικό τους μπορεί να συνδυαστεί με τη διακοπή της κρατικής χρηματοδότησης. Τα καταστατικά των κομμάτων δεν μπορούν να περιλαμβάνουν είτε την αυθεντία του αρχηγού, είτε τη δυνατότητα της πλειοψηφίας να αγνοεί ή να διαγράφει ή να επιβάλει κυρώσεις στους διαφωνούντες. Τυχόν αλλαγή ή στροφή πρέπει να συνοδεύεται από διάλογο και ψηφοφορία όλων των συλλογικών οργάνων και όλων των θεσμών. Έτσι ούτε το ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε το 2010 να αγνοήσει τα μέλη του, ούτε η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ να διαγράψουν τους βουλευτές που ψήφισαν χωρίς κομματική πειθαρχία εναντίον των μνημονίων. Οι ποινές πρέπει να είναι πολιτικές και εκ των προτέρων γνωστές και ίδιες για όλα τα κόμματα. Π.χ. Όλοι οι αρχηγοί και όλα τα συλλογικά όργανα πρέπει να είναι άμεσα ανακλητά από τα μέλη του κόμματος που τα εξέλεξαν και να είναι υποχρεωτική η σύγκλισή τους αν το ζητήσει μια μικρή αλλά σεβαστή μειοψηφία. Το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τους βουλευτές. Βουλευτής που διαγράφεται πρέπει να παραδίδει την έδρα όχι στον αρχηγό του κόμματος, αλλά στους πολίτες που τον εξέλεξαν. Έτσι πρέπει να γίνουν επαναληπτικές εκλογές στην ίδια εκλογική περιφέρεια, όπου μπορούν να ψηφίσουν όλοι οι πολίτες ανάμεσα στον διαγραμμένο βουλευτή και στον υποψήφιο που θα προβάλει το κόμμα του εναντίον του. Όλα αυτά χωρίς δημοσιονομικό κόστος. Οι δαπάνες της εκλογικής διαδικασίας θα αφαιρούνται από τη χρηματοδότηση του κόμματος. Κόμμα που χρωστάει και μέλη κόμματος που χρωστάνε δάνεια με εγγύηση την κρατική χρηματοδότηση δεν θα μπορούν να δραστηριοποιούνται πολιτικά με το ίδιο ή με άλλο κόμμα αν δεν πληρώσουν το μερίδιό τους. Αυτό που τους αναλογεί με βάση το καταστατικό του κόμματος.

11. Η Βουλή πρέπει να είναι το όχημα σύγκλισης των θέσεων των κομμάτων σε ότι αφορά το αναπτυξιακό πρόγραμμα και τη συμφωνία για το χρέος, όπως και για τους προϋπολογισμούς που θα υλοποιούν αυτές τις συμφωνίες. Το πρόβλημα της Ελλάδας και της Ευρώπης είναι κατ αρχήν πολιτικό και όχι οικονομικό. Έτσι η Ελλάδα πρέπει να είναι και μέλος της λύσης για την Ευρώπη, αντί να είναι μέρος του προβλήματος. Πριν φτάσουν στη Βουλή οι προτάσεις πρέπει να είναι αντικείμενο συζήτησης και επεξεργασίας μεταξύ όλων των θεσμών της κοινωνίας και της κοινωνίας τα πολιτών. Πανεπιστήμια, Δικαιοσύνη, Κοινωνικοί φορείς, Δεξαμενές σκέψης, Ινστιτούτα μελέτης και ερευνών, Ένοπλες δυνάμεις, Μυστικές υπηρεσίες, και ομάδες πολιτών, όλοι έχουν συγκεκριμένο ρόλο και ευθύνη την οποία πρέπει να αναλάβουν και δικαιώματα να ασκήσουν. Το «εθνικό σχέδιο» δεν είναι ούτε μυστικό ούτε μπορεί να υλοποιηθεί αν δεν γίνει κτήμα τα πολιτών. Είναι μια διαδικασία και προσπάθεια δεκαετιών η οποία δεν μπορεί να αλλάζει κάθε φορά που αλλάζει ο πρωθυπουργός ή ο υπουργός. Αλλά μπορεί κάθε χρόνο να αλλάζει, να επικαιροποιείται, να ενημερώνεται για τα αποτελέσματα, να διορθώνεται, να αλλάζει μέσα από πάγιες δημοκρατικές διαδικασίες.

12. Έτσι καθορίζονται οι ευρωπαϊκοί στόχοι, οι εθνικοί στόχοι, οι ενδιάμεσοι στόχοι, οι τακτικοί στόχοι, οι δημοσιονομικοί στόχοι, οι φορολογικοί στόχοι, και οι κόκκινες γραμμές των διαπραγματεύσεων. Όχι ανάποδα. Διαφορετικά δεν υπάρχει ούτε εθνικό σχέδιο, ούτε πολιτική ηγεσία, ούτε δημοκρατία.

