Επενδύοντας στο LPG (υγραέριο) – The Analyst

Επενδύοντας στο LPG (υγραέριο)

Email this page.

ΕΙΚΟΝΑ---LPG

Από την πλευρά των ναυτιλιακών εταιριών μεταφοράς, η ανεξάντλητη αυτή πηγή ενέργειας ισοδυναμεί και με ανεξάντλητες δυνατότητες ανάπτυξης. Στα παρούσα χρονική στιγμή, καλύπτει μονάχα το 3% της παγκόσμιας αγοράς ενέργειας και αναπτύσσεται με ρυθμούς 2,2% 

(To άρθρο αποτελείται από 3 Σελίδες)

.

Μετά την ανακάλυψη του πετρελαίου ως κύρια πηγή ενέργειας, ακολούθησε το φυσικό αέριο, η χρήση του οποίου αναπτύχθηκε δραστικά και στη χώρα μας τη τελευταία 10ετία.

Πολλά νοικοκυριά επέλεξαν την εγκατάσταση καυστήρα φυσικού αερίου στις οικίες τους, κυρίως λόγω της χαμηλής τιμής του αλλά και επειδή οι εταιρίες παροχής προσέφεραν έμμεσες επιδοτήσεις, όσον αφορά την εγκατάσταση.

Τα τελευταία χρόνια, οι γεωπολιτικές αναταράξεις, οι ενεργειακές ανάγκες αλλά και οι επιθυμία για απεξάρτηση από μονοπωλιακές εμπορικές σχέσεις (πχ. αγωγοί φυσικού αερίου Ρωσίας), οδήγησαν στην ανακάλυψη όλο και οικονομικότερων πηγών.

Η παραγωγή φυσικού αερίου από σχιστόλιθο έκανε την εμφάνισή της, εγκαινιάζοντας μια τεχνική εξόρυξης επικίνδυνη μεν για το φυσικό περιβάλλον, η οποία όμως εγγυόταν μειωμένες τιμές στους καταναλωτές.

Το έτος 2013-14, ξεκίνησε παράλληλα και η ανάπτυξη μιας ακόμη πιο οικονομικής πηγής ενέργειας, αυτή του υγραερίου ή LPG (liquefied petroleum gas).

Στην Ελλάδα έχουμε για αρκετά χρόνια την εταιρία Πέτρογκαζ, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο για πάνω από 50 χρόνια και που θα μπορούσε να σημειώσει σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών της, εάν το Marketing και η διαχείριση γίνει σωστά.

.

Τι είναι το LPG

Το LPG είναι μια μίξη προπάνιου και βουτανίου, ενώ αποτελεί ένα αέριο το οποίο μετατρέπεται σε υγρή μορφή υπό συνθήκες υψηλής πίεσης (ο λόγος που είναι σε ειδικές φιάλες και δεξαμενές). Το υγρό αυτό αέριο είναι εύφλεκτο, μονάχα όταν έρχεται σε επαφή με οξυγόνο, ενώ έχει μεγαλύτερο βάρος από αυτό.

Η μίξη που επιλέγεται (προπάνιο, βουτάνιο) μπορεί να διαφέρει, ανάλογα με το κλίμα για το οποίο προορίζεται η χρήση του. Για παράδειγμα το χειμώνα, η περιεκτικότητα σε προπάνιο είναι μεγαλύτερη, ενώ σε θερμό κλίμα το βουτάνιο καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο.

Το υγραέριο παράγεται κατά τη διάρκεια εξόρυξης φυσικού αερίου, αλλά και πετρελαίου και για το λόγο αυτό, αποτελεί μια μορφή ενέργειας με σχετικά απεριόριστες ποσότητες και τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης.

Στη παρούσα χρονική στιγμή, καλύπτει μονάχα το 3% της παγκόσμιας αγοράς κατανάλωσης ενέργειας και αναπτύσσεται με ρυθμούς 2,2% – κάτι που όμως ξεκίνησε να αλλάζει το 2013-14, με τις ΗΠΑ να αυξάνουν τον ρυθμό παραγωγής δραματικά (εν μέρει και ως αποτέλεσμα της παραγωγής φυσικού αερίου από σχιστόλιθο).

