Υγεία και Οικονομία, ο ορισμός της κακοδιαχείρισης – The Analyst
Κοινοβουλευτικές Εργασίες Σχολιασμός Επικαιρότητας

Υγεία και Οικονομία, ο ορισμός της κακοδιαχείρισης

.

Είναι απαράδεκτο να συνεχίζεται η τακτική των μνημονίων, με πρόσχημα την πανδημία – ενώ εμείς δεν έχουμε καμία διάθεση να συμβιβαστούμε με την ακροδεξιά πολιτική του αποφασίζουμε και διατάζουμε της κυβέρνησης ενός μονάρχη πρωθυπουργού. Εκτός αυτού, δεν θα επιτρέψουμε να αποπροσανατολίζονται οι Έλληνες από την πρωτοφανή κακοδιαχείριση τόσο της οικονομίας, όπου σπαταλήθηκαν 43 δις € μέσα σε δύο μόλις χρόνια με δανεικά, όσο και της υγείας – όπως αποδεικνύεται από τη μελέτη Τσιόδρα που ενοχοποιεί την Πολιτεία για χιλιάδες άδικους θανάτους Πολιτών.

.

Κοινοβουλευτική Εργασία

Αυτό που διακρίνει το σημερινό σχέδιο νόμου, είναι ο συρφετός τροπολογιών που το συνοδεύουν, στην τελευταία συνεδρίαση του έτους – αρκετές από τις οποίες είναι είτε ύποπτες, είτε προβληματικές, χωρίς να δίνεται ο απαραίτητος χρόνος εξέτασης τους.

Για παράδειγμα η σύμβαση της κατασκευής του δρόμου Πάτρα-Πύργος που θα μπορούσε και θα έπρεπε να είναι μέρος ενός ξεχωριστού νομοσχεδίου του υπουργείου υποδομών – όπως άλλωστε συνέβη με το βόρειο τμήμα του Ε65 της ΤΕΡΝΑ, στη συζήτηση του οποίου ήταν παρών και ο ΠΘ!

Πόσο μάλλον όταν καταλαμβάνει περί τις 60 σελίδες, από την 69 έως την 130, χωρίς να έχει καν ολόκληρη την πληροφόρηση που απαιτείται – με διαφορετικούς παραμέτρους, από αυτούς που είχαν συζητηθεί στην περυσινή επιτροπή και τους οποίους θα καταθέσουμε στα πρακτικά.

Δεν είναι σκανδαλώδες; Δεν είναι λογικό να υποθέσουμε πως γίνεται κάποια προσπάθεια συγκάλυψης; Ενδεχομένως της αθέτησης της περυσινής υπόσχεσης του υπουργού υποδομών, σύμφωνα με την οποία η ΕΕ θα αναλάμβανε το 85% του κόστους;

Σε κάθε περίπτωση, μόνο τα 44 άρθρα, από τα συνολικά 147, αφορούν το υπουργείο υγείας – οπότε πρόκειται για μία απαράδεκτη μεθόδευση που τείνει να μετατραπεί σε μία νοσηρή κανονικότητα, εκ μέρους μίας αποτυχημένης και επικίνδυνης κυβέρνησης.

Εάν μας αντέκρουε εδώ ο υπουργός, ισχυριζόμενος πως αυτό γινόταν και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις των μνημονίων, πέρυσι επίσης στην τελευταία συνεδρίαση της Βουλής που είχαμε διαμαρτυρηθεί ξανά, θα του απαντούσαμε πως δεν πρόκειται ποτέ να αποδεχθούμε την υποβάθμιση της δημοκρατίας και του Κοινοβουλίου – ενώ ασφαλώς δεν πείθει πια κανέναν η επίκληση ανωτέρας βίας.

Επίσης, πως είναι απαράδεκτο να συνεχίζεται η τακτική των μνημονίων, με πρόσχημα την πανδημία – ενώ εμείς δεν έχουμε καμία διάθεση να συμβιβαστούμε με την ακροδεξιά πολιτική του αποφασίζουμε και διατάζουμε της κυβέρνησης ενός μονάρχη πρωθυπουργού.

Εκτός αυτού, δεν θα επιτρέψουμε να αποπροσανατολίζονται οι Έλληνες από την πρωτοφανή κακοδιαχείριση τόσο της οικονομίας, όπου σπαταλήθηκαν 43 δις € μέσα σε δύο μόλις χρόνια με δανεικά, όσο και της υγείας – όπως αποδεικνύεται από τη μελέτη Τσιόδρα που ενοχοποιεί την Πολιτεία για χιλιάδες άδικους θανάτους Πολιτών.

