Supermarket του μέλλοντος, μια εξέλιξη που πλησιάζει ταχύτατα! – The Analyst

Supermarket του μέλλοντος, μια εξέλιξη που πλησιάζει ταχύτατα!

Email this page.
Print Friendly, PDF & Email
Σουπερμάρκετ

Είναι πλέον δεδομένο και ευρύτατα αποδεκτό ότι ο καταναλωτής του όχι μακρινού μέλλοντος θα χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο τις διάφορες εφαρμογές που θα τους προσφέρουν οι αλυσίδες λιανικής της χώρας μας

.

Οι άνθρωποι και οι εποχές αλλάζουν, όπως ακριβώς και οι καταναλωτικές συνήθειες, ιδιαίτερα σήμερα που η τεχνολογία επηρεάζει ολοένα και περισσότερο την ζωή μας. Ήδη, στην Ελλάδα υπάρχει μια ολόκληρη γενιά η οποία κυριολεκτικά «γεννήθηκε» μέσα στους υπολογιστές και έμαθε να προγραμματίζει τις διάφορες δραστηριότητες της ζωής της μέσα από αυτούς.

Αν και σε άλλες χώρες οι διάφορες εφαρμογές της διαρκώς εξελισσόμενης τεχνολογίας βρίσκονται μέσα στην καθημερινότητα πολύ μεγαλύτερου ποσοστού του συνολικού πληθυσμού, κυρίως επειδή άρχισαν να εφαρμόζονται πολύ νωρίτερα απ΄ ότι στη χώρα μας, εμείς ακολουθούμε με μεγαλύτερες ταχύτητες και δεν θα αργήσει πολύ η «ταύτιση» μας με τις προπορευόμενες στον τομέα αυτό χώρες.

Έτσι, μπορεί στην Αγγλία, στην Γερμανία, στην Αμερική ή στην Κίνα οι κορυφαίες αλυσίδες λιανικής να πειραματίζονται συνεχώς επάνω σε νέες εφαρμογές και σε μεθόδους που θα τους εξασφαλίσουν την επιτυχία στα Supermarket του μέλλοντος, αλλά αυτά που θα πρέπει να ληφθούν υπ΄ όψη είναι τόσο πολλά και εξελίσσονται με τέτοια ταχύτητα, ώστε υπάρχει μια μεγάλη «πολυφωνία» μέχρι να υπάρξει ένα γενικό «καλούπι» που θα εφαρμοστεί από τους περισσότερους.

.

Σουπερμάρκετ 1

Εικόνα: Οι καταναλωτές ψωνίζουν και πληρώνουν χωρίς την ανάγκη ταμεία.

*Δείτε τον τρόπο λειτουργίας πατώντας εδώ

.

Ήδη, μεγάλοι Όμιλοι που σχεδιάζουν το παρόν και το μέλλον προϊόντων και επιχειρήσεων, εργάζονται πάνω σε διάφορες λύσεις όσον αφορά την μορφή που θα έχει το μελλοντικό τοπίο των λιανικών πωλήσεων. Παραδείγματος χάριν, το παγκόσμια αναγνωρισμένο design agency FITCH (λειτουργεί 14 γραφεία από την Σιγκαπούρη και το Πεκίνο μέχρι την Μόσχα και την Ατλάντα όπου εδρεύει) χρησιμοποιώντας την «επιστημονική φαντασία» των πιο πετυχημένων ταινιών του Χόλλυγουντ αλλά και προηγμένη τεχνολογία άλλων τομέων (Iris scanner recognition technology, Biometric authentication), σχεδιάζει το Supermarket του μέλλοντος επηρεασμένο καταλυτικά από την παγκοσμιοποίηση που διαμορφώνει η τακτική επικοινωνία και η επαφή διαφορετικών κοινωνιών, δημιουργώντας διευρυμένους ορίζοντες αλλά και πιο «κοινές» καταναλωτικές συνήθειες.

Κάποτε, όχι στο πολύ μακρινό μέλλον, οι καθημερινές αγορές μέσω ενός υπολογιστή θα γίνουν γενικευμένη συνήθεια-  πρακτική, οικονομική και άνετη. Ήδη στην Βρετανία, όπου οι καταναλωτές είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι, «εκπαιδευμένοι» και ενημερωμένοι, οι συναλλαγές μέσω του διαδικτύου είναι διπλάσιες απ΄ ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη. Εκτιμάται λοιπόν ότι είναι αναγκαίο τα Supermarket του μέλλοντος να αναβαθμιστούν σε ένα υψηλότερο επίπεδο, τόσο σε σχέση με την γενική αρχιτεκτονική του χώρου τους όσο και σε σχέση με την ποιότητα των πάσης φύσεως παρεχομένων υπηρεσιών τους, ενσωματώνοντας ολοένα και περισσότερες εφαρμογές προηγμένης τεχνολογίας και αναβαθμίζοντας συνεχώς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στα άλλα «μέτωπα».