13. Μπορούμε να περιμένουμε να ολοκληρωθούν αυτές οι χρονοβόρες διαδικασίες και μετά να δράσουμε; Όχι. Πρέπει να δουλέψουμε ταχύτατα με τις σημερινές δυνατότητες, ηγεσία και δημοκρατικές διαδικασίες. Η κυβέρνηση καθορίζει τους στόχους και η αντιπολίτευση συμβάλει θετικά ή απορρίπτει αρνητικά. Η Βουλή λειτουργεί με βάση το Σύνταγμα και τον κανονισμό της, αλλά ανοίγει διάλογο όχι μόνον με τα κόμματα αλλά με όλους τους θεσμούς και την κοινωνία των πολιτών για τις μεταρρυθμίσεις.

14. Η συνεργασία και η πολιτική συμφωνία μεταξύ πολιτών με διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ ή της ΝΔ είναι στρατηγικός στόχος. Η συνεργασία και η πολιτική συμφωνία μεταξύ διαφορετικών κομμάτων στη Βουλή, είναι στρατηγικός στόχος. Η συνεργασία μεταξύ πολιτών με διαφορετικές πολιτικές και κομματικές τοποθετήσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση ή στα συνδικάτα, είναι στρατηγικός στόχος. Η συνεργασία μεταξύ ισότιμων κρατών στην Ευρώπη, είναι στρατηγικός στόχος. Δεν διαλύουμε το κόμμα μας επειδή διαφωνούμε για το χειρισμό του Βαρουφάκη ή ακόμα και για το αν θα ψηφίσουμε ΝΑΙ ή ΟΧΙ στο δημοψήφισμα όπου όλοι οι πολίτες πρέπει να είναι ελεύθεροι να ψηφίσουν κατά βούληση. Δεν διαλύουμε τη Βουλή επειδή υπάρχει διαφωνία για ένα νομοσχέδιο ή για κάποιο σημαντικό πολιτικό θέμα και αναθέτουμε την πρωθυπουργία σε εξωπολιτικό πρόσωπο που δεν έχει τη λαϊκή έγκριση και εξουσιοδότηση. Αντιθέτως οι υπουργοί είναι υπόλογοι και στον πρωθυπουργό, αλλά και στη Βουλή και στους πολίτες. Δεν διαλύουμε την Ευρώπη επειδή έχουμε διαφωνία για τη νομισματική πολιτική της. Το έλλειμμα ηγεσίας ταυτίζεται με το έλλειμμα δημοκρατίας στο εσωτερικό της Ελλάδας, της Ευρώπης, των κομμάτων ή των συνδικάτων και της αυτοδιοίκησης.

15. Τα μέσα ενημέρωσης πρέπει να υπηρετούν τη Δημοκρατία και τον ελληνικό λαό ασχέτως αν είναι κρατικά ή ιδιωτικά. Έτσι πρέπει να διορθωθούν τα λάθη της κυβέρνησης και να καλυφθούν οι παραλείψεις της. Πρέπει να έρθει ένα νομοσχέδιο που συνολικά θα ρυθμίζει τουλάχιστον τα εξής: Η δημόσια τηλεόραση θα ελέγχεται από ανεξάρτητους θεσμούς της Κοινωνίας (Κυβέρνηση, Βουλή, Αυτοδιοίκηση, Συνδικάτα, Δημοσιογράφοι κλπ) και όχι από τον υπουργό όπως τώρα. Ο Νίκος Παπάς δεν θα είναι για πάντα υπουργός ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ πλειοψηφία. Πρέπει να συμβάλουν τώρα που μπορούν σε μια μόνιμη λύση που θα ισχύει για δεκαετίες και θα γίνει σεβαστή από τις επόμενες κυβερνήσεις. Να επανέλθει ο νόμος περί Βασικού Μετόχου μια και εκ των υστέρων εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ως σύμφωνος με το κοινοτικό δίκαιο αν και είχε εν τω μεταξύ καταργηθεί. Να δημοπρατηθούν εκ νέου οι συχνότητες (στο κράτος 1/3, σε ιδιώτες 1/3, στην κοινωνία κατά 1/3) και να καθοριστούν οι προϋποθέσεις όχι με εισπρακτικό κριτήριο, αλλά διασφαλίζοντας την έντιμη ενημέρωση του ελληνικού λαού, την υποστήριξη του ελληνικού πολιτισμού και γλώσσας, τη συνοχή της κοινωνίας. Το ίδιο και οι τοπικές συχνότητες.

16. Με ανάλογο πνεύμα πρέπει να διαμορφώσουμε μακροπρόθεσμες μεταρρυθμίσεις και πολιτικές (με τη σύμφωνη γνώμη των πολιτών πάντοτε αφού προηγουμένως η Βουλή ψηφίσει συναινετικούς νόμους).


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.