Η Ελληνική Οδός για την υπέρβαση της κρίσης – The Analyst

Η Ελληνική Οδός για την υπέρβαση της κρίσης

Email this page.
Φίλη/Φίλε,

«Χτυπάς το σαμάρι, αντί να χτυπάς το γαϊδούρι» λέει ο απλός αγρότης, όταν θέλει να πει στον συχωριανό του ότι είναι αγρίως μπερδεμένος. Έτσι κι εμείς, χτυπάμε ΟΛΟΙ την Ευρώπη, αντί να χτυπάμε τα λαμόγια της Ευρώπης. Να στο πω κι αλλιώς;

Μπερδευτήκαμε όλοι με το τι σημαίνει ΝΑΙ και τι σημαίνει ΟΧΙ στο δημοψήφισμα. Και κυκλοφοράνε χίλια-δυό συνθήματα, όπως βολεύει τον καθένα. Χωρίς περισσότερα σχόλια, μπορείς να μου πεις – «τρόπος του λέγειν» – την γνώμη σου γι’ αυτό;

ICON

Το πρόβλημα δεν είναι αν συμφωνείς. Το πρόβλημα είναι πώς «ψηφίζεται» αυτό το slogan. Κι αν νομίζεις ότι είναι άσχετο με το δημοψήφισμα, θα σου πω ότι τα λαμόγια της Ευρώπης είναι που μας έφεραν – μαζί και την ίδια την Ευρώπη – στο αδιέξοδο. Όχι η ίδια η Ευρώπη. Γι’ αυτό σκούζουν ότι στο δημοψήφισμα λέμε ΝΑΙ στην Ευρώπη. Για να μας αποπροσανατολίσουν και να μην δούμε τι άθλιο παιχνίδι παίζουν.

Αν θέλεις σοβαρή αποδεικτική ανάλυση για το πώς ακριβώς μας έφεραν στο χείλος του γκρεμού τα λαμόγια, δες το άρθρο μου «Ανατομία της προτάσεως των δανειστών» [με κλικ στον τίτλο]. Αν μη τι άλλο, θα δεις μία στοιχειοθετημένη γνώμη επί της ουσίας. Γνώμη όχι επί συνθημάτων για την πρόταση που καλούμαστε να κρίνουμε με την ψήφο μας. Γνώμη επί της ιδίας της προτάσεως. Όχι μόνο στο «γράμμα» της, αλλά – κυρίως ! – στο «πνεύμα» της.

Έτσι προκύπτει και ένα εξ ίσου σοβαρό πρόβλημα. Η όλη κλωτσοπατινάδα αναδεικνύει ότι πρόβλημα υπάρχει όχι μόνο στο ΤΙ να ψηφίσουμε αλλά και στο ΠΩΣ ψηφίζουμε. Αυτό ακριβώς είναι το θέμα του πρώτου άρθρου αυτής της σειράς : «Το δημοψήφισμα ως ύβρις».

Ισχυρίζομαι ότι πρόκειται για μία παρωδία διαδικασίας, και το δικαιολογώ με επιχειρήματα.

Εν ολίγοις, η παρωδία έγκειται τόσο στον τρόπο που ενημερώνεται ο πολίτης για τις επιλογές του και τις συνέπειες κάθε μιάς, όσο και στο επιτηδείως καλλιεργούμενο κλίμα συγχύσεως και τρόμου. Πρόκειται για ύβρι, δηλαδή βρισιά, στην ίδια την ιδέα της δημοκρατίας. Και, δυστυχώς, σε αυτό παρασύρονται ανύποπτοι και αυτοί που καταφανώς «επενδύουν» καλοπροαίρετα στον θεσμό.

.

Φίλη/Φίλε,

Αν αναρωτιέσαι κάτι σαν «και λοιπόν τι κάνουμε;», έχω να σου προτείνω δύο πράγματα. Το πρώτο είναι άμεσο: να «σπρώξουμε» το σύνθημα.