Συνεχίζοντας στο νομοσχέδιο, τα σχετικά με την Υγεία καλύφθηκαν από την εισηγήτρια μας – σημειώνοντας πως περιλαμβάνει κυρίως παρατάσεις στα μέτρα της πανδημίας, όπως είχαμε προβλέψει ότι θα συμβεί, αφού μόνο η κυβέρνηση πίστευε πως θα τελειώσει σε 90 ημέρες, με κριτήριο τις τρίμηνες προθεσμίες της.

Ενδεχομένως επίσης για να διατηρεί τον πληθυσμό σε μία κατάσταση φόβου και παρατεταμένου σοκ – έτσι ώστε να τον χειραγωγεί ευκολότερα, να του στερεί τις ελευθερίες, καθώς επίσης να νομιμοποιεί τις κατά παρέκκλιση νομοθετικές ρυθμίσεις της.

Εάν ισχύει βέβαια μία πρόσφατη δημοσκόπηση που δίνει 33% στη ΝΔ και 15% στο ΠΑΣΟΚ, στο δίδυμο της καταστροφής, του PSI και των μνημονίων, με συνολικά χρέη περί τα 650 εκ. €, τότε πραγματικά Καληνύχτα Ελλάδα – αφού θα σήμαινε πως οι Έλληνες αφενός μεν χειραγωγούνται πλήρως, αφετέρου ότι δεν έχουν διδαχθεί τίποτα από την κατάρρευση και τον αφελληνισμό της χώρας τους.

Ειδικά όσον αφορά τώρα το άρθρο 30 που αναφέρεται σε επίταξη ειδικού νοσοκομειακού εξοπλισμού, το βασικό πρόβλημα των νοσοκομείων μας δεν είναι η έλλειψη μηχανημάτων, αλλά προσωπικού – όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο μετά τη φυγή 650.000 Ελλήνων στο εξωτερικό για να επιβιώσουν από τα μνημόνια, μεταξύ των οποίων χιλιάδες γιατροί και νοσηλευτές.  

Είναι ένας ακόμη λόγος, για τον οποίο αδυνατούμε να καταλάβουμε το ότι, υπάρχουν ακόμη Έλληνες που υποστηρίζουν την καταδίκη της χώρας μας στα μνημόνια, χωρίς λόγο και με γεμάτα ταμεία – αφού δεν είναι δυνατόν να μην συνειδητοποιούν την τεράστια καταστροφή που μας προκάλεσαν παντού. 

Στο δημόσιο χρέος που εκτοξεύθηκε στο 234% του ΑΕΠ μας από 127% παρά το ξεπούλημα, στο κόκκινο ιδιωτικό χρέος που έχει υπερβεί τα 250 δις € από αμελητέο προηγουμένως, στην υποθήκευση των πάντων, στο αγγλικό δίκαιο κοκ. – ενώ μόνο με το brain drain έφυγαν Έλληνες κόστους εκπαίδευσης άνω των 100 δις € και ετησίου ΑΕΠ πάνω από 30 δις € που δεν θα επιστρέψουν ποτέ, όσο συνεχίζεται το κυβερνητικό χάος.

Η έλλειψη προσωπικού λοιπόν που επιδεινώθηκε με τις αναστολές των 7.000 ανεμβολίαστων υγειονομικών και όχι η έλλειψη μηχανημάτων είναι το πρόβλημα – γεγονός που τεκμηριώνεται από το ότι, κάποιες ΜΕΘ δεν λειτουργούσαν, όπως της κυρίας Αγγελοπούλου, ενώ άλλες λειτουργούν προβληματικά, σύμφωνα με τη μελέτη του κ. Τσιόδρα.

Παρά τις παρατάσεις βέβαια για τον εξοπλισμό ή το προσωπικό, στα άρθρα 3 έως 5 και 12 έως 15, η κυβέρνηση κάνει ελάχιστα για την ενίσχυση του ΕΣΥ – όπως φαίνεται από τα στοιχεία ενός ακόμη ζημιογόνου προϋπολογισμού που είναι ήδη για τα σκουπίδια.

