Top 10: Οι μεγαλύτερες Οινοποιίες της χώρας μας το 2013/2014 – Σελίδα 3 – The Analyst
ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΕΜΠΟΡΙΟ & ΕΞΑΓΩΓΕΣ

Top 10: Οι μεγαλύτερες Οινοποιίες της χώρας μας το 2013/2014

ΒΙΒΛΙΑ ΧΩΡΑ

Στις πλαγιές του Παγγαίου (Κοκκινοχώρι Καβάλας), μια περιοχή με μεγάλη αμπελοοινική παράδοση, δύο άνθρωποι του κρασιού με μεγάλο μεράκι (Βασίλης Τσακτσαρλής και Βαγγέλης Γεροβασιλείου)  δημιούργησαν ένα οινοποιείο – έργο τέχνης («Κτήμα Βιβλία Χώρα») μέσα σε ένα βιολογικό αμπελώνα 350 στρεμμάτων τον οποίο εγκατέστησαν το 1998. Στον αμπελώνα αυτό καλλιεργούνται ελληνικές και ξενικές ποικιλίες, σύμφωνα με τα πρότυπα της βιολογικής αμπελοκαλλιέργειας, προσφέροντας οίνους εξαιρετικά υψηλού ποιοτικού δυναμικού για τους φανατικούς λάτρεις του πολύ καλού κρασιού που δεν διστάζουν καθόλου να καταβάλλουν το υψηλό τίμημα με το οποίο διατίθενται όλα τα κρασιά του Κτήματος.

Το «Κτήμα Βιβλία Χώρα» («ΤΣΑΚΤΣΑΡΛΗΣ Β – Ε ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ ΑΕ») αποτελεί την μεγάλη έκπληξη των κορυφαίων οινοποιητικών εταιριών του κλάδου και την μοναδική που παρουσιάζει συνεχώς κέρδη καθ΄ όλη την διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Επί πλέον, το 2013 παρουσίασε την καλύτερη σχέση συνολικών υποχρεώσεων / κύκλου εργασιών (60,3%), όπως προκύπτει από τα επιλεγμένα οικονομικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας τα οποία παρατίθενται στον πίνακα που ακολουθεί:

 .

ΤΣΑΚΤΣΑΡΛΗΣ Β – Ε ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ ΑΕ

(ΑΡΜΑΕ 48504/53/Β/01/004)

 

ΕΤΟΣ Κύκλος Εργασιών Μικτά κέρδη Καθαρά κέρδη προ φόρων  Σύνολο υποχρεώσεων
2009 5.928.235 2.910.307 1.448.523 5.733.477
2010 5.491.908 2.082.547   797.638 5.397.619
2011 5.515.652 2.001.705   696.829 6.165.196
2012 5.197.484 1.322.626 69.203 5.099.018
2013 6.154.996 1.821.177 539.548 3.713.644

Πίνακας:            Λ. Κουμάκης

 .

ΕΥΒΟΪΚΗ

Η Ευβοϊκή, η δεύτερη εταιρία του Ομίλου Σκουλούδη, συμπληρώνει τον κατάλογο των 10 κορυφαίων οινοποιητικών εταιριών της χώρας μας για το έτος 2013. Αποτελεί την μοναδική εταιρεία που παράγει αποκλειστικά και μόνο συμπυκνωμένο χυμό σταφυλής στην χώρα μας και μία από τις μόλις 25 περίπου που υπάρχουν στο είδος της σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η δραστηριότητα της (και ο τζίρος της) τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και στις αγορές του εξωτερικού, εξαρτάται από την αφθονία ή την έλλειψη της πρώτης-ύλης σταφύλι κάθε τρυγητική περίοδο.

Οι συνολικές υποχρεώσεις που αναγράφονται στον ισολογισμό της Ευβοϊκής δεν ανταποκρίνονται πλήρως στην πραγματικότητα λόγω των μαραθώνιων διαπραγματεύσεων για την μείωση του εξωφρενικού επιτοκίου με το οποίο υπολογίζονται. Επιλεγμένα οικονομικά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας παρατίθενται στον πίνακα που ακολουθεί:

 .