Την σχετική «πρόταση» της Fitch μπορούμε να την παρακολουθήσουμε σε επτάλεπτο video (κάντε κλικ εδώ) το οποίο μετά την παράθεση βασικών στατιστικών πληροφοριών, παρουσιάζει εικαστική απεικόνιση του Supermarket του μέλλοντος και των διάφορων λειτουργιών του.

.

Εικονικό Σουπερμάρκετ που λειτουργεί στον σταθμό ΜΕΤΡΟ της Σεούλ

 .

Υπάρχουν φυσικά και εφαρμογές που αγνοούν τελείως την αρχιτεκτονική των διαφόρων χώρων ενός καταστήματος ή την  παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών μέσα σε αυτό, αφού δημιουργούν εικονικά Supermarket σε πολυσύχναστα σημεία, όπως το πρώτο εικονικό κατάστημα που λειτούργησε το 2011 η Tesco στην Σεούλ της Ν. Κορέας (σχετικό είναι το άρθρο μας 2 Σεπτεμβρίου 2011 με τίτλο TESCO: Νέος επαναστατικός τρόπος αύξησης των πωλήσεων με εικονικό κατάστημα σε κεντρικό σταθμό του … ΜΕΤΡΟ) – έκτοτε τα εικονικά Supermarket αυξάνονται και πληθύνονται σε πολύ κεντρικά και επιλεγμένα σημεία μεγάλων πόλεων διαφόρων χωρών!

Στην Ελλάδα, ο τομέας που αναπτύσσεται ταχύτερα μέσα στην φιλοσοφία των Supermarket του μέλλοντος αφορά την μέσω διαδικτύου παραγγελία καθημερινών καταναλωτικών ειδών  (αλλά και τηλεφωνικά σε ορισμένες όμως ώρες / μέρες) και την παραλαβή τους στο σπίτι (ή σε κάποια άλλη διεύθυνση). Αφορά ακόμα την σταδιακή ενσωμάτωση διαφόρων εφαρμογών όπως iPhone Applications, Android Applications, προβολή προϊόντων4 σε Video, Συστήματα πλοήγησης (GPS) με πρωτοπόρο την Ελληνική εταιρία  MLS κ.α. Η  δυνατότητα βέβαια του καταναλωτή να παραγγείλει σε ένα Σουπερμάρκετ τα αναγκαία καταναλωτικά είδη μέσω διαδικτύου είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται σε πολλά μέρη του κόσμου εδώ και ολόκληρες δεκαετίες. Η πρακτική αυτή πήρε μεγάλες διαστάσεις και επιβλήθηκε από την σύγχρονη αναγκαιότητα τόσο για λόγους εξοικονόμησης χρόνου, διευκόλυνσης και οικονομίας όσο και για ειδικούς λόγους αδυναμίας (εγκυμονούσες, ηλικιωμένοι, άρρωστοι, άτομα με ειδικές ανάγκες κ.α.).

Στο επόμενο άρθρο μας, θα αναφερθούμε στις διάφορες «εφαρμογές» που διαθέτουν οι κορυφαίες αλυσίδες λιανικής της Ελλάδος το έτος 2014 και οι οποίες θα μπορούσαν να ενταχτούν μέσα στην φιλοσοφία των Supermarket του μέλλοντος.

Είναι πλέον δεδομένο και ευρύτατα αποδεκτό ότι ο καταναλωτής του όχι μακρινού μέλλοντος θα χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο τις διάφορες εφαρμογές που θα τους προσφέρουν οι αλυσίδες λιανικής της χώρας μας και οι οποίες θα διευρύνονται συνεχώς για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του μελλοντικού καταναλωτή ο οποίος γεννιέται πλέον και μεγαλώνει με την διαρκή επιρροή της σύγχρονης τεχνολογίας!

Λεωνίδας Κουμάκης, για το Analyst.gr

Ανοιχτή Συνδρομή
Εμείς την ορεξη και την εργατικότητα την έχουμε. ‘Οραμα διαθέτουμε. Γνώσεις αρκετές. Στηρίξτε τη προσπάθειά μας να γίνουμε ο καταλύτης, για τη συλλογική εξέλιξη της κοινωνίας και της χώρας μας.
*Σχεδιάζουμε να "ανταμείψουμε" τους Συνδρομητές μας σύντομα για την υποστήριξή τους.
Αντιαμβανόμαστε πως δεν μπορεί ο καθένας να γίνει συνδρομητής. Για το λόγο αυτό, όσοι από εσάς είσαστε σε θέση να υποστηρίξετε το όραμά μας, θα βοηθάτε και εκείνους που δεν μπορούν να συνδράμουν άμεσα.
×