Οι περισσότερες παρατάσεις άλλωστε δεν έχουν καν κοστολογηθεί από το ΓΛΚ – το οποίο αναφέρει μόνο πως θα καλυφθούν από τις πιστώσεις του ήδη ζημιογόνου, τονίζουμε ζημιογόνου, προϋπολογισμού του 2022.

Με τα προβλεπόμενα κονδύλια πάντως και με κριτήριο το 2021, παρά το ότι  ήταν ανεπαρκή για τις ΜΕΘ και το ΕΣΥ, θα καλυφθεί το πολύ το πρώτο 6μηνο – ενώ φαίνεται πως η κυβέρνηση προεξοφλεί το τέλος της πανδημίας το Μάρτιο, κρίνοντας από τη συμφωνία πώλησης τουριστικών πακέτων από την TUI.

Όσον αφορά τώρα την αποδοχή δωρεών, με το άρθρο 35 για την υγεία και το 145 για την πολιτική προστασία, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε πως μέσω δήθεν δωρεών έγιναν οι σκανδαλώδεις συμβάσεις με την Palantir και με τη Cisco – με τις οποίες πήραν προσωπικά δεδομένα, έναντι δήθεν δωρεάν υπηρεσιών τηλεκπαίδευσης και παρακολούθησης της πανδημίας.

Κάτι ανάλογο συνέβη με την περίφημη δωρεά των 10 εκ. € της Σαουδικής Αραβίας προς το γενικό διευθυντή του εμβολιαστικού προγράμματος – όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά.

Ελπίζουμε δε να μην αφορούν οι δωρεές στην πολιτική προστασία την υλοτομία των καμένων στη Βόρεια Εύβοια, με στόχο την προώθηση των ανεμογεννητριών – δήθεν για να βρουν εργασία οι πυρόπληκτοι στον εθνικό μας κατασκευαστή.

Από μία κυβέρνηση βέβαια που λειτουργεί ως ντίλερ της εγχώριας Ολιγαρχίας και των Γερμανών, όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς – θυμίζοντας την απίστευτη ανοησία της παραχώρησης των 14 αεροδρομίων μας στη γερμανική Fraport για 1,2 δις € και για 40 έτη, όταν μόνο για το αεροδρόμιο της Αττάλεια η εταιρεία έδωσε 7,25 δις €, πάνω από τα εξαπλάσια, για 25 χρόνια. Αν είναι δυνατόν να θεωρούμαστε τόσο ανόητοι, ακόμη και σε σύγκριση με τους Τούρκους.

Το ίδιο ισχύει επίσης για την πώληση του ΟΤΕ στους Γερμανούς, όπου δήθεν θα απολαμβάναμε φθηνότερες υπηρεσίες – με αποτέλεσμα σήμερα η πρόσβαση των Ελλήνων στο διαδίκτυο να είναι 73% ακριβότερη, από το μέσον όρο της ΕΕ.

Περαιτέρω στο άρθρο 62, για μία ακόμη φορά προωθείται η παραχώρηση αιγιαλού – εδώ για κοινόχρηστους χώρους, με τη δικαιολογία πως συνδέονται λειτουργικά με έργο.

Με τα άρθρα 66 έως 71 δε, έχουμε νέες ρυθμίσεις για την ενέργεια – όπου ειδικά στο άρθρο 70 θεσμοθετείται η σκανδαλώδης προώθηση φωτοβολταϊκών στη Μεγαλόπολη και στην Κοζάνη, παρά το ότι είχαν απορριφθεί, ενώ πρόκειται για μία περιοχή με χαμηλά χαρακτηριστικά ηλιοφάνειας.

Με την ευκαιρία τώρα του άρθρου 72, η απαίτηση των αγροτών μας είναι να καταργηθεί το πράσινο τέλος για το diesel που τους επέβαλλε ο κ. Χατζηδάκης – αφού είναι απαράδεκτο, όταν οι τιμές της ενέργειας έχουν εκτοξευθεί στα ύψη.

Επίσης οι τιμές των λιπασμάτων, των ζωοτροφών, των αρδευτικών υπηρεσιών από τις ΤΟΕΒ-ΓΟΕΒ, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ύδρευση όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά  κλπ.