Το LPG ενέχει υψηλότερη θερμιδική αξία σε σχέση με το παραδοσιακό φυσικό αέριο, κάτι που όμως δυσκολεύει τη μαζική χρήση του ως εναλλακτική πηγή ενέργειας, επειδή δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ήδη υπαρκτές εγκαταστάσεις καύσης στο κόσμο.

Έχουν βέβαια βρεθεί κάποιες λύσεις, οι οποίες προτείνουν τη προσθήκη οξυγόνου, σε μια μίξη με ποσοστιαία αναλογία 60% – 40% (υγραέριο – οξυγόνο), έτσι ώστε να μπορεί να γίνει χρήση διαμέσου των παραδοσιακών καυστήρων. Το παράγωγο αυτό προϊόν έχει την ονομασία Synthetic NG ή SNG (συνθετικό φυσικό αέριο) και είναι σε θέση να υποκαταστήσει το φυσικό αέριο.

Ένα από τα επιπρόσθετα πλεονέκτημα του υγραερίου, είναι πως η καύση είναι πιο «καθαρή» ή «πράσινη», σε σχέση με το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο. Και αυτός είναι και ένας λόγος που η ζήτηση για το προϊόν αυτό αυξάνεται ραγδαία στην Ινδία και στην Κίνα, παράγοντας 81% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με το πετρέλαιο και 50-70% λιγότερο σε σχέση με τον λιγνίτη. Δεν είναι απίθανο να κηρυχθεί στο μέλλον ως μια από τις προτεινόμενες και επιδοτούμενες πηγές ενέργειας στις μεγάλες πόλεις, στα πλαίσια της μείωσης των ατμοσφαιρικών ρύπων.

Η κύρια χρήση του υγραερίου πάντως σήμερα, είναι σε οικιακές συσκευές, σε εργοστάσια καθώς επίσης σε οχήματα. Για παράδειγμα, η εταιρία Πέτρογκαζ που αναφέραμε και πιο πάνω, λειτουργεί 180 πρατήρια autogas (υγραέριο για αυτοκίνητα) στην Ελλάδα.

Στις ΗΠΑ, πολλά από τα συνεργεία αυτοκινήτων προσφέρουν υπηρεσίες εγκατάστασης συστημάτων κίνησης με υγραέριο (εικόνα), αλλά δυστυχώς το κόστος είναι ακόμη απαγορευτικό (περί τα $5.000), οπότε μονάχα με «συμβόλαια χρήσης» θα μπορούσε ο κλάδος να αναπτυχθεί σημαντικά.

.

ΕΙΚΟΝΑ - Autogas 1

Autogas – εγκατάσταση μηχανισμού κίνησης με καύση υγραερίου (LPG).

.

Παράλληλα, η χρήση του υγραερίου θα συνεχίσει για δεκαετίες να διατηρεί την αξία του ως οικονομική πηγή ενέργειας αφού, όπως προαναφέραμε, τα αποθέματα είναι τεράστια. Από την πλευρά των ναυτιλιακών εταιριών μεταφοράς (ο κλάδος στον οποίο θα δώσουμε και έμφαση), η ανεξάντλητη προσφορά ισοδυναμεί και με ανεξάντλητες δυνατότητες ανάπτυξης. Στη περίπτωση δε που οι τιμές ενέργειας (φυσικό αέριο, πετρέλαιο) επανέλθουν στα προηγούμενα επίπεδά τους, ο κλάδος αυτός θα γίνει εξαιρετικά επικερδής.

Συνεχίστε στη 2η σελίδα (…)
Ανοιχτή Συνδρομή
Εμείς την ορεξη και την εργατικότητα την έχουμε. ‘Οραμα διαθέτουμε. Γνώσεις αρκετές. Στηρίξτε τη προσπάθειά μας να γίνουμε ο καταλύτης, για τη συλλογική εξέλιξη της κοινωνίας και της χώρας μας.
*Σχεδιάζουμε να "ανταμείψουμε" τους Συνδρομητές μας σύντομα για την υποστήριξή τους.
Αντιαμβανόμαστε πως δεν μπορεί ο καθένας να γίνει συνδρομητής. Για το λόγο αυτό, όσοι από εσάς είσαστε σε θέση να υποστηρίξετε το όραμά μας, θα βοηθάτε και εκείνους που δεν μπορούν να συνδράμουν άμεσα.
×

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Συντάξτε την άποψή σας

Απόψεις και σχόλια

/* ]]> */