ΕΥΒΟΪΚΗ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΕ* (ΑΡΜΑΕ 24724/12/Β/91/18)

 

ΠΕΡΙΟΔΟΣ Κύκλος Εργασιών Μικτά κέρδη  Καθαρά κέρδη προ φόρων   Σύνολο υποχρεώσεων
07/2008-06/2009  13.139.240 2.042.796       139.526 41.992.242
07/2009-06/2010 13.313.027 1.878.010         48.394 41.199.501
06/2010-12/2011  16.979.778 2.920.603   -1.456.212 39.546.287
2012   7.463.025 1.193.469   -2.779.288 38.814.362
2013   6.127.884 N/A N/A 42.165.585

Πίνακας: Λ. Κουμάκης –Τα μη διαθέσιμα ακόμα στοιχεία του 2013 αναμένονται στα επίπεδα του 2012.

 .

Κρασί

.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η Ελληνική Οινοποιία, στο σημαντικότερο τμήμα της, ταλαιπωρείται από την σφοδρότητα της οικονομικής κρίσης που πλήττει την χώρα μας με όλα τα επικίνδυνα «επακόλουθα» της: δυσκολία χρηματοδοτήσεων για μαζικές αγορές πρώτης ύλης – σταφύλι, αύξηση του κόστους χρήματος και των απαιτήσεων των τραπεζών για «εγγυήσεις», πιστοληπτική αναξιοπιστία της αγοράς με αυξημένους κινδύνους απώλειας χρημάτων για πωλήσεις με πίστωση, αύξηση πιθανοτήτων αθέμιτου  ανταγωνισμού με εισαγωγές φθηνών και ποιοτικά υποβαθμισμένων κρασιών που (δυστυχώς όχι σπάνια) προωθούνται σαν «Ελληνικά», η υπερβολική αύξηση των φορολογικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων κ.α.π.

Μέσα σε ένα τέτοιο τοπίο χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια –ακόμα μεγαλύτερη από τις κορυφαίες επιχειρήσεις του κλάδου- προκειμένου να κρατηθούν στην αγορά και να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες και τα προβλήματα της οικονομικής κρίσης.

Από την άλλη πλευρά, οι ευαισθητοποιημένοι Έλληνες καταναλωτές που έχουν την εξυπνάδα να συνδέσουν το μεγάλο πρόβλημα των εισαγωγών με την οικονομική κρίση, δεν αγοράζουν κανένα καταναλωτικό προϊόν αν πρώτα δεν διαβάσουν ευανάγνωστα επάνω στην συσκευασία του την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ».

Μόνο την περίοδο 2008-2013 υποχρεωθήκαμε να δανειστούμε από αδίστακτους τοκογλύφους και άλλους «φίλους» 173,16 δισεκατομμύρια Ευρώ για να καλύψουμε το άνοιγμα μεταξύ εισαγωγών και εξαγωγών (Σχετικός πίνακας εδώ). Συνεπώς δεν αρκεί να γκρινιάζουμε ή να φωνάζουμε ξαπλωμένοι νωχελικά στους καναπέδες μας – πρέπει να προσέχουμε πολύ περισσότερο την συμπεριφορά μας είτε σαν επαγγελματίες και σαν απλοί καταναλωτές!

Όταν το ρεκόρ αφίξεων τουριστών στην Ελλάδα το έτος 2014 προσφέρει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία γνωριμίας των εκατομμυρίων ξένων επισκεπτών μας όχι μόνο με το εξαιρετικής ποιότητας αυθεντικό Ελληνικό κρασί αλλά και τα μοναδικά προϊόντα της Ελληνικής γης, εμείς θα αφήσουμε την ευκαιρία να (ξανα)πάει χαμένη και θα συνεχίζουμε άραγε να καταναλώνουμε εισαγόμενα προϊόντα;

Όλοι οι Έλληνες έχουμε ηθική και εθνική υποχρέωση απέναντι στην χώρα και στην μοναδική μας παράδοση να βοηθήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε στην προβολή και στην διάδοση του Ελληνικού κρασιού και όλων των Ελληνικών προϊόντων, είτε είμαστε επαγγελματίες –με πρώτους και καλύτερους τους επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου-, είτε απλοί καταναλωτές!

.

.


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Συντάξτε την άποψή σας

Σχόλια

Don`t copy text!