Συνεχίζοντας με τα άρθρα 79 έως 81, γιατί επεκτείνονται οι υπηρεσίες ΥΔΥ της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ για δύο μήνες το 2022, με κόστος 10,4 εκ. € σύμφωνα με το ΓΛΚ; Ακόμη χειρότερα, γιατί να πληρώνουμε ΥΔΥ στους Ιταλούς, ύψους 50 εκ. € ετήσια, όταν υπάρχει πρόβλημα στην εκτέλεση δρομολογίων ΥΔΥ, ενώ το σιδηροδρομικό μας δίκτυο είναι σε συνθήκες εγκατάλειψης; 

Σχετικά με το άρθρο 82 που αφορά το δρόμο Πάτρα-Πύργου, μια ιστορία που χρονολογείται από το 2007, με τη σύμβαση που είχε κατατεθεί στη Βουλή πέρυσι, ο συνολικός προϋπολογισμός ήταν 310 εκ. € με ΦΠΑ – ενώ θα ήταν έτοιμο το έργο κατασκευαστικά το 2023.

Η περίοδος παραχώρησης ήταν αρχικά για 30 έτη, ενώ με το σημερινό εμβόλιμο άρθρο επεκτείνεται για 3 χρόνια – με όφελος για τον κατασκευαστή και με ζημία του δημοσίου.

Αφιλοκερδώς αλήθεια; Γιατί να συμφωνήσει η κυβέρνηση να παρέχει εγγυημένη απόδοση 10,25% στον παραχωρησιούχο, στη σελίδα 79 στο 2,21; Δεν είναι απαράδεκτο;

Με το παρόν πάντως, ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 333 εκ. €, με τη συμμετοχή του δημοσίου να διαμορφώνεται στα 216,6 δις € – ενώ τα υπόλοιπα αφορούν την Ολυμπία Οδό.

Θα αναλάβει το 85% της συμμετοχής του δημοσίου η ΕΕ, όπως μας είχε διαβεβαιώσει πέρυσι ο υπουργός ή μήπως θα επιβαρυνθεί με ολόκληρο το ποσόν το δημόσιο; Εάν ναι, είναι ή δεν είναι σφάλμα που χρεώνεται η κυβέρνηση;

Εάν δεχθούμε πως υπήρχε πρόβλημα με τους εργολάβους, γιατί δεν έγινε αντικατάσταση του αναδόχου όπως αλλού, αλλά νέα ανάθεση με ΣΔΙΤ; Δεν είναι ύποπτο;

Υπάρχουν βέβαια πολλά άλλα ερωτηματικά, αλλά θα έπρεπε να μεσολαβήσει μία επιτροπή με τον αρμόδιο υπουργό – έτσι ώστε να μπορέσουμε να αναφερθούμε αναλυτικά και να πάρουμε τις σωστές απαντήσεις, αφού διαφορετικά θα επρόκειτο για μία σκόπιμη μεθόδευση.

Δεν θα καταψηφίσουμε βέβαια το άρθρο, αφού πρόκειται για έναν επικίνδυνο δρόμο που πρέπει να κατασκευασθεί, αλλά καταγγέλλουμε την όλη διαδικασία – η οποία είναι απαράδεκτη.

Περαιτέρω σε διάφορα άλλα άρθρα, με το 46 δίνεται εύλογα μία παράταση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ – σε είδη ατομικής υγιεινής και προστασίας.

Δεν είναι όμως καθόλου εύλογο, αλλά ύποπτο εάν όχι προκλητικό το ότι, η μείωση παρατείνεται και για την εισαγωγή αντικειμένων τέχνης, συλλογών και αρχαιοτήτων – για τα οποία ασφαλώς δεν υπάρχει λόγος.

Αντίθετα, δεν μειώνεται ο ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και στην ενέργεια, παρά την αλματώδη άνοδο των τιμών τους, όπως έχουμε ζητήσει επανειλημμένα – χωρίς κόστος για το δημόσιο, αφού στις υψηλότερες τιμές εισπράττει περισσότερα χρήματα από τον ΦΠΑ που δεν του ανήκουν, ενώ τροφοδοτείται παράλληλα ο πληθωρισμός. 

Στο άρθρο 50 τώρα, δεν συμφωνούμε με τη σύνδεση των ηλεκτρονικών συναλλαγών με τις φοροελαφρύνσεις και με το αφορολόγητο, ειδικά των χαμηλών εισοδημάτων – ειδικά εν μέσω της πανδημίας που έχουν εκτιναχθεί οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και δεν χρειάζονται στήριξη, κυρίως όμως λόγω του ότι εξαιρούνται απαράδεκτα από τα φορολογικά κίνητρα βασικές δαπάνες, όπως το ενοίκιο.