Το δεύτερο έχει να κάνει, κατά κάποιο τρόπο, με την κύρια επαγγελματική μου ιδιότητα. Για την ακρίβεια, αυτήν που είχα πριν τα λαμόγια μου ρίξουν «ένα στιλέτο στην πλάτη». Αναρωτήθηκα δημοσίως, ως εισηγητής σε επίσημη διημερίδα του ΤΕΕ, «ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΤΕΧΝΙΚΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ;». Μαζί με το κινέζικο «άσπρη γάτα, μαύρη γάτα, αρκεί να πιάνει ποντίκια» που τους είπα κατάμουτρα, ήμουν πλέον και επισήμως επικίνδυνα ασύμβατος …

Ως μελετητής έργων οδοποιΐας, λοιπόν, γνωρίζω και να σχεδιάζω καινούργιους δρόμους. Δρόμους όπου περνάει ο καθένας. Ανεξάρτητα από κόμμα. Ανεξάρτητα από φύλλο ή φυλή. Ανεξάρτητα από κυβισμό αυτοκινήτου. Σωστά;

Κάτι τέτοιο είναι και η πολιτική μου πρόταση: Ένα έργο υποδομής στην πολιτική και οικονομική ζωή μας. Αλλά, δεν είναι το θέμα αυτού του άρθρου οι λεπτομέρειες των προτάσεών μου  Προηγούνται άλλα.

Πρώτα από όλα, χρειάζεται μία επεξήγηση στο «Η Ελληνική Οδός». Ελληνική είναι γιατί είναι ελληνικής εμπνεύσεως. Είναι και ελληνικού ρυθμού, αλλά αυτό είναι όντως υπό συζήτηση. Όμως, το ότι δεν έχω μιμηθεί κανέναν ξένο είναι αναμφισβήτητο. Και, στην Ελλάδα της ξενομανίας, αυτό αντί να είναι προτέρημα, είναι ελάττωμα. Ή όχι;

Και είναι «Η Ελληνική Οδός» γιατί όλοι οι άλλοι προτείνουν κάτι που είναι customize κάποιας ξένης ιδέας. Από τέρμα δεξιά μέχρι τέρμα αριστερά, όλοι ανήκουν κάπου, σε κάποια ξένης προελεύσεως «σχολή». Μακάρι να υπάρχει κι άλλη καθαρά Ελληνική πολιτική πρόταση. Ευκαιρία να γνωρισθούμε.

.

Φίλη/Φίλε,

Αν περάσεις το πρώτο εμπόδιο, τον σκόπελο της ξενομανίας και της προκατάληψης, θα μπορέσεις να κρίνεις ελεύθερα και απροκατάληπτα την πρότασή μου για την άμεση υπέρβαση της κρίσης. Κι αυτό γιατί η ξενομανία πάει μαζί με τον μιμητισμό, τις φίρμες, τις κλίκες, τα τυπικά προσόντα και δεν συμμαζεύεται. Και – κυρίως ! – πάει με το γνωστό “too good to be true” – πολύ καλό για να είναι αλήθεια.

Εδώ είμαστε λοιπόν. Ιδού πώς μπορούμε να ξεκινήσουμε. Με μία απλή αντικατάσταση του αντικειμενικού συστήματος αξιών ακινήτων με το ρεαλιστικό σύστημα που προτείνω. Μπορείς να το δεις στο άρθρο ««Αντικειμενικές» ή ρεαλιστικές αξίες ακινήτων ;» και να κρίνεις.

.

Φίλη/Φίλε,

Το θέμα, ατυχώς, δεν είναι αν θα πεισθείς. Προφανώς αυτό είναι δικό σου θέμα. Το θέμα είναι τι θα κάνεις αν – αν ! – πεισθείς. Στην πραγματικότητα, μάλιστα, το τι θα κάνεις τώρα. Τώρα που έχουμε το δημοψήφισμα και δεν ξέρουμε – οι συνετοί – τι αποτέλεσμα να ευχηθούμε. Μήπως, όποιος και να κερδίσει, θα χάσουμε όλοι;

Ένας απλός αγρότης, που πίνει ακόμη ήσυχος τον καφέ του στο καφενείο του χωριού μας, έχει πρωτοπεί μία ακόμη μεγάλη κουβέντα λαϊκής σοφίας:

.

ICON 2

.

Ανοιχτή Συνδρομή
Εμείς την ορεξη και την εργατικότητα την έχουμε. ‘Οραμα διαθέτουμε. Γνώσεις αρκετές. Στηρίξτε τη προσπάθειά μας να γίνουμε ο καταλύτης, για τη συλλογική εξέλιξη της κοινωνίας και της χώρας μας.
*Σχεδιάζουμε να "ανταμείψουμε" τους Συνδρομητές μας σύντομα για την υποστήριξή τους.
Αντιαμβανόμαστε πως δεν μπορεί ο καθένας να γίνει συνδρομητής. Για το λόγο αυτό, όσοι από εσάς είσαστε σε θέση να υποστηρίξετε το όραμά μας, θα βοηθάτε και εκείνους που δεν μπορούν να συνδράμουν άμεσα.
×

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Συντάξτε την άποψή σας

Απόψεις και σχόλια

/* ]]> */