Από την άλλη πλευρά, πρόκειται ξεκάθαρα για ένα δώρο προς τις αφελληνισμένες τράπεζες που μας κόστισαν δεκάδες δις €, ενώ χρεώνουν τις υψηλότερες προμήθειες στην Ευρώπη και δεν δίνουν σχεδόν καθόλου δάνεια στις ΜμΕ – στραγγαλίζοντας κυριολεκτικά την οικονομία μας.

Συνολικά στο 9μηνο τα καθαρά έσοδα των τραπεζών από προμήθειες πρέπει να έχουν υπερβεί το 1 δις €, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά – έχοντας διπλασιαστεί σε σχέση με πριν την πανδημία, αφού το 2019 εκτιμώταν στα 400 εκ. €.

Με τέτοια υπέρογκα έσοδα, γιατί να αναλάβουν το ρίσκο των δανείων; Πόσο μάλλον όταν για τα δάνεια της πανδημίας και για τα δύο Ηρακλής έχουν εγγυήσεις από το δημόσιο;

Είναι παράλογο λοιπόν να θέλει να τις στηρίξει ακόμη η κυβέρνηση – εκτός εάν την εκβιάζουν, με τα 350 εκ. € που χρωστάει το κόμμα της ΝΔ.

Περαιτέρω στα άρθρα 118 και 119, υιοθετούνται ρυθμίσεις για τις περίφημες επενδύσεις των πολυεθνικών, όπως της Microsoft ή της  Amazon – οι οποίες είναι όμως μικρής σημασίας από την πλευρά της απασχόλησης και της φορολόγησης.

Οι εταιρίες αυτές πάντως προσβλέπουν σε επικερδείς συμβάσεις, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και των νέων ΕΣΠΑ – τα οποία επιβάλλουν μεγάλα πακέτα ψηφιοποίησης, λόγω των απαιτήσεων της ΕΕ, ενώ ο κ. Πιερρακάκης στη ΔΕΘ τα τοποθέτησε στα 6 δις €, όπως θα καταθέσουμε στα πρακτικά. Πώς να μην τον εξυμνούν;

Όσον αφορά το άρθρο 142, εμείς είχαμε προτείνει πρώτοι τη χρησιμοποίηση των υλικών που σαπίζουν στις αποθήκες του δημοσίου και των τελωνείων – θεωρώντας όμως πως οι τρεις μήνες που δίνονται ως προθεσμία, μετά την ειδοποίηση του ιδιοκτήτη για την κατάσχεση τους, είναι λίγοι.

Τέλος, με τα άρθρα 139 και 141 θεσμοθετείται η κατά παρέκκλιση μίσθωση αγροτεμαχίων για hotspot παράνομων μεταναστών – ελπίζοντας να μην πρόκειται για το όνειδος της ΤΕΡΝΑ στην ευαίσθητη περιοχή του Έβρου.

Κλείνοντας, είναι προφανές πως ενώ δρομολογείται η αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της χώρας, με το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και με τους πλειστηριασμούς της ιδιωτικής, η κυβέρνηση συνεχίζει την ίδια αποτυχημένη πολιτική – με την προώθηση δημοσίων έργων που συνήθως εκτρέφουν τη διαφθορά, με τη σπατάλη χρημάτων για μη παραγωγικούς σκοπούς κοκ.

Δυστυχώς φαίνεται καθαρά πως δεν ενδιαφέρεται καθόλου για την παραγωγή πλούτου με στόχο την ευημερία των Ελλήνων, αλλά μόνο για τη νομή της εξουσίας – όπως άλλωστε όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών, με αποτέλεσμα τη μετατροπή της πάμπλουτης πατρίδας σε αποικία χρέους των Γερμανών, καθώς επίσης την απομύζηση της από την εγχώρια Ολιγαρχία. 

Δεν πρόκειται λοιπόν μόνο για μία ανεπαρκή κυβέρνηση αλλά, επί πλέον, για μία επικίνδυνη κυβέρνηση – η οποία όσο πιο γρήγορα φύγει, τόσο καλύτερα για την Ελλάδα.

Σας ευχαριστώ πολύ, ευχόμενος σε όλους καλά Χριστούγεννα, με υγεία και ευτυχία. 


Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς τους. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συνεργατών της.

Συντάξτε την άποψή σας

Σχόλια

Don`t